Összes oldalmegjelenítés

2013. október 25., péntek

Sajtkrémes sütőtökös kocka


Sajtkrémes sütőtökös kocka
Amint megpillantottam Trollanyunál a Sajtkrémes sütőtökös kockát, rögtön beleszerettem, és tudtam, hogy hamarosan el fogom készíteni.
Így hát először csináltam hozzá házi mascarpone krémet, sütöttem tököt, aztán már csak diót kellett törni, darálni.
A receptet nem írom le, a linkre kattintva Trollanyunál el lehet olvasni.
Teljesen úgy csináltam, ahogy a receptben van.
Trollanyu nem írta a tepsi méretét, csak annyit, hogy kisméretű legyen. Az én tepsim belső méretei 21x29 cm, lehet, hogy kicsit nagy volt ehhez a mennyiséghez, és ezért  laposabb lett, mint az övé.
A tésztát én sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, majd sütőpapírt tettem a tetejére, és egy henger alakú pohárral nyújtottam bele a tepsibe.
A sütés néhány fázisa
Nálam a sütés tovább tartott, a tésztát 220 fokon 20 percig sütöttem, a krémmel pedig 220 fokon 40 percig, plusz 5 percig még bent hagytam. A tepsiben hagytam langyosra kihűlmi, utána szeleteltem.
Trollanyué világosabb színű, nyilván ő másfajta tököt használt.

Várakozásomnak megfelelően nagyon finom volt!
Trollanyu, köszönöm a receptet!
A mascarpone házi készítését Wise Ladytől tanultam. Valahol fenn van a blogon, de akit érdekel, EZEN a linken keresse.

12 megjegyzés:

  1. Marisz, annyi sütő-tökös finomságot mutattál a héten, hogy muszáj lesz én is készítsek valamit, pedig egészen mást terveztem a hétvégére. :) Lehet, hogy ez a süti lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, az igazsághoz hozzátartozik, hogy némelyik tök hibás, kezd romlani, ezeket gyorsan el kell használni, ezért is vannak nálam most a tökkel készült édességek előnyben.
      Próbáld ki, nekünk nagyon bejött!

      Törlés
  2. Jajj, de finomnak néz ki, nálunk is várakozik egy csomó sütőtök:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, az időjárást tekintve még nincs igazából tökszezon - nálam a hideg , ködöd őszhöz kötödik - , de a hibás tököket gyorsan el akarom használni.

      Törlés
  3. Juj, de jól néz ki! Olyan szép a színe, el fogom készíteni hamarosan én is! Ilyenkor legalább kiélhetem a sütőtök mániámat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lujza, ha szeretitek a sütőtököt, ezt ki ne hagyd!

      Törlés
  4. Csodásan néz ki, nagyon örülök, hogy elkészítetted és ízlett is nektek, köszönöm:) Az én sütőm légkeveréses és elég erős. Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, én köszönöm a receptet!
      viszont kívánom nektek is a szép hétvégét!

      Törlés
  5. Jaj, ez kínzás... Olyan jól néz ki, és eleve rajongók a sütőtökös dolgokért. Sajnos a család körében nem olyan népszerű, így sohasem sütök sütőtökös sütit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sütemények tésztájába elrejtve lehet, hogy észre se vennék, és lassan megszeretnék.A kisebbik fiam se szereti a sülttököt, de süteményekben igen, főleg ha a tésztában van.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...