Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 11., vasárnap

Színes kekszek a Szelidi-tó futásra

Színes kekszek a III. Szelidi-tó futásra
Minden év augusztusának 2. szombatján futóversenyt rendeznek Szeliden, amelyen részt szoktam venni.
A nevezési szám egyúttal tombolajegy is, amellyel lehet nyerni a különböző támogatók által felajánlott édességeket, italokat, dísztárgyakat, stb.
Én tavaly is Színes kekszeket sütöttem felajánlásként, és az idén is. A recept ugyanaz, a színezése, meg a formázása tér el némileg.
Színezésre most is természetes anyagokat használtam: kakaóporral barnára, matcha teaporral zöldre, kurkumával citromsárgára, olajban oldott édesnemes pirospaprikával narancssárgára színeztem a tésztát.

És most először sikerült kéket előállítanom. Főtt, átpasszírozott bodzabogyó levét gyúrtam a tésztához. Persze sötétlilás lett. Bosszankodva kezet mostam, mert alaposan megfeketítette mindkét tenyeremet. Mivel szappannal nem jött le, fogtam a citromot és nyomtam citromlét a tenyeremre. És a sötétlilás szín egyszeriben világos kékre váltott. Ezen felbuzdulva facsartam citromlevet a sötétlila tésztához, persze lisztet is adtam még hozzá, hiszen a lé ellágyította, és jól összegyúrtam. Ilyen kéket sikerült kapnom, amely a képeken látszik. Arányokat nem tudok mondani, ezt szerintem minden egyes alkalommal úgy kell kikísérletezni, hogy melyik összetevőből mennyit rakunk, attól függően, hogy sötétebb vagy világosabb színt akarunk elérni. És az alapanyag is nagyban befolyásolja a színt, hiszen kevesebb festékkel lehet beszínezni egy tejszínhabot, mint egy lisztes tésztát.
Négy adag  különböző formájú kekszet sütöttem.
Felirat hozzáadása

Akartam fázifotókat is készíteni, de most a hőség miatt elég nehezen tudtam bánni a tésztával, a fotózás is homűlyosra sikerült a lakásban,de azért néhány jobbat felteszek.. A különböző színű rudakat fólia segítségével feltekertem, két centisre feldaraboltam és úgy sütöttem.


   
Felirat hozzáadása

Becsomagolva már nem is készültek fotók, pedig mindenféle csomagolás nagy kihívás számomra, de elég szépre sikerültek. Két kenyérkínáló laz tálkába tettem a kekszeket (70-70 dekát), celofánnal beborítottam és még masnit is kaptak.
Már kiírták jövő év augusztus 9-re a következő futást. Még van időm kigondolni, hogy arra mit süssek!
A fiam, az unokám és Én 

11 megjegyzés:

  1. Tetszik, hogy csupa természetes anyaggal színezel. És látod, a nagy felfedezések véletlenül születnek, mint jelen esetben a kék szín "feltalálása" :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép színes kekszeket sütöttél, külön jó, hogy természetes anyagokkal színeztél! :) Ahhoz pedig külön gratula, hogy futóversenyen veszel részt, le a kalappal előtted! :)

    VálaszTörlés
  3. Na, ezt a kék színt kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a süti is, és szépek vagytok! :)

    VálaszTörlés
  5. Jó látni téged,titeket:) Szép színes kekszeket készítettél:)

    VálaszTörlés
  6. Jajjj de helyesek vagytok! A kekszek meg mennyeiek! :)

    VálaszTörlés
  7. De nagyon jópofa, ötletes kekszek! Tetszenek :) Jó ötlet a színezés is, régen csak természetes színezékeket használtak, és milyen igazuk volt :)
    Sok sikert és jó egészséget a futáshoz! Szépek vagytok így hárman :)

    VálaszTörlés
  8. Hajrá Szupernagyi! :) Gyönyörű lett a kéked is, csodásan élénk és minden ízében természetes!

    VálaszTörlés
  9. Tejszínhab, Hankka, Janka,Altair, Kati,Millye,Katalin, Teller-caka!
    Mindannyitoknak köszönöm a dicséreteket!
    A kekszek tényleg mutatósak voltak, bár a céklával színezett pont kimaradt mert "baleset érte", és a nyers tésztát a tyúkok kapták meg. Sajnáltam, mert az a szín még nagyon kellett volna hozzájuk, de már nem volt energiám újat gyúrni.
    A futásról: egyőnk se űz egyesületben semmilyen versenysportot, de mindannyian igyekszünk a hétköznapokon valamilyen mozgással formában tartani magunkat. Az ilyen rendezvényeken nekünk nem az eredmény számít, az a fonto, hogy teljesítettük a feladatot. (Én se lettem utolsó befutó, de a fiam meg az unokám a középmezőnyben végeztek. :)

    VálaszTörlés
  10. Gratulálok a futóversenyen való részvételhez, nagyon ügyes vagy! :)
    A kekszek pedig különösen tetszenek, olyan szép színesek. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...