Összes oldalmegjelenítés

2013. október 24., csütörtök

Tejszínes sütőtökkrém


Tejszínes sütőtökkrém
Hosszú ideig a tököt csak megsütöttük és úgy fogyasztottuk. Esetleg krémlevesnek, vagy rétestölteléknek. Én 3-4 éve (mióta internetezek) találkoztam a sütnivaló tök egyéb felhasználási lehetőségeivel. Ekkor már magam is próbálkoztam sütőtökből naranccsal lekvárt főzni, muffin, vagy egyéb sütemény tésztájába belekeverni. A felhasználási lehetőségek egyre bővülnek az újabb és újabb receptekkel, én pedig igyekszem sorra kipróbálni ezeket, nemcsak mert szeretjük a sütőtököt, de a változatosabb étrend miatt is.
Illéskrisz játékot hirdetett a blogján, a "legtökösebb" receptet keresi.
Éppen megsült nálam a tök, mikor ezt a felhívást olvastam, és mivel a határidő is szinte a végéhez ért, csak egy finom pohárkrém elkészítésére volt időm, amivel jelentkezem .
Hozzávalók:
30 deka sült tök
1 zacskó habtejszín
1-2 kanál méz
1 mokkáskanál őrölt fahéj
5 deka aszalt vörösáfonya
1 evőkanál porcukor
A sült tököt egy edénybe teszem, hozzáöntöm a tejszín felét, a fahajat, és kézi habverővel símára keverem.
Megkóstolom, hogy elég édes-e? Ha szükségét látom, keverek bele mézet, de ha elég édes a tök, ez el is maradhat. Ebbe most 1 evőkanál méz került.
Poharakba merem, szórok a krém tetejére vörösáfonyát. A kanál porcukorral felverem a tejszínhab másik felét, s a tetejét ismét megszórom vörösáfonyával.
Lehűtve a legfinomabb.
Igazán egyszerű, gyors édesség, és mégsem a hagyományos sülttököt esszük.
Ebből két nagyobb pohárral lett. Természetesen az ilyen krémeknél nem kell szigorúan venni a hozzávalók mennyiségét, hozzászabhatók az igényeinkhez.
Eddig közzétett sütőtökös receptjeim:Sütőtökös kalácsvirágKarácsonyi muffinok nyers sütőtökkelSütőtökös mákos süteménySütőtökös muffin fehércsokis marcipánmasszávalBirs-sütőtök lekvárTökös-mákos rétes.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, én nagyon kedvelem a sütőtökös desszerteket:) Nemcsak finom, de egészséges is, én magában is eleszegetem, a régi őszi-téli estékre emlékeztet, nálunk sokszor volt sült tök:)

    VálaszTörlés
  2. Így van trollanyu, finom is, egészséges is!
    Én meg a Te sütőtökös sajtkrémes kockádért vagyok oda, meg vissza.
    Meg fogom sütni!

    VálaszTörlés
  3. De szép színe lett! Régebben mi is csak megsütve ettük, de mostanában sokféle képen el lehet készíteni, amin régebben biztosan nagyon elcsodálkoztam volna :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...