Összes oldalmegjelenítés

2013. október 20., vasárnap

Osztálytalálkozó és születésnap

Egy kis olvasnivaló
Fantasztikusan jól sikerült általános iskolai  osztálytalálkozónk volt október 19-én.
A volt osztályfőnökünk 75. születésnapját ünnepeltük meg közösen az 1967-ben végzett osztálya.
Ezt a könyv formájú tortát készítettem, amelynek a külseje fehér plasztikcsoki bevonat, a belseje pedig feketeerdő. Ugyanúgy csináltam, mint a tavaly posztolt  feketeerdő tortámat, csak most négyszeres mennyiségű hozzávalókból. Egyenként sütöttem a négytojásos kakaós piskótalapokat a nagy gáztepsimben.
A lapokat csütörtökön megsütöttem, pénteken betöltöttem. A felső lapot középen elvágva, megnyomkodva adtam meg a nyitott könyv formáját. A  plasztikcsoki  bevonatot 40 deka Milka fehércsokiból 13 deka mézzel gyúrtam, kevés kurkuma porral és kakaóporral "sárgítottam".
A felírat készítése okozta a legnagyobb problémát, mert betűkiszúróm nincs (sincs), meg szépen írni se tudtam soha. Vettem ugyan egy betűs vonalzót, de nem sikerült használni, így aztán maradt a dekortoll, meg a csúnya írás. A lapok élének vizes kakaóba mártott ecsettel húzgáltam vonalakat, a könyvjelzőhöz matcha teaporral színeztem egy kis plasztikcsokit. A cukororchideát pedig Bán Mártitól kaptam, és milyen jól jött most, nagyon feldobta a tortát. Olyan gondom volt még, hogy tálcán  nem fért be a hűtőbe, így rajztáblán raktam éjszakára a hűtőbe, és másnap az üvegtálcára átemelés kicsit "megviselte", de kijavítható volt.
Nagyon kegyes volt hozzánk az időjárás, hogy október második felében gyönyörű napsütéses időben szabadtéren megtarhattuk az összejövetelt.
Délelőtt 11-kor gyülekeztünk a foktői temető parkolójában, és  végiglátogattuk a már elhunyt és itt eltemetett osztálytársak sírjait, csokrot, gyertyát helyeztünk el. (Sajnos már kilencen meghaltak közülünk, hatan Foktőn nyugszanak, egy fiúról pedig több évtizede a családja se tud semmit.)
Egy órára értünk ki Szelidre, ahol a férjem már türelmetlenül várt bennünket a tele bogrács marhalábszár pörkölttel. Begyújtott a cserépkályhába is, de annyira kellemes volt az idő, hogy inkább gyorsan megterítettünk a teraszon. 
Az ebéd előtt felköszöntöttük a Tanár Urat, Terney Dezsőt, aki ötödiktől végig az osztályfőnökünk volt, és aki az irodalom, nyelvtan és történelem mellett becsületre, tisztességre, emberségre is tanított bennünket.
Nagyon szerette a gyerekeket, értett a nyelvükön, de tudott szigorú is lenni.
Tortával, virággal, ajándékkosárral kívántunk neki hosszú életet jó egészségben.
A Tanár Úr nagyon meghatódott, a pezsgős koccintás után alig tudott megszólalni.
A meghatódás pillanatai
Az ebéd nagyon finom volt, orsótésztát és savanyúságot ettünk a pörkölthöz, aki nem vezetett az finom fehér vagy vörösbort, sört ihatott utána, a sofőrök különféle üdítőket.
A lányok mindegyike hozott egy tálca süteményt (mindekinek jutott haza is néhány darab). Vol olyan, aki hármat is, mert hobbija a sütés, csak nem ír blogot, nem küldi be sehova a receptjeit. Sajnos, hogy én nemigen értem rá fotózni, mások süteményeiről csak egy képet tudok mutatni
75-ös káposztás pogácsából
A Tamási Jancsi felesége káposztás pogácsából formázta meg a 75-öt. A pogácsa nagyon finom volt!
A tortának felét bírtuk megenni, mindenki dícsérte.
Elektromos késsel szeleteltük
Aztán előkerültek a régi fotók, anekdoták a diákévekről, meg az újabb fotók a gyerekekről, unokákról.
Kellemes beszélgetéssel telt a délután teli asztalok mellett, mindannyian jól éreztük magunkat.
Estefelé lesétáltunk a tóhoz, gyönyörködtünk a szép őszi tájban, a naplementében, fotózkodtunk.
Szelidi naplemente
Majdnem sötét volt, mire visszaértünk. Aki még bírt enni, az vacsorázhatott mangalica szalámit, mangalica szalonnát kenyérrel.
A lányok leszedték az asztalokat, elmosogattak(itt is megköszönöm mindenkinek a segítséget), én csomagoltam a maradékokat.
Háromnegyed nyolckor indult haza az utolsó autó. Mindenki szép élményekkel, kedves emlékekkel távozott.
És megfogadtuk, hogy ezután ilyet évente szervezünk.
De ha előbb nem, legalább öt év múlva, amikor ismét kerek évforduló lesz!
Isten éltesse sokáig a Tanár Urat!

