Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 30., hétfő

Mézeskalács torta

Mézeskalács torta
Nagyon zűrös volt a hetem, állandóan úton voltam keresztül-kasul az országban, amikor itthon voltam, akkor pedig a befőzés miatt semmi másra nem jutott időm. Így aztán szombatra alaposan felgyűlt az elmaradt házimunka. De a vasárnapi blogger találkozóra mindenképpen akartam valami sütit vinni, ezért  egyszerű, gyors, könnyen elkészíthető tortát kerestem a "várólistámon".
Citromhab mézeskalács tortájának a receptjét egy az egyben ide másolom:
Hozzávalók 18 cm átmérőjű tortához
A tésztához
30 dkg liszt
7,5 dkg porcukor
10 dkg olvasztott méz
1 tojássárgája
12,5 dkg vaj
1 kávéskanál szódabikarbóna
½ kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék

A krémhez
3 dl tej
3 evőkanál liszt
15 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 kávéskanál vaníliakivonat

A díszítéshez
1 tojásfehérje
20 dkg porcukor
1 teáskanál étkezési keményítő


Összevegyítettem  szárazon a lisztet, porcukrot, szódabikarbónát. Én nem kész mézeskalács keveréket hasaználok, hanem 1- 1 csapott mokkáskanál őrölt kakdamomot, fahéjat és gyömbért kevertem bele.
Mivel a receptből nem derült ki, hogy a vajat hidegen vagy olvasztva adjuk-e hozzá, én úgy döntöttem, hogy összemelegítem a mézzel. Ebbe az elegybe kevertem a tojássárgáját, majd a lisztes keveréket. Fakanállal gyors mozdulatokkal összedolgoztam a tésztát és fóliába csomagolva 1 éjszakára hűtőbe tettem.
Reggel 5 egyenlő részre vágtam a tésztát, egyenként jól átgyúrtam, majd tepsi méretű sütőpapíron  vékonyra kinyújtottam. Közben szükség szerint beliszteztem. Mivel nehéz szabályos kört nyújtani, ezért egy tányért vágtam körbe, hogy szép szabályos körlapok legyenek. Ami esedék itt keletkezet, abból összehoztam még egy körlapot, így nekem 6 lapom lett, az átmérőjük 20 centi,így kicsit nagyobb, de laposabb lett a tortám. A sütőpapírral együtt áthúztam a tepsi hátuljára, és 180 fokra előmelegített sütőben az elsőt 15 perc alatt, a többit 10 perc alatt megsütöttem.

A krémet fél liter tejből 5 evőkanál cukorral, 5 evőkanál liszttel, kis vaníliával felfőztem, s miután kihűlt, kanalanként hozzáadagoltam 20 deka szobahőmérsékletű vajhoz, és géppel jól felhabosítottam.
A már hideg lapokból ötöt megkentem a krémmel. A torta oldalát is körbekentem, mert hézagok voltak a lapok között. Mandulaforgácsot raktam rá. Hűtőbe tettem, és ezután készítettem el a mázat a 6. lapra, ami a legfelső lesz a tortán.

