Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 14., szombat

Süni torta Dorkának

Süni torta

Dorka unokám névnapjára készítettem ezt a süni tortát. Dorka kedvence a csokitorta, és minden ünnepre nyuszi formájú tortát kér, és ne legyen burkolt, mert ő azt nem szereti, és , és és....
Nagyon határozott kislány, mindig tudja, mit akar.
De mivel állandóan nem lehet nyuszitorta, bízom benne, hogy ha meglátja, ennek is örül majd. Csokisnak csokis.
Több blogban tanulmányoztam a süni formájú tortákat, végül Évi konyhájából választottam a formázást.
Piskóta hozzávalói:
5 db tojás
5 evőkanál víz
10 evőkanál cukor
10 evőkanál liszt
2 kávéskanál sütőpor
A tojásfehérjéket a vízzel együtt kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a tojássárgákat, a cukrot és a sütőporral elkevert lisztet. A masszát nagyméretű gáztepsibe öntöttem , majd 160 fokosra előmelegített sütőben alsó-felső lángon tűpróbáig sütöttem(nálam közel 1 órát sült.
A krém Kiskukta dobos torta krémje
Hozzávalók:
4 tojás
200 g cukor (tehetünk hozzá vaníliát is, de nélküle is nagyon jó)
2 ek kakaó
100 g étcsoki
rum ízlés szerint
200 g vaj (nem margarin)
Teljesen úgy csináltam ahogy Kiskukta leírja és  bemutatja fázisfotókon, érdemes nála megtekinteni.
Rum helyett 2 evőkanál rumaromát tettem.
A kisült piskótából két süniformát vágtam
A kihűlt piskótára kartonpapírból kivágott süni formát tettem és körülvágtam. Kettő jött ki belőle, ezeket lapjában még ketté vágtam, és mindet krémmel megkenve négy lap került egymásra. A piskótalap sarkait levágtam és krémmel megkenve kialakítottam belőle a süni hátát. A maradék krémmel körbekentem és hűtőbe tettem, amíg a süni tüskéit elkészítettem.
Ehhez felolvasztottam 50 gram jó minőségű étcsokit, és mandulaforgácsokat egyenként belemártogattam, majd sütőpapíron hűtőb tettem, amíg megdermedtek. Ezzel elszórakoztam egy ideig, hiszen több mint kétszáz csokis  mandulaforgács adta a süni tüskézetét. 

Maradék fondant kinyújtottam és felhelyeztem a tortára arcrésznek. Szintén maradékokból szemeket, orrot és szájat formáztam az állatkának. A tüskéket egyenként helyeztem fel a tortára.




Szerettem csinálni ezt a tortát. Nem tökéletes, de nekem tetszik És garantáltan finom - nyalakodtam készítés közben. Köszönöm Évának és Kiskuktának a "közreműködésüket"!
Majd teszek fel szelet fotót is ha megvágjuk. Beszámolok a fogadtatásról, kissé megkésve holnap lezs az ünnepi ebéd.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Megvolt az ünnepség. Dorka nagyon örült a tortának. Lelkendezett, mikor meglátta, egy darabig csak gyönyörködött benne. Elnevezte Tüsinek.
Dorka és Tüsi

Aztán amikor Tüsi a torták sorsára jutott, nagyon-nagyon finomnak találta. És mindenki más is.
Egy szelet torta

19 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyos sünike!
    Biztos örül az unoka.
    Ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon édes lett!!! Szerintem nagyon fog neki örülni a Dorka :) Volt vele munka, de megérte és látszik, hogy hatalmas szeretettel készítetted :)

    VálaszTörlés
  3. Ez annyira helyes, biztos, hogy tetszeni fog az unokádnak:) Mondom én, hogy szuper nagyi vagy:)

    VálaszTörlés
  4. Szuper! Az én türelmem sajnos nem ilyen végtelen ...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon helyes lett a süni! Boldog névnapot Dorkának! Biztos vagyok benne hogy tetszett neki a torta! :) Várom a beszámolót :)

    VálaszTörlés
  6. Már nézegettem a fb-on is, annyira cuki ez a torta. Biztos örült neki az ünnepelt!

    VálaszTörlés
  7. De aranyos! Nekem aztán tetszik, biztos Dorka is örülni fog neki!
    De hogy egyenként mártogattam a mandulát a csokiba... Ilyen türelmet... le a kalappal előtted!

    VálaszTörlés
  8. Naná, hogy tetszett Dorkának, akit az Isten éltessen sokáig!! Nagyon ügyes vagy Marisz, irtó cuki lett a süni! :))

    VálaszTörlés
  9. Kedves Ilcsi, Janka, Trollanyu, Márta, Millye, Mónika, Lilla, Manóka, Gerdi és Teller-cake!
    Mindannyiótoknak köszönöm a dicséreteket és a Dorkának szóló jókívánságokat!
    Nagy sikere volt a tortának, mihelyt meglátta, még táncolt is örömében. Majdnem mi is, olyan aranyos volt. És többször elmondta, milyen finom! Tényleg nagyon finom volt ez a krém, mostmár nincs nagy meleg, mertem tojással csinálni.

    VálaszTörlés
  10. MEg kell zabálni olyan cuki ez a torta :D Én is örültem volna neki nagyon ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Süni! Tőled, mint sünszakértőtől, duplán jólesik a dicséret!

      Törlés
  11. Nagyon cuki a torta, és milyen édes a kisunokád! :)
    Arról pedig kétségeim nincsenek, hogy finom volt a torta. :)

    VálaszTörlés
  12. De aranyosak mind a ketten :) Boldog névnapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, az ünnepelt nevében is köszönöm a köszöntést!
      Tényleg aranyosak!

      Törlés
  13. Nagyon ügyes vagy, csodaszép lett! :) Dorkának boldog névnapot kívánok utólag is, csoda, hogy engedte egyáltalán felszeletelni ezt a szépséget! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka, a köszöntést is!
      Szereti a hasát, az édességeket meg főleg, ezért nem sokáig gyönyörködött benne. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...