20 megjegyzés:

  1. Te nagyon-nagyon ügyes vagy!!! Mindig olyan jó ötleteid vannak, és az alkalomhoz illő tortákat tudsz alkotni :)

    VálaszTörlés
  2. Milyen jó programban volt részed/részetek, olyan sokat adnak az ilyen találkozások. :) A tortáért csillagos ötös!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Bizony, ahogy vénülünk, egyre fontosabbá válik, hogy tudjunk egymásról. Az emlékek megszépülnek, a sértések megbocsáttatnak - legalábbis a mi osztályunknál ez így van.

      Törlés
  3. Nagyon szép lett a torta, ügyes vagy!!:))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a torta ami még jobb ha fogy,de az élmény maradandó! Gratulálok,nagyon ötletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melissina! Igen, az ilyen találkozók maradandó élmények.

      Törlés
  5. Olyan aranyos ez a beszámoló, mintha egy dolgozat lenne. Gratulálok a születésnaposnak is és a tortához is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm M@rti! És az orchideát is, biztos vagyok benne, hogy azt elteszi a Tanár Úr!
      A tortával elégedett vagyok, nekem nincs eszközöm, de ezzel az egyszerű kivitelezéssel is felismerhető volt a könyv. És finom volt!

      Törlés
  6. A tortát nagyon szépen kivitelezted, és nagyon finom is lehetett! :) Olyan jó, hogy ilyen összetartóak vagytok a volt osztálytársaiddal és nagyon szép és megható, hogy megemlékeztek az osztályfőnökötök születésnapjáról! :) Gondolom, ő maga is meghatódott! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, köszönöm! Igen, összetartóak vagyunk, ahogy idősödünk talán egyre inkább.
      A Tanár Úr nagyon meghatódott, de látszott rajta, mennyire örül ennek a figyelmességnek.

      Törlés
  7. Csodás tortát készítettél! NAgyon ügyes vagy! :) Szuper lehetett az osztálytalálkozó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye!
      A találkozó nagyon jól sikerült, kedves emlék lesz mindannyiunknak.
      A tortázás ugyan a hobbim lenne, de egyéb teendőim mellett nem sok időt tudok rászánni, ezért én nagyon elégedett vagyok egy ilyen tortával is. Mindig megcsodálom mások "élethű" torta alkotásait, amelyek már valóságos műalkotások. Tudom, hogy Te is az élvonalba tartozol, és láttam a "könyveidet", remekművek.

      Törlés
  8. Milyen szép ajándékkal leptétek meg a tanár urat! Nagyon klassz élmény lehetett, irigylésre méltó ez az összetartás az osztálytársaiddal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Igen, összetartó csapat vagyunk, remek találkozó volt.

      Törlés
  9. Hát ez a torta gyönyörű lett. Annyira jó lehetett az otalálkozó. Én alig várom a miénket jövőre :)

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Lilla! Nagyon jó volt.

    VálaszTörlés
  11. Szuper lett ez a torta! A találkozó is remek hangulatban telhetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Minden nagyon jól sikerült!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...