Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 22., csütörtök

Mézeskalács tál mézesfigurákkal születésnapra

Mézeskalács tál tele mézeskalács figurákkal
Születésnapi ajándéknak  mézeskalácsot sütöttem torta helyett. Egyrészt időhiány miatt, másrészt- már több tortával is felköszöntötték az ünnepeltet, hiszen az évforduló augusztus 11-én volt.
És ezt jobban be lehet osztani, mivel nem romlandó, nem muszáj azonnal megenni. És még a tál is ehető, mert az is mézestésztából készült.
Az Itt posztolt Mézeskalács doboz receptje alapján meggyúrtam a tésztát és több mint egy napot hűtőben pihentettem. Felhasználás előtt alaposan átgyúrtam. Tapasztalatom, hogy ez a tészta megsütve azonnal fogyasztható, puha sütemény.
Sajnos már nem emlékszem, kinek a blogján láttam, hogy úgy sütött tál formát mézestésztából, hogy sütőpapírral bevonta egy nem lyukas kuglófsütő külsejét, és arra helyezte a tésztát. Én is így akartam, de az én kuglófformám oldala eléggé cakkos, és nem állt meg rajta rendesen a sütőpapír. Belesültek volna a papír gyűrődései, ezért úgy döntöttem, hogy jó alaposan bekentem étolajjal a forma külsejét (ilyet egyszer valahol a youtube-n láttam). A tésztát kb. fél centi vastag  nagyobb kör alakúra nyújtottam, ráborítottam a formára és a redőkben is elsímítottam, a felesleget az aljáról éles késsel levágtam. A tetejét (ami készen az alja lesz), kötötűvel sűrűn megszúrkáltam, hogy ne puklisodjon fel. 
Kétszáz fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon legalább 20 percig sütöttem - tovább sül mint mint a mézesfigurák. Langyosra hűlt állapotvan vettem le a formáról úgy, hogy éles késsel a szélén óvatosan alányúltam és kicsit megmozgattam.
A maradék tésztából kiszúrtam a figurákat és a szokásos módon kisütöttem őket. Mikor teljesen kihűltek, dekoráltam.
Ehhez egy tábla fehércsokit csokoládéolvasztóban felolvasztottam, nylon zacskóba öntöttem és a sarkát kivágtam.  (amit nem használtam fel, fagyasztóba tettem, legközelebb kiolvasztva felhasználható). Nem kimondottan művészi alkotások, de ilyet tudok.
A készítés fázisai
Egy éjszakát hagytam száradni sütőpapíron, majd teleraktam a tálat. Csalós, mert elég kicsinek látszott, mégis több mint 30 darab belefért. A teli tálat celofánba csomagoltam. Nekem ez volt az igazi kihívás, elbíbelődtem vele annyi időt, hogy majdnem lekéstem a busz érkezését, amellyel egy volt általános iskolai osztálytársnőmet vártam Dusnokról. Együtt mentünk ugyanis születésnapot köszönteni.
Nagytiszteletű Agyagási Béla, szülőfalum Foktő község nyugalmazott református lelkipásztora betöltötte a 90. életévét. Az erdélyi Mikeszászán született. Már az édesapja is lelkész volt Péterlakán. Ő a fiútestvéreivel a második  háború idején került Magyarországra, a teológiát már itt végezte. Huszonöt évig volt a falu lelkésze, 1966-ban költöztek ide áldott emlékű feleségével Lenke nénivel és két fiukkal, akik közül egyik szintén a lelkészi pályát választotta.  Az ő szolgálata alatt történt a konfirmációm, a házasságkötésünk, két fiam keresztelése. Nyugdíjas évei alatt sem tétlenkedik, már 23 éve teljesít börtönmissziót a kalocsai börtönben. Remekül elboldogul a számítógéppel, maga szerkeszti és nyomtatja ki  a fontosabb ígéket magyarázattal ellátva "lelki útravalóul" a fogvatartottak számára. A Tiszteletes Úr a faluban igen népszerű felekezetre való tekintet nélkül. Lelkészként, emberként egyaránt helytállt és helytáll, méltán kapta meg a díszpolgári címet (persze, nem emlékezett a dátumra, melyik évben?).
Először a családja köszöntötte fel - gyerekei, unokái, dédunokái huszonegyen (nem teljes a létszám).
Gyülekezetünk is felköszöntötte, zenés-énekes szerenáddal (134. zsoltár 3. verse)tortákkal és ajándékkal.
A tiszteletes úr felköszöntése 


Ezen az alkalmon mi nem tudtunk ott lenni, így mostanra sikerült összehozni egy látogatást.
A megbeszélt időpontban frissen főzött kávéval, süteménnyel várt minket.  Kellemesen elbeszélgettünk, jól éreztük magunkat a társaságában. Nagyon örült a gesztusnak, a virágnak és a mézessüteménynek, ami talán nem a legszebb, de nagy szeretettel készült.
Isten áldása legyen a még eljövendő évein!


12 megjegyzés:

  1. Mennyire szép :-) A gesztus is, az ajándék is, csoda örömteli, boldogító nap lehetett :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Viki!Igen, nagyon kellemes nap volt!

      Törlés
  2. Csodálatos ajándékot készítettél :) Isten éltesse sokáig az ünnepeltet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka, az ünnepelt nevében is!

      Törlés
  3. Fantasztikus! Remek ajándék! Boldog születésnapot az ünnepeltnek! látszik, hogy mennyire örül az ajándéknak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Mi legalább annyira örültünk! Most működött a "jobb adni, mint kapni" elv.

      Törlés
  4. De jó, hogy vannak még ilyen emberek, mint a tiszteletes és mint ti:) Szerintem csodaszép ajándékot vittél:)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Kati!Nagyon megdícsérte a tiszteletes úr is.

    VálaszTörlés
  6. Jó volt az ötlet a mézes tálra meg a sütikre. Szépek is lettek!
    Boldog 90-et a tiszteletes úrnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli köszönöm, a tiszteletes úr nevében is!

      Törlés
  7. Nagyon jó ötlet szülinapra ! Előre elkészülhet bármikor. Miért készítek én csak karácsonyra ? köszi az ötletet szépek a mézeseid.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...