Összes oldalmegjelenítés

2013. október 13., vasárnap

Gazdagon töltött háromszögek

Gazdagon töltött háromszögek
Tésztához:
40 deka liszt
2,5 deka élesztő
2,5 deci tej
1 deci étolaj
fél ek só
1 tk cukor
Töltelék:
6 deka sonka
6 deka bacon
6 deka reszelt sajt
1 kukoricakonzerv
1 közepes lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
Tetejére:
1-2 ek tejföl
1 tojássárgája
szezámmag vagy sajt

A szokásos módon kelttésztát készítünk és duplájára kelesztjük. Közben elkészítjük a tölteléket.
A hozzávalókat felkockázzuk, a felaprított fokhagymát belekeverjük a tejfölbe.
A vékonyra kinyújtott tésztát megkenjük a fokhagymás tejföllel, rászórjuk a többi hozzávalót, feltekerjük rúddá, majd éles késsel háromszögekte vágjuk. Megkenjük a tetejét tejföllel elkevert  tojássárgával, megszórjuk szezámmaggal és sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk. Előmelegített 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt készresütjük.
Majdnem teljesen Aliz leírása szerint csináltam, csak én szalonna helyett is sonkával, felengedett mirelit kukoricával, és frissen metélt petrezsezselymet is szórtam bele. Az én sütőmben 220 fokon alsó-felső lángon fél óra alatt sültek meg. Szép nagy kalácsok lettek. És nagyon finomak!

Köszönöm Aliznak a receptet!

19 megjegyzés:

  1. Most jó volna belőle legalább egy darab. Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Melinda, nem készítettél róla bejegyzést!

      Törlés
    2. De van róla,csak már régi.Most nem ismételtem.

      Törlés
  3. De sok finomsággal töltötted meg! Jó lenne megkóstolni :)

    VálaszTörlés
  4. Tényleg jó gazdagon van töltve, jól néz ki:) Szoktam én is hasonlót sütni, praktikus a suliba is csomagolni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néznek ki! Jó ötlet tízórainak, ez nekem örök gond. No nem annyira, mert néha örülök, hogy másnapi tízórai készítés okán süthetek:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban, azoknak is ajánlható, akiknek tízórairól kell gondoskodni.
      Gerdi, ez hamar megvan, Te pedig nagyon ügyes háziasszony vagy!

      Törlés
  6. Válaszok
    1. köszönöm Kati! Te is biztos meg tudod sütni!

      Törlés
  7. Hű, ez tényleg jó gazdag töltelék, egy csésze teához én is elfogadnék párat! :)

    VálaszTörlés
  8. Valóban, jó gazdagon van töltve, tele csupa finomságokkal! :) Reggelire szeretjük mi az ilyen péksütiket fogyasztani, egy csésze teával vagy tejjel, kitűnő reggeli. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Reggelire nem maradt, de majd legközelebb annak készítem.

      Törlés
  9. Ez aztán a nekem való recept! Elmentettem magamnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Várom a beszámolódat!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...