Összes oldalmegjelenítés

2013. november 1., péntek

Bagolyszem


Bagolyszem

A macskaszem sütimre többen úgy reagáltak, hogy pávaszemként, vagy bagolyszemként ismerik. Rákerestem a google keresőben a bagolyszemre, és nagyon szimpatikus virslis süteményt találtam leveles tésztából.
Rögtön el is készítettem, a receptet ide másolva megköszönöm Krisztinának !
Hozzávalók:
1cs leveles részta
pár virsli
kechupmustár
tojás
A tésztát kiolvasztjuk és 2-4 mm vékonyra nyújtjuk. Bekenjük mustárral vagy kechuppal, de lehet úgy is, hogy fele mustár, fele kechup. A tészta két szélére helyezzük a virsliket és egyszerre kezdjük el feltekerni mindkét oldalt. Éles késsel 2 cm-es szeletekre vágjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kis távolságra tesszük őket, és megkenjük felvert tojással. Előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten sütjük.
A fél kilós levelestészta 6 lapban volt a csomagban. Én 30 deka roppanós virslit vettem és csak dijoni mustárral kentem meg a lapokat. Elkészítettem ahogy írva vagyon, és már majdnem mind kész volt, amikor eszembe jutott, hogy valahol a facebookon is láttam ezt a süteményt, és ott reszelt sajt is volt benne.
Visszakerestem, és mit ad isten, Flóra konyhájába jutottam, ahova egyébként bejáratos vagyok, de ő még tavaly készítette, és akkor valahogy elkerülte a figyelmemet.
Tehát gyorsan reszeltem trappista sajtot, és a mustár tetejére rászórtam. Azokat is kitekergettem, amik már fel voltak csavarva. Aztán sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kis távolságra beraktam. Némelyiket állítva, némelyiket fektetve, ahogy sikerült egybentartani. Tojással megkentem és 200 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 40 perc alatt megsütöttem. (Flóránál ez 180 fok és fele idő, de az én sütőm így működik).
A készítés fázisai
Melegen nagyon finom volt, hidegen meg ki tudja milyen - elfogyott mind a 15 ami ebből az adagból lett (hárman ettük).
Megismétlendő!

Igéző szemek - Indafoto

Kívánatos szemek 

8 megjegyzés:

  1. De klassz, tetszik! :) Flóránál én is lemaradtam róla, úgyhogy köszönet a receptért, mentve! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem az ilyen gyorsan elkészíthető sósakat, és igen - én is melegen rávetem magam:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper lett a bagolyszemed! Szívesen belekóstolnék :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...