Összes oldalmegjelenítés

2013. október 6., vasárnap

Finn karácsonyi csillag - joulutorttu

Finn karácsonyi csillag - joulutorttu

Ildikó "Süss velem" születésnapi nyereményjátékára készítettem ezeket a sütikéket. Ildikó egy magyar lány, aki Finnországban él. Blogja egyéves évfordulója alkalmából hirdette meg a játékot, melyen az vehet részt, aki elkészít az oldaláról egy receptet. Volt miből választani, hiszen torták, kekszek, édes és sós sütik,kalácsok, de még karácsonyi, húsvéti dekorációs technikák is találhatók nála. 
Elsőre egy bonbont néztem ki, de aztán mégiscsak sütöttem, Ildikó szerint ez " A világ legegyszerűbb karácsonyi édessége !"
Finn karácsonyi csillag - Joulutorttu (joulu - karácsony, torttu - tortácska).
Hozzávalók:
500 g fagyasztott vajas-leveles tészta
szilvalekvár (kb 100-150 g)
1 egész tojás
kevés porcukor
Mirelit leveles tésztából készítettem, amit felhasználás előtt 2 órával kivettem a fagyasztóból. Téglalap alakúra nyújtottam, kb. 3 mm vastagra.  a kinyújtott tésztát 5x5 centis négyzetekre kell vágni, és a négyzetek négy szélét, de inkább egy kicsit beljebb - középirányba átlósan bevágtam, középen helyet hagyva a lekvárnak. Mindegyik közepére kis szilvalekvárt tettem, majd a tészta négy sarkát szélforgószerűen középre hajtottam. Tojással megkentem és kicsit odaragasztottam a tésztát a lekvár alá. A formázást és a hajtást szemléletesen képekben bemutatja Ildikó, érdemes rákattintani és megnézni.
Sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kis távolságra tettem őket, mert kicsit megnőnek.
Sütés előtt

Forró sütőben kell sütni, én 220 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lánggal fél óra alatt sütöttem meg, de sütőfüggő (Ildikónál 200 fokon 15-20 perc alatt sült meg).
Kisűltek a csillagok
Azon forrón behintettem porcukorral őket.
Nagyon finom, ropogós nasink lett, egyik tepsivel majdnem egyszerre megettük ketten a férjemmel. Egy fél kilós leveles tésztából két nagy gáztepsivel lett, darabra 32. Én kicsit nagyobbakra csináltam mint Ildikó, mert nagyon siettem. Tényleg hamar kész, gyors és egyszerű.
Köszönöm ildikónak a receptet, és kívánok neki még sok blogévfordulót, sok finom recepttel és sok olvasóval!


14 megjegyzés:

  1. Előrehozott Karácsonyi hangulat? ;-)) Igazad van, már nincs sok az Ünnepekig, egy-két pillantás és már itt is vannak! Már én is kinéztem magunknak valamit Ildikótól. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyorsan kellett valami süti, a hozzávalók adottak voltak, karácsony meg majd lesz! :)

      Törlés
  2. Nagyon jól néznek ki. Biztosan jó fajta a leveles. Én már nem veszek előre kinyújtottat, nagyon vékony és nem jön fel. LDL-es.Te hol veszed és milyet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Olgis!
      Én a CBA-ban (az van hozzánk legközelebb), a CBA embléma van a csomagoláson, a gyártója pedig a Nyíregyházi Kenyérgyár.

      Törlés
  3. Szépek lettek. Én a Tescóból szoktam venni, és ha vékonyra kinyújtom akkor is szépen feljön.

    VálaszTörlés
  4. Máris gyakorolsz krácsonyra? Nagyon szép lett, én is szoktam ilyet sütni, legközelebb én is ilyen néven szervírozom a családnak, jól hangzik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Felfoghatjuk gyakorlásnak is, egysdzerűsége és gyors elkészíthetősége miatt nálunk is bekerül a karácsonyi sürik közé.

      Törlés
  5. Nagyon mutatós és a szilvalekvárral igazán fincsi is lehet! :)

    VálaszTörlés
  6. De szépek!
    Szeretem a leveles tésztát, sokszor kisegít időszűkében.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi! Én is így vagyok a leveles tésztával.

      Törlés
  7. Ez egyébként tényleg karácsonyi süti, de a szilvafbefőzések után már rá is lehet állni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk most is nagyon bejött ez a karácsonyi süti! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...