Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 1., vasárnap

Teknős torta zöldcitromos túrókrémmel

Teknős torta zöldcitromos túrókrémmel

Csütörtök este látogatóban voltam ismerősöknél, akik  rákérdeztek, hogy hány évesek is az unokáim?
Te jó ég! Ekkor villant be, hogy Annám pénteken betölti a 11-et, és én majdnem elfelejtetttem!
Ez nem egészen igaz, mert a szüleivel megbeszéltük, hogy az augusztus végén, szeptember elején esedékes születés és névnapokat egyszerre ünnepeljük kb. szeptember közepén.
De én a napján mindenkinek szoktam meglepetés tortával készülni.
Na, akkor most hirtelen mit dobjak össze? Felmértem, milyen -lehetőleg sütés nélküli - tortához való alapanyagok vannak itthon.
Volt 30 deka magam sütötte babapiskóta, citrom, vaj, cukor...valami receptet kell keresni ...
Egyik facebookos ismerősö oldalán láttam egy tortát, amilyet már másutt is több helyen. De recept nem volt hozzá, viszont úgy gondoltam, összehozom én magam, csak a másnapi boltnyitásig kell várnom, mert azért kellett hozzá még néhány dolgot vásárolni.
Reggel 8-kor bevásárlás, 9-kor a torta a hűtőbe került, hogy az ebéd utáni díszítésig ott jól kihűljön.
De nem bírtam ki, hogy fel ne hívjam az unokámat megkérdezni, hogy a délutáni órákban mikor lesz alkalmas a látogatásom?
Azt hittem, a guta megüt, mikor meghallottam, hogy épp indulóban vannak a másik nagyszülőkhöz, ahonnan csak vasárnap délután jönnek haza.
Legalább lesz ideje jól áthűlni - ezzel vígasztaltam magam. Mert ha tudtam volna ezt előre...No, mindegy!
Teknőc torta ahogy én csináltam.
Hozzávalók.

50 deka babapiskóta
2 deci lefőzött zöld tea

Krémhez:
50 deka túró
20 deka porcukor
1 zöldcitrom leve és reszelt héja
12 deka vaj
1 evőkanál tejföl
2 deci víz
50 gramm étkezési keményítő
1 teáskanál vaníliaeszencia

Gyümölcsök:
1 érett mangó
3 banán
4-5 kiwi
1 zöldcitrom
Külsejére vajkrémhez:
10 deka vaj
1 kanál porcukor
fél zöldcitrom leve
Fejnek:
1 zöldcitrom

Először a krémet készítettem el. Wiselady citromkrémjét már többször  használtam, szeretjük.
A két deci vízbe belecsavartam a zöldcitrom levét, belekevertem a keményítőt és a fele porcukrot, majd keményre főztem. Még forrón belekevertem 2 deka vajat és 1 bő kanál tejfölt. Míg kihűlt, a többi vajat meg porcukrot jó habosra kevertem, beletettem a vaníliaeszenciát, és apránként a túrót, közben géppel jó símára eldolgoztam. Utoljára kanalanként a kihűlt keményítős krémet kevertem bele.
Egy kerek porcelántálat kibéleltem folpackkal. A babapiskótákat egyenként a teába mártottam. A magam sütötte piskótákat elég volt 1-1 másodpercre mindkét oldalukat, mert könnyen eláztak. Mikor a boltira került sor, azt 2-2 másodpercre mártottam.
A babapiskótákkal szorosan kiraktam körben a tál alját és oldalát, egy soron megkentem krémmel, megdobáltam apróra vágott mangóval, ismét krém, és így folytattam míg minden elfogyott, a tál pedig megtelt. A felső sorba (ami a torta alja lesz) babapiskóta került, aminek csak az egyik(befelé kerülő) oldalát kell megmártani teába. Én a biztonság kedvéért még ostyából vágtam egy körlapot rá, visszahajtottam a folpackot és így került hűtőbe. Díszítéshez kiborítottam a tálból és átkentem  a kikevert vajkrémmel.
A készítés fázisai
Meghámoztam a kiviket és a banánokat, a banánokból lábakat, farkat vágtam és odaillesztettem a tálcára helyezett tortához, a kivikből pedig vékony szeleteket vágtam és kiraktam vele az egész tortát.


Egy jól megmossott zöldcitromra fél sárga citrom héját rátettem kalapnak, két szem szegfűborsot belenyomtam szemeknek, a szájat pedig pirosarany krémből kentem rá. Átadásig megy a hűtőbe.

