Összes oldalmegjelenítés

2013. október 10., csütörtök

Gránátalma ivólé

Gránátalma-joghurt ivólé

Szeretjük a gránátalmát. Húzós ára miatt nem fogyasztjuk rendszeresen, de ha sikerül "jó" áron beszerezni, mindig veszek, és magában, süteményekbe, pohárkrémekbe téve fogyasztjuk.  A gránátalma magas C, E vitamin és kalium tartalma mellett antioxidáns, rákmegelőző hatását, szívinfarktus megelőző és stresszoldó hatását emelném ki.
Rendszeres fogyasztása lenne az ideális, hogy áldásos hatásai teljesen érvényesüljenek a szervezetben, de az időnkénti beiktatása is nagyon hasznos.
Natúr joghurt szinte mindig van itthon. Eléggé folyós volt a mostaninak az állaga, ezért ivólének készítettem el. A gránátallma felső részét éles késsel körbevágtam, óvatosan, hogy csak a héjat vágjam el.  Majd ugyanilyen módon hosszirányban lefelé az aljáig az öt hártya mentén, és már könnyedén le is lehetett fejteni a héját, aztán a magok könnyen lemorzsolhatók a hártyáról.
A magok felét kevés joghurttal átturmixoltam, szép rózsaszínűre színezte a joghurtot. Átszűrtem sűrű műanyag szűrön, inkább passzíroztam. Kicsit savanyú volt, ezért némi porcukrot kevertem bele, összekevertem a többi joghurttal, és már kész is volt. Kicsit sűrűbb lett az állaga, de pohárkrémnek híg volt. Krémesebb joghurttal pohárkrémként fogyasztható. Nagyon kellemes kissé fanyar, savanykás ízű, hasznos ital.
Ezen a linken bővebben is olvashatunk a gránátalma hasznos hatásairól és felhasználásáról.

10 megjegyzés:

  1. Hát ez valami szépséges! (Szeretek minden, ami rózsaszín :P) Egyébként biztos, hogy nagyságrendekkel finomabb és egészségesebb, mint a bolti ivólevek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Ha a cukrot kihagytam volna belőle, még egészségesebb lenne, így pedig nagyon finom volt!

      Törlés
  2. Szeretjük a gránátalmát, így is, úgy is... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Wanna, mi is szeretjük, csak kicsit húzós az ára!

      Törlés
  3. De szép színe lett! Biztosan finom is....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Szép is volt, jó is volt...

      Törlés
  4. Még sosem kóstóltam gránátalmát, de tetszenek a magjai:) Kipróbálós:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kati, ha lesz rá alkalmad, feltétlenül kóstold meg!

      Törlés
  5. Nagyon klassz kis ivólevet készítettél, mentem én is a receptet! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...