Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 10., kedd

Almaecet és nyeremény

Házi almaecet
Máskor is készítettem már almaecetet(posztoltam is), hiszen rendszeresen használom, étkezési és egészségügyi célokra egyaránt. Főleg egészségügyi célokra, mert rengeteg hasznos tulajdonsága mellett az izületeimre van nagyon jó hatással. Nemcsak belsőleg alkalmazom, de rendszeresen almaecetes vízben áztatom a lábaimat.
Többféle elkészítési módját ismerem. Most így csináltam.
2 kiló alma
2 liter víz
20 deka cukor

A vizet a cukorral felforraltam és hagytam hűlni. Addig az almákat megmostam és kicsit összevágtam. Mehet bele a héja, az almacsutka, sőt, kicsit rohadt rész is, ha nem penészes. Ötliteres dunsztosüvegbe raktam az almákat, ráöntöttem a még meleg cukros vizet. Gézbe becsomagoltam egy szeletke kenyeret (mint a kovászos uborkánál) és rátettem a tetejére, majd vászon anyaggal lekötöttem, hogy azért szellőzzön is, de a rovarok ne férjenek hozzá, és az udvar félárnyékos részén töltött tíz napot. A kenyeret a második napon, mikor már beindult az erjedés, kivettem az üvegből.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Letelt a 10 nap, leszűrtem, a kapott levet megmértem, és minden liter léhez 10 deka cukrot adtam, majd ismét lekötöttem és négy hétig állni hagytam. Ekkor már erős ecetszaga volt, ezért levittem a pincébe.
Néhány nap után elkezdett forrni, a tetején hártya képződött, ezt hívják ecetágynak.

A baloldali képen az erjedés beindulása utáni zavaros folymat látszik. A jobboldali képen a darabos almától már leszűrt, de még mindig zavaros lé.                    
Az ecetágy és a leszűrt almacet
Ez az ecet világosabb lett, mint a mézzel készült. A színét befolyásolja az alma, illetve a méz színe is.
Nagyon kellemes íze van, nem olyan mint a boltié, sokkal jobb, "tisztább", hisz nem tartalmaz semmilyen vegyszert. Mivel nálam az alma se volt permetezve, ez garantáltan bio.
A levett ecetágyat ismét üvegbe téve, friss gyümölcsöt rámetélve, cukorral és vízzel felöntve készülhet az utánpótlás.
Az almaecetről az alábbi linkeken bővebben tájékozódhat, akit érdekel a téma:
http://termeszetbaratikor.network.hu/blog/termeszet-barati-kor-blogja/almaecet-keszitese-hazilag
http://www.befottkompotsavanyusag.com/almaecet-hazilag-keszitve.html#more-1455

Az ecetágyat beletéve készül a következő adag almaecet

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hozom egy adósságom.  Sándor Andrea blogjátékán a Receptnapló blog egyéves születésnapi sorsolásán nyertem a képen látható konyhai eszközöket. Andi egy kedves levelet is mellékelt. Már egy hete átadta a postás, most köszönöm meg Andinak itt  is a nyereményt, és hogy ilyen sietve postázta.
Nyereményem

14 megjegyzés:

  1. Gratulálok a nyereményhez, használd egészséggel! :) Jó ez a házi készítésű almaecet, fogok én is gyártani! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Én egész évben gyártom az almaecetet, ellátom vele a családot.

      Törlés
  2. Ahogy láttam a bejegyzésed akkor jutott eszembe hogy én ezt már egyszer megcsodáltam és talán készíteni is szerettem volna?! Gratulálok a szép és hasznos ajándékaidhoz, használd egészséggel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm a gratulációt!
      Éva, van fenn a blogon már egy mézzel készült almaecet recept. valamelyiket próbáld ki.

      Törlés
  3. Én még sosem készítettem ecetet, most viszont elgondolkoztam rajta.
    Tetszik, hogy ilyen ügyesen belevágsz sok érdekes dologba :)
    A nyereményhez pedig gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, köszönöm a gratulációt.
      Szerintem is próbáld ki, meglátod, mennyivel finomabb, mint a bolti, vegyszer pedig nincs benne.

      Törlés
  4. Szeretnék én is almaecetet készíteni, de látom ebben cukor van, az nekem nem jó sajnos. De lehet, hogy lehetne mással is helyettesíteni. Gratulálok a nyereményedhez, használd egészséggel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, nem tudom a méz mennyire jó neked? Az előző almaecet receptem amit egy hónapja posztoltam, mézzel készült.A méznek is van cukortartalma. Mert Az erjedés a cukor miatt következik be, a xilitpedig nem cukor, hanem cukoralkohol. Gátolja az erjedést!
      Ha a méz nem alkalmas, esetleg meg lehet próbálni sztíviával. Azt annyira nem ismerem, annyit tudok róla, hogy a hatóanyaga nem bomlik le a melegítéstől.

      Törlés
  5. Gratulálok a nyereményhez! Az almaecetet én is kipróbáltam, hasonló a receptem, csak másodjára nem kell bele cukor. Jó lett, de egy kissé zavaros a végeredmény, nem ilyen szép tiszta. Viszont az íze nagyon jó, máskor is fogom készíteni, még kísérletezek vele:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a gratulációt.
      Én minden alkalommal teszek bele egy kis cukrot, mert azt tapasztaltam, hogy akkor erősebb ecetet kapok.
      Ha zavaros, akkor talán még nincs kész Hagyjál neki időt ülepedni, és a tiéd is szép átlátszó lesz.

      Törlés
  6. Gratulálok a nyereményedhez! Szuper finomságokat fogsz majd vele készíteni :) Az almaecetet mi is előszeretettel használjuk, csípésekre is nagyon jó :)

    VálaszTörlés
  7. Gratulálok a nyereményhez! Ez a házi almaecet remek, a boltban aranyáron mérik sajna :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! A bolti drága is, meg vegyszert is tartalmaz. Megéri házilag erjeszteni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...