Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 13., kedd

Virág formájú kalács

Virág  formájú kakaós kalács 
Hozzávalók:
25 deka liszt (fele sima, fele grízes)
125 ml tej
1 evőkanál cukor
2 deka élesztő
1 tojássárgája
1 evőkanál cukor
csipet só
2,5 deka vaj
1 cs. vaníliáscukor
Megkenni:
5 deka olvasztott vaj
Megszórni:
cukros kakaó, cukros mák, cukros dió, stb. - ízlés szerinti összetétel válaszható

Elkészítés:
A kalácstésztát a  kenyérsütőgépben dagasztottam, kelesztettem. Vagyis először a folyékony hozzávalókat tettem a tartályba, ezekre a lisztet, majd a tetején egy kis mélyedésbe morzsoltam az élaesztőt. az olvasztott vajat a sípszó után öntöttem bele. Akinek nincs kenyérsütő gépe, az a hagyományos módon dagasztva készítse el a tésztát. 
A megkelt tésztát újra jól átgyúrtam és annyi darabra vágtam, ahány virágszirmot akartam.
A sütése nem tepsiben, hanem jénai tetőben történik, ezért a jénai nagyságát figyelembe kell venni .
Ez alkalommal dupla adag tésztát készítettem, a nagyobb tetőbe 8, a kicsit kisebbe 7 szirmú virágot.
A tésztadarabokat kb 10 centi átmérőjű körökké nyújtottam, olvasztott vajjal egyenként ecsettel megkentem őket, majd a sütőpapírral kibélelt jénai tetőbe  fektettem őket úgy, hogy félig fedjék egymást. Közben mindengyiket megszórtam kakaóval kevert kristálycukorral, a másik edényben pedig vaníliás kristálycukorral.
Kétszáz fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon egyenként 35-40 perc alatt sültek meg.
A készítés fázisai
Tálalásra készen

Házi vaníliáscukorral megszórt virág kalács
Maga a kalács nem különleges, inkább a formája által lesz vonzóbb, ünnepibb.
Tea, kávé mellé tízórai, vagy uzsonnakalácsnak merem ajánlani. Tálaláskor elég egy-egy szirmot letörni, vágás nélkül fogyasztható.
A receptet  Antuk Jánosnénak köszönöm meg, és bár nem teljesen úgy csináltam, ahogy ő, azért finom lett, a vendégeimnek pedig nagyon tetszett is.

10 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...