Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 8., vasárnap

Cukkinis sütemény cukorbetegnek

     
Cukkinis sütemény cukorbetegnek

Az édes-savanyú kínai szósz készítésekor maradt fél gyenge cukkinim, ezzel gondoltam sütit sütni. De olyan recept kellett, amihez minden van itthon. Amikor megtaláltam, még ezt is átalakítottam cukorbetegek részére.
Az Itt talált recept hozzávalóit  idemásolom:
3 egész tojás
2,5 dl olaj
27 dkg cukor
1-1 kiskanál vaníliás cukor
fahéj
1-1 kiskanál őrölt szegfűbors
szódabikarbóna
5 dkg darált dió vagy kókuszreszelék
38 dkg liszt
1 csomag sütőpor

40 dkg cukkini
Én cukor helyett xilitet használtam, a vaníliás cukrot kihagytam, valamint az őrölt szegfűborsot is. Dióm nem volt törve, de kimértem 5 deka kókuszreszeléket, a liszt mennyiségének pedig a fele gesztenyeliszt volt, a másik fele simaliszt. A zsenge cukkinit vékonyan meghámoztam és almareszelőn lereszeltem a nagyon gyenge magvait is. A kétféle lisztet jól elvegyítettem egymással, belekevertem a sót, sütőport, őrölt fahéjat, kókuszreszeléket. A tojásokat a xilittel kihabosítottam, majd több részletben kevertem hozzá az olajat (napraforgó olajat). Aztán a kettőt egybeöntöttem, utoljára pedig a reszelt cukkinit is beledolgoztam.
Kikent, lisztezett tepsibe öntöttem a masszát(tepsiméret 20x30-as), és 160 fokosra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 50 percig sütöttem. Szép magasra feljött.  Langyosan szeleteltem.
Nekem egy kicsit édesnek tetszett, talán mert a gesztenyeliszt enyhén édeskés. Morzsalékonyabb volt mint egy piskóta, de ezektől eltekintve gyenge, finom volt. Leteszteltem, mielőtt másnak adtam.
Megkóstoltattam a férjemmel, meg egy szomszédasszonyommal is, mindketten arra tippeltek, hogy almával készült, attól ilyen "szaftos" állagú. 
Egy idős cukorbeteg rokonomhoz mentem látogatóba, aki a felesége halála óta (5 éve) csak néha jut házi diabetikus süteményhez, amikor (nagyobb ünnepek alkalmával) az unokája süt neki. Meg időnként én szoktam vinni. Mindig nagyon örül a látogatásomnak, meg a süteménynek, most is. Nem firtatta az összetevőit, de nagyon dícsérte.
A cukkini semleges ízű, másoknál már láttam, milyen sokféleképpen felhasználható, ezek után bátran használom süteményekbe i.

4 megjegyzés:

  1. Szuper! Én nagyon szeretem a cukkinit édességekben elrejteni, így legalább megeszi a családom. Nekem is ki kellene próbálnom a diabetikus változatot, apósom végett. Úgyhogy elmentem a receptedet.... szép napot, R. ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...