Összes oldalmegjelenítés

2013. október 17., csütörtök

Vizes zsemle kenyérsütőben dagasztva

Egyszerű vizes zsemle
Új kenyérsütő gépet kaptam. Ezzel a zsemletésztával avattam fel.
Vizes zsemle kenyérsütő gépben dagasztva, sütőben sütve
Hozzávalók:
370 ml víz
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só
55 deka BL55 jelzésű búzaliszt
1,5 teáskanál szárított élesztő
A felsorolt hozzávalókat a leírt sorrendben beraktam a gépbe. Beprogramoztam dagasztás-kelesztésre, aztán indítottam volna, de nem indult. Vagyis semmi zaj nem volt, mint a másiknál szokott, amiből tudom, hogy működik. Gondoltam is magamban, nem csodálom, hogy ez a kínai csúcstechnológia már használat előtt bemondja az unalmast. Meg egyébként is miféle népek ezek, hogy kenyérsütőgép használati utasításában "cipőméret"-eket foglalnak táblázatba!
Műszakilag analfabéta vagyok, telefon a menyemnek.  Ő elküldte a fiamat. (Szerencsém volt, azonnal le tudtam akasztani a szögről, nála ez ritka.)
Tíz percen belül már itt is volt. Megmondta, hogy a gépnek az égvilágon semmi baja. A visszaszámlálás már működést jelez, és mihelyt kellő hőmérsékletűek lesznek a hozzávalók, majd dagasztani is fogja. A használati utasítást pedig szemüveggel nézve meglátom, hogy az bizony "cipóméret"!
Igaza volt, az első csöndes tíz perc után beindult a szerkezet és minden rendben volt a továbbiakban.
Elnézést is kérek azoktól, akiket megbántottam a sanda gondolataimmal.
A program lejártakor kivettem a tésztát és átgyúrtam. Tizenkét részre osztottam, kerekre formáztam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket. Öt perc pihentetés után nedves konyharuhával letakarva még 30 percet pihentettem. Ecsettel lekentem őket vízzel, a tetejüket éles késsel kereszt irányba  becsippentettem.
Kétszáz fokosra előmelegített sütőben alsó-felső lángon sütöttem háromnegyed órát (az én sütőm szinte dupla idő alatt süt, mint másoké).
Szép formásak lettek, jó illatuk volt, alig vártam, hogy langyosra hűlve megkóstolhassam.
Nekem finomabbak, mint a felfújt bolti zsemlék. Bár egy kissé sótlannak találtam, de ez a só jajtájától is lehet (aprószemű finomított tengeri sóval készült, ez kevésbé sós, mint a durvább szemű).
Tehát a kenyérsütő jól vizsgázott, szépen dagasztott és kelesztett, és remélem, a következő néhány évben ezt is úgy megkedvelem, mint az elődjét (bár ez a mostani külsőleg ugyan tetszetősebb, de  silányabb anyagból készült, azért szeretném, ha tartós lenne).
Vajas zsemle snidlinggel megszórva
Ezt az egyszerű receptet Itt találtam, köszönet érte.

13 megjegyzés:

  1. Hmm, jól néznek ki, biztos nagyon fincsik lettek ezek a zsemlék!

    VálaszTörlés
  2. A tengeri sóból 1 csapott evőkanál szükséges fél kiló liszthez, legalábbis nálam ez az arány vált be.
    Nagyon guszta zsömléket készítettél. Nincs is jobb a házi péksütinél :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Tehát legközelebb én is csapott evőkanállal mérem a sót.

      Törlés
  3. Sok finom kenyeret és péksütit az új géppel! :)
    A zsemlék szépek lettek, és semmi kétség, hogy finomak is. :)

    VálaszTörlés
  4. Megint kitettél magadért ezek a zsemlék csábítóan guszták :) alig várják hogy beleharapjak :D Azt hiszem, hogy nekem is jól jönne egy ilyen kenyérsütő gép :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Nekem létszükségletté vált a kenyérsütő, mert amióta rájöttem, hogy milyen kényelmes vele dagasztani, azóta másként nem akarok.

      Törlés
  5. Jót mosolyogtam a cipőméreten! :))) A zsemlék nagyon guszták, biztos, hogy sokkal-sokkal finomabbak, mint felfújt bolti társaik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka!
      A "cipőméret" azért lehet, mert a számítógép nagyon tönkretette a szemeimet, és szemüveg vagy nagyító nélkül gyakran hasonló "zöldségeket" olvasok.

      Törlés
  6. Én is nemrég kaptam egy kenyérsütőt, igaz használt, régebbi, de német gyártmány, remélem beválik, még nem próbáltam ki. Szépek lettek a zsemléid:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, ne soká halogasd a próbát, és kívánom, hogy használd sokáig örömmel!

      Törlés
  7. Koszonom szepen a receptet,rogton meg is sutottem a zsemleket! Szepek es finomak,de nekem beleragadt a sutopapir az aljaba! Tetszene tudni,mit csinaltam rosszul? Tegyek esetleg egy kis lisztet alajuk a papirra?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...