Összes oldalmegjelenítés

2013. október 4., péntek

Fokhagymás vajas legyezőkalács

Fokhagymás vajas legyezőkalács
Két-három éve volt nagy divatja a legyezőkalácsnak. Eddig még nálam elmaradt, de Trollanyunál megláttam a Fokhagymás vajas legyezőket, és mivel most sósat akartam sütni, máris mentem a spájzba megnézni, hogy van-e itthon minden hozzávaló. Volt, hiszen nem különleges összetevőkből áll.
Hozzávalók:
2,25 dl langyos tej
45 deka liszt
2 teáskanál cukor
2 teáskanál só
1,5 deka friss élesztő
1 tojás
3 deka olvasztott vaj

Tésztát megkenni:
5 deka puha vaj
4 gerezd fokhagyma
apróra vágott petrezselyemzöldje
só, bors

Szokásos módon elkészítjük a kelttésztát és duplájára kelesztjük
A fokhagymát fokhagymanyomón áttörjük, és a puha, de nem folyós vajhoz keverjük, ízlés szerinti mennyiségű sóval , őrölt borssal, és petrezselyemzölddel. 
Eddig semmi különös nincs ebben a receptben, a tészta formázása szokatlan egy kicsit.
Elég rosszkor álltam neki ennek a kalácsnak, ugyanis fűtéskorszerűsítés van nálunk, és a munkások jönnek-mennek, kérdezgetnek - szóval nem tudtam kisakkozni Trollanyu leírásából egyértelműen a formázást (nem az ő hibája, én voltam kissé szétszórt), azért sem, mert nekem kisméretű szilikon muffinsütőim vannak, abban pedig nem lehetett sütni.
De még régebben elmentettem Jáde Citromos legyezőjét, és az kalácssütő formában sült. Én is elővettem egy 30x11x8 centis formát, bevajaztam, meghintettem liszttel és ebben sütöttem. A tészta nyújtását és formázását Jáde linkjére kattintva meg lehet nézni - nagyon megköszönöm neki!  :)
Sütés előtt a formában

Kisült a kalács

Nem kell szeletelni
Akinek van nagyobb méretű muffinformája, készítse el a Trollanyu féle változatot.
Néhány szó a sütésről: 190 fokra előmelegített sütőben Trollanyu 20 perc alatt megsütötte őket.
Jade 180 fokos sütőben 30-35 percet javasol
Az én sütöm szerintem az utolsókat rúgja, mert nálam minden jóval tovább sül. Most is 200 fokra melegítettem elő és alsó-felső lángon 1 órahosszat sütöttem. A tetejét félidőben letakartam, mert megégett volna.
Köszönöm mindkét említett bloggertársnak a receptet!
Nagyon finom kalácsunk lett! Ízte, sóssága éppen a megfelelő, ismétlés lesz, lehet hogy más zöldfűszerekkel is kipróbálva.
Hamar elfogyott!
Nem kell szeletelni, legyezőszerűen szétnyílik magától.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, egy kis tejföllel vagy joghurtos mártogatóssal is biztosan finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, azt elfelejtettem beleírni, hogy amikor kivettem, a tetejét lekentem tejföllel, mert én is szeretem mindenbe a tejfölt.

      Törlés
  2. Troll anyu receptjét betennéd? :)

    VálaszTörlés
  3. Benn van. Ha a linkre kattintasz (a bejegyzés második mondatában Trollanyu nevére) máris az ő receptjénél vagy!

    VálaszTörlés
  4. Egy vaskos szeletet el is fogadnék rögtön, én is éppen sósra vágyom! ;-)

    VálaszTörlés
  5. Teller-Cake! Süsd meg, és mindet megeheted! :)

    VálaszTörlés
  6. Én is rég készülök kipróbálni, istenien néz ki:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom, én fokhagymás pampuskit szoktam sütni a borscsleves mellé :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska! Megnézem, mi az a "pampuski",még nem hallottam róla.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...