Összes oldalmegjelenítés

2013. október 3., csütörtök

Kókuszos hárommiatyánkos süti

Kókuszos hárommiatyánkos süti

Egy nőrokonommal  beszélgettem tortákról, süteményekről. Ő mondta, hogy bonyolultabb dolgokat nem szokott sütni, most is csak egy poharas hárommiatyánkost dob össze.
- "Hárommiatyánkos"! - erről még nem is hallottam! Milyen az, és mért pont ez a neve?
- Ez olyan egyszerű, gyors sütemény, hogy elkészül annyi idő alatt, míg az ember három miatyánkot elmond.
Épp ilyen kell nekem, persze, hogy azonnal elkértem a receptet.
Kókuszos hárommiatyánk süti
Hozzávalók:
3 pohár kefír
3 pohár liszt
3 pohár cukor
2 pohár kókuszreszelék
1 pohár étolaj
3 tojás
3 evőkanál natúr kakaópor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 kisüveg pikáns ízű savanykás lekvár
A kefíres pohár a mérce - én 150 grammos Danon kefírt használtam.
Kezdhetjük azzal, hogy a sütőt bekapcsoljuk és előmelegítjük 180 fokra, mert míg bemelegszik, összeállíthatjuk a tésztát. Nincs más dolgunk, mint minden hozzávalót összekeverni. Először a cukrot a tojásokkal kikevertem, majd úgy adtam hozzá a kefírt, kókuszreszeléket, olajat, végül több részletben a kakaóporral és a szódabikarbónával elvegyített lisztet. (Közben persze mondjuk a miatyánkot, de szépen, értelmesen, nem ám ledaráljuk, mert úgy nincs sok értelme! :)
Sütőpapírral kibélelt 20x30-as tepsibe töltöttem a masszát, de nem mindet, mert soknak találtam bele, ezért hagytam ki, amit szilikon muffinsütőbe kanalaztam (ez is lett 6 darab), ezt a tepsi után sütöttem meg.
A recept szerint 30-35 percig sütjük, de az én sütőm másként működik, én 50 percig sütöttem alsó-felső lángon, és tűpróbát végeztem, mielőtt kivettem volna.
Mikor megsűlt, hagytam kicsit hűlni, majd a tepsiben  tetejére kentem a lekvárt - házi, cukor nélkül készült savanykás  sárarépa-sütőtök-birsalma lekvárt egy félliteres üveggel. Erre reszelt kókuszt hintettem, és szeletelésig a tepsiben hagytam.


Tepsiben hűlt ki



Szeletelve
Többen is ettünk belőle, és mindenki megdícsérte.   Én kicsit édesnek találtam, pedig cukrot csak két és fél pohárral tettem bele. (Mostanában mindent túl édesnek érzek.) A  muffinformában    sültek is jók lettek. Itt is megköszönöm Sárinak a receptet!                   




Muffinok

19 megjegyzés:

  1. És egy miatyánk alatt biztos elfogyott!

    VálaszTörlés
  2. De jó, még sosem hallottam róla, de ígéretesnek hangzik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dina, eddig én se ismertem, azért próbáltam ki gyorsan! Bevált.

      Törlés
  3. Nagyon jópofa neve van! Remélhetőleg nem kell meggyónni a kalaóriákat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab! Nekem nem kell meggyónni, mert férne még rám néhány kiló! :)

      Törlés
  4. Milyen jó kis süti! :) Tetszik a neve is. :D

    VálaszTörlés
  5. Micsoda találó név! Nagyon tetszik, muszáj lesz letesztelnem ima közben! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake! Elmélyült imádkozást kívánok! :)

      Törlés
  6. Jó a neve, és tényleg egyszerű poharas süti:) Imádkoztál is közben? Csak úgy érvényes:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, természetesen! Máskor énekelni szoktam, de ez a módszer "üdvözítőbb"! :)

      Törlés
  7. Elképzelem, ahogy imádkozol keverés közben! :))) Jó kis receptnek tűnik, szerintem én is fogok miatyánkolni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka! Jó miatyánkolást kívánok! :)

      Törlés
  8. Zseniális a neve ! Anyukám a poharas sütik mágusa, ideje lesz egy - két miatyánk kíséretében nekem is hozzáfogni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, helyes! De a miatyánk nem "egy - két", hanem három! :)

      Törlés
  9. Mennyei! :) Három miatyánkos már a neve is szuper :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van Millye, szuper a süti, szuper a neve! :)

      Törlés
  10. A Három miatyánkos sütibe, kókuszlisztet nem tehetek, Kókusz helyet ? Vagy a liszt helyet ? Köszi Gyöngyi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...