Összes oldalmegjelenítés

2013. október 11., péntek

Mentalikőr házilag

Mentalikőr
Már karácsonyra készülnek a különleges likőrjeim. Még van a kertben friss menta, más is elkészítheti.
Szedtem egy nagy csokor friss mentát. Leszedtem a szárról a leveleket, és először szódabikarbónás vízben mostam meg, majd váltott tiszta vízben több soron. Kezeletlen héjú citrom héját alapos mosás után levágtam.
Egy nagyobb dunsztosüvegbe raktam a mentaleveleket, a citromhéjat, rászórtam 10 deka cukrot, ráöntöttem fél liter vodkát. Mindent jól összeráztam és 3 hétre hűvös helyre tettem. Naponta összerázom, hogy rendesen olvadjon el benne a cukor. Majd ha letelik az idő átszűröm és szép üvegbe töltöm.
Jó nagy üvegbe tettem, hogy jól össze tudjam rázni
A recept a Vidék íze oldalról van, nagyon köszönöm!
Ezekből a hozzávalókból készült:
2 db citrom; 1 nagy csokor fodormenta, vagy borsmenta, vagy vegyesen a kettő; 10 dkg cukor; 0,5 liter vodka.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A pohárról a képet már a leszűrés után tettem fel. Nekem nem  lett olyan szép üde a színe, mint másoknál, de én nem tettem bele ételfestéket. Sötét olajzöld, szerintem így is szép.
Az íze pedig rendkívüli. Aki szereti a mentaízt, feltétlenül készítse el ezt a likőrkülönlegességet!

6 megjegyzés:

  1. Te már a karácsonyra készülsz? Nagyon ügyes vagy, nem hagyod az utolsó pillanatokra az ajándék készítést. Biztos nagy örömet fogsz szerezni az ajándékozottnak:) Szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu, a likőrök annál finomabbak, minél jobban összeérnek, ezért kell időben nekiállni az elkészítésnek.
    Nektek is kellemes hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Ügyes vagy:) Biztos finom lesz:)

    VálaszTörlés
  4. Ez a likőr is tetszik, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Hankka, még nem késő elkészíteni! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...