Egy törpetyúk tojásának a fehérjét elkezdtem felverni, majd kis idő után a félkemény habhoz apránként hozzáadagoltam a keményítővel elkevert porcukrot. Mivel kevesebb a tojásfehérje, én csak 15 deka porcukrot mértem ki, de ez sem kellett mind. Mikor már nehezen folyt le a habverőről, felét kis tálkába kotortam és hűtőbe tettem, a maradékhoz egy evőkanál vizet hozzádolgoztam és ezt a 6. mézeslapra öntöttem. Kb. két óra múlva úgy láttam, megszáradt, és ráhelyeztem a tortára.
A készítés fázisai
A félretett mázhoz kis kakaóport kevertem, kellett hozzá kis porcukor is, aztán habzsákba töltöttem, és írókázni akartam a torta tetejét, de mielőtt elkezdtem volna, kaptam egy telefont, és azonnal el kellett mennem otthonról. Tehát mindent a hűtőbe tettem, és két óra múlva mikor kivettem, meglepődve láttam, hogy folyik a torta tetején a terülőmáz. A nylonzacskóban betett anyaggal se lehetett rendesen írókázni.
Én eddig az írókázást készen vett dekortollal csináltam, vagy fondant-vaj 1:1 arányú keverékét használtam, esetleg olvasztott csokit. 
Annyi dekormázam még volt, ami a feliratra elég volt. Utána a zacskóból csak alaktalan krikszkrakszokat sikerült mintáznom. Annyira furcsán viselkedett ez az anyag, azt hiszem, kár volt mintázni vele, üresen hagyva jobb lett volna a torta.
A torta teteje
Rájöttem, hogy ez a máz nem bírja a hűtést. Ezért nem is a hűtőbe tettem, hanem a hűvös pincébe vittem le. Azóta már utánaolvastam Mohánál, mi lehetett a probléma. Valószínűleg nem száradt meg a terülőmáz rendesen, mielőtt hűtőbe tettem. Hát a közmondás szerint is, a buta a maga kárán tanul....
De most legalább megjegyeztem!
Felirat hozzáadása
Merész dolog volt tőlem profi tortás hölgyeknek elvinni ezt a tortát, de elvittem, és a lányok finomnak mondták. Én kicsit édesnek találtam. A krémet  más arányokkal csináltam, mint az eredeti receptben van, ebbe kevesebb cukor kellett volna.
Köszönöm a receptet Citromhabnak!
A találkozó minden résztvevője hozott valami finomságot, de erről majd külön bejegyzésben számolok be.

24 megjegyzés:

  1. Az igaz, hogy édes volt a torta, de isteni finom :) Nagyon szépen köszönjük azt a sok finomságot amivel elhalmoztál minket. Szuper volt végre megkóstolni igazából a finomságaidat nem csak virtuálisan :)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is köszönöm Janka! A szervezést is, a szuper helyet, meg a Ti finomságaitokat is!

      Törlés
  2. Hát ezt én is szívesen megkóstoltam volna, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, meg kell sütni, és az egészet elkóstolgatni! :)

      Törlés
  3. Nagyon finom lehetett, szeretem a mézeslapokból készült süteményt. Kíváncsian és irigykedve várom hogy beszámolj a találkozóról. De jó lehetett nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Igen, nagyon jól sikerült a találkozó!

      Törlés
  4. Várom a beszámolót, biztos jó volt!
    A torta szuper, engem már a karácsonyra emlékeztet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marcsis! A mézes sütik inkább télre valók, és bár még nincs tél, valahogy most passzolt a hűvös időhöz.

      Törlés
  5. Hát ez nem semmi, tegnap már az édesben is néztem. Nagyon ügyes vagy! Jó kis napotok lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lilla! Nagyon jól éreztük magunkat!

      Törlés
  6. Kíváncsian várom a beszámolót, a tortád pedig tetszik, nagyon finomnak látszik! :)

    VálaszTörlés
  7. Màr Facebookon is megcsodàltam, gyönyörű! És jaj de finom íze lehet, mézeskalàcs... Hmmmm :)

    VálaszTörlés
  8. Szuper tortával lepted meg a lányokat, szívesen kóstoltam volna én is:) Biztos jó buli volt, várom a beszámolót szintén:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Beszélgetés közben Te is szóba kerültél a házilag készített kolbászfüstölővel.
      Jó buli volt!

      Törlés
  9. Örülhettek a lányok, hogy ilyen finom, mézes-főszeres-illatos tortával lepted meg őket a találkozón!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, örültek. És én is viszont a többiek finomságainak.

      Törlés
  10. Csodás (és biztos nagyon finom) tortát alkottál a blogger találkozóra! :)

    VálaszTörlés
  11. Én is szívesen megkóstoltam volna, nagyon jól néz ki!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, sajnos a kóstolásról már lekéstél, de ha megsütöd, mindet is elkóstolgathatod! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...