Összes oldalmegjelenítés

2013. október 27., vasárnap

Meggyes kekszes sütés nélkül

Meggyes kekszes
Ezt még a hét elején csináltam, csak elfelejtettem feltenni, pedig nagyon finom gyors  sütés nélküli. A nővérem születésnapja alkalmából a családi ünnepség majd csak egy későbbi időpontban lesz megtartva, amikor mindenki ráér, én azért készítettem egy sütés nélküli gyors tortát.
Azt is mondhatnám, hogy főztem, mert az én munkám valójában főzésből állt.
Hozzávalók:
70 deka magozott meggy
18 deka kristálycukor
18 deka búzadara
4 cs. vaníliás cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 liter víz
Háztartási vagy vajas keksz
Elkészítés:
A liter vízben feltettem főni a magozott mirelit meggyet a cukorral, vaníliás cukorral. Miután felforrt, még 5 percig főztem, majd hozzáöntöttem a búzadarát és állandóan kevergettem, amíg megfőtt. Mikor besűrűsödik úgy, hogy látszik a lábos alja, jó.
Előzőleg egy 23x23 centis kapcsos tortaforma alját befóliáztam, majd kiraktam háztartási kekszekkel.
Mivel kerek kekszeim voltak, többet el kellett törnöm, hogy befedjem a hézagokat.
A még forró meggyes krémet ráöntöttem, és a tetejét ismét kiraktam kekszekkel. Most kekszdarát szórtam a hézagokba, hogy nagyjából egyenletes legyen a torta teteje.
Tetejét bevonjuk csokimázzal, és készen is van. Jól kihűtve szeletelhető.
Csokimáz:
2 deci habtejszín
1 tábla étcsoki
A tejszínt (zacskós állati) melegedni tettem, közbe beletördeltem a csokit. Kavargatva felforraltam, és kis ideig főztem, hogy sűrűsödjön. Azonnal ráöntöttem a torta tetejére. Lehet, hogy sokáig főztem, mert magától nem terült el, igazgatni kellett, hogy bevonja az egész tortát.
mostmár csak meg kellett várni míg kihűl és mehetett a hűtőbe.
A receptet  Janka konyhájában néztem ki még régebben, csak megvalósításra várt. 
Csupán a csokimáz készítésében tértem el az eredeti recepttől, Janka  2 evőkanál kakaóport 2 evőkanl cukorral 4 evőkanl vízben felfőz, majd a tűzről levéve 2 evőkanál margarint kevert bele.
Ezt a csokimázat, amit én tettem a tetejére Nagyné Tóth Ildikó az akokildi tortái és...blog írója  egy hozzászólásában írta le nekem. Ildikó, itt is megköszönöm ezt a receptet!
A tortát este összeállítottam és éjszakára a hűtőbe került. Reggel éles késsel kicsit körbevágtam a szélét, így könnyen le tudtam venni a tortakeretet. Fehércsokiból öntött levelekkel és virágokkal díszítettem (még régebbről maradt).
kivettem a formából
Gyertyák is voltak, de egyik szám eltörött. A lényeg, hogy nagyon finom finom volt ez az egyszerű sütés nélküli torta, aki csak evett belőle, mindenki megdícsérte.


15 megjegyzés:

  1. Szép, látványos tortát készítettél. Tetszik, hogy nem kell sütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, épp azért ezt választottam, mert nem volt ídőm sütni. De szép is lett, és nagyon finom!

      Törlés
  2. Ezt én is csak dícsérni tudnám mert nagyon finom lehetett. El is készítem magamnak majd a születésnapomra mert nagyon tetszik. Imádom a meggyes édességeket! Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Készítsd el, biztos nem fogsz csalódni benne!

      Törlés
  3. Nővérkédnek nagyon boldog születésnapot kívánok! Isten éltesse nagyon sokáig erőben egészségben!

    VálaszTörlés
  4. Isten éltesse a nővéredet! Nagyon szépet sütöttél neki!

    VálaszTörlés
  5. Jó ötlet, mutatós is, finom is, elteszem receptet a rohanós napokra! Igaz, lassan csak abból állok, kivéve a szabadságot, amiben most lubickolok:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi!
      Sajnos, a rohanás ránk is jellemző...

      Törlés
  6. Köszönöm ezt a kekszes receptet. Szép is lett.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm ezt a kekszes receptet. Szép is lett.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép lett a sütid!
    Játék van nálam is. Szeretettel várlak Téged és minden kedves olvasódat :)
    http://legyunkeszsegesek.blogspot.com/2015/06/jatek-cseresznyes-meggyes-sutemeny.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...