Összes oldalmegjelenítés

2013. november 21., csütörtök

Csokoládés muffin

Csokoládés muffin

Most csak azért sütöttem muffint, hogy a különböző maradékaimat felhasználjam, úgymint olvasztott csoki, darált dió, a felbontott tejet se szeretem soká tartogatni. 
Nem kész receptet követtem, hanem úgy voltam vele, hogy van már annyi gyakorlatom a sütemények terén, hogy gondolomra, érzésből is össze tudjak hozni egy adag muffint.
Azért a lisztet, tejet,olajat, sütőport kimértem, a többi hozzávaló meg amennyi volt.
Hozzávalók:
25 deka liszt
2 tojás
1 deci étolaj
3 deci tej
3 teáskanál sütőpor
8-10 deka darált dió
8-10 deka olvasztott csoki
8-10 deka porcukor
magozott amaréna meggy
Elkészítés:
A lisztet, a sütőport meg a darált diót összekevertem szárazon.
A tojásokat a porcukorral kikevertem. A maradék olvasztott csokira ráöntöttem a tejet és összemelegítettem, hogy feloldódjon, majd a cukros tojáshoz vegyítettem, aztán az olajat is belekevertem. Végül a liszthez kevertem apránként. Megfelelő állagúnak véltem a masszát.  Szilikon muffinformákat félig megtöltöttem vele, majd mindegyikbe dobtam 4-5 szem lecsöpögtetett amaréna meggyet, amit még a nyáron raktam el. Persze bármilyen más meggybefőtt, vagy mirelit gyümölcs is mgtette volna. a meggyek tetejére ismét tésztát kanalaztam, hogy 3/4-ig legyenek a formák. Kétszázhúsz fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon tűpróbáig sütöttem. Ez nálam 40 perc volt, de a sütőjét mindenki maga ismeri, az enyémnek magasabb fokozat és hosszabb idő kell mint másoknak. Miután kihűltek porcukorral megszórva tálaltam.

Finom volt,és azért is szeretem a muffint, mert gyorsan, könnyen elkészíthető, és a maradékok felhasználására is remek lehetőség.

4 megjegyzés:

  1. ó, hát az ilyen sitty-sutty receptek nálunk is működnek, és jól tetted, hogy leírtad, mert mi mindig elfelejtjük, később meg gondolkodunk, hogy te, ez baromi finom volt, mit is tettünk bele? :D A meggy csokival örök kedvenc! :)

    VálaszTörlés
  2. Jujjj de guszta! NAgyon finomságos lehet! :)

    VálaszTörlés
  3. Jól néznek ki nagyon, ennyi finomsággal a tésztájában tényleg nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...