A készítés menetét tovább tartott leírni, mint megcsinálni.
Már vasárnap délután van,  és a gyerekek még nem jöttek haza. Bosszús vagyok, mert a banánok meg fognak barnulni. azt hiszem, a jövőben a meglepetéstortáktól inkább eltekintek.
Most pedig közreadom ezt a bejegyzést, és majd esetleg később teszek fel szelet fotókat.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mikor telefonáltak a gyerekek, hogy hazaértek, máris mentünk a papával köszönteni. Mindenki nagyon lelkendezett a torta láttán, pedig kicsit tartottam tőle, hogy "kislányosnak" fogják tartani.
Gyertyafújás után (gyertyás kép nem is készült) mindjárt megvágtuk és megkóstoltuk. Nagyon kellemes savanykás ízű volt, örülök, hogy sikerem lett vele.
A lányok a lábait is gyorsan megették
Fél szelet a tányéromon
Még ezt a fél szeletet megettem a fotózás után, mert ma időben le kell feküdni a lányoknak a holnapi iskola-óvoda kezdés miatt.



28 megjegyzés:

  1. A meglepetéstortákban pont az a jó, hogy meglepetés lesz, még ha nem is alakul minden úgy, ahogy mi gondoljuk! :) Szerintem nagyon szép szokás tőled, ne hagyd abba, a szeretteid biztosan nagyon örülnek neki! :) A torta pedig szuper lett, nagyon-nagyon mutatós! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Csakhát már nem győzöm átrendezni a hűtőt, hogy az ebédmaradék is beférjen, meg szódabikarbónát tettem be, nehogy a torta átvegye a szagokat.

      Törlés
    2. Elfelejtettem, nagyon boldog szülinapot kívánok a kisunokádnak! :)

      Törlés
    3. Hankka, köszönöm az unokám nevében is!

      Törlés
  2. Marisz, ez annyira, de annyira aranyos:) S úgy szeretem a kivit:) Isten éltesse az unokádat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati!A jókívánságot átadom az unokámnak. Ő is szereti a kivit, tavaly is készült neki egy a névnapjára:
      http://tortafuggo.blogspot.hu/2012/07/kivis-kremtorta.html

      Törlés
  3. Ne szegje kedved az átadás, ha a kisunokád nem kéri, én szívesen megeszem :) Boldog szülinapot kívánok neki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab, a jókívánságot is!
      Tetszett az unokámnak - unokáimnak, mert a kicsi is nagyon lelkendezett - külsőre is és ízre is.
      Nem lett semmi baja a tortának, inkább jót tett neki a néhány nap hűtőben várakozás. Mindannyiunknak nagyon ízlett!

      Törlés
  4. Nagyon szép lett a torta, gondolom tetszett az unokádnak. Isten éltesse :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm judit! Mindenkinél tetszést aratott a "teknőc".

      Törlés
  5. Csodálom a kreativitásodat, igazi szupernagyi vagy ez is olyan ötletes:) Boldog szülinapot kívánok a kisunokádnak, remélem azóta már megkóstolta a tortát és sikert arattál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, köszönöm a dicséreteket és a jókívánságot!
      Nem az én ötletem, több blogban láttam hasonló kivitelezést. Már letesztelte a család a tortát, és sikere volt.

      Törlés
  6. Nagyon ötletes és ügyes nagyi vagy Marisz :)

    VálaszTörlés
  7. Micsoda kreatív nagymama! az unokák büszkék lehetnek rád! Te egy kincs vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm millye! Az unokák pedig a mi kincseink! :)

      Törlés
  8. Hát ez übercuki! :) Ügyes munka ismét! ;)

    VálaszTörlés
  9. Isten éltesse sokáig kis-unokád! :) Nagyon szép tortát készítettél meglepetésként, nem csodálom, hogy mindenkinek tetszett és ízlett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki, az unokám nevében is!

      Törlés
  10. Isten éltesse az unokádat! Nagyon ötletes, kreatív lett a tortád :) Ügyesen megcsináltad, belül is nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, az unokám nevében is!

      Törlés
  11. Isten éltesse a szülinapost! Csodás lett ez a teknős, nagyon tetszik. Guszta az a szelet :-)

    VálaszTörlés
  12. HajniZoli köszönöm, az unokám nevében is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...