Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 6., kedd

Készítsünk almaecetet házilag!

Almaecet mézzel készítve

Az almaecet jótékony hatásairól szerintem már mindenki hallott, ezért írok most  a házi készítéséről. Almaecetet ugyan egész évben bármikor lehet készíteni, de mivel most érik sokfajta alma, az almaecethez pedig a hullott, esetleg nem teljesen érett alma is jó (sőt, az alma konyhai felhasználásakor maradó "esedék", héj, csutka is), ezért most posztolom ezt a bejegyzést, hogy akinek van almafája, ne hagyja veszendőbe a hullott vagy hibás almát. Rengeteg recept kering internetszerte a házi készítésről, én is sokfélét kipróbáltam már. Ízleléskor szoktam eldönteni, hogy mire használom. A kevésbé sikerültek inkább kozmetikai, és külsőleges egészségügyi célokat szolgálnak nálam(almaecetes hajöblítés selymessé teszi a hajat, megakadályozza a korpásodást, hajhullást, fürdővízbe téve méregtelenítő, bőrnyugtató, akinek hideg a lába, reggel este jó hatású az almaecetes lábfürdő, izomgörcsök csökkentésére is hatásos, vagy a fáradt láb megnyugtatására).
Ha több benne a cukor (édesebb gyümölcsből készül, vagy több cukrot, mézet teszünk hozzá), akkor erősebb ecetünk lesz, ami belsőleg alkalmazható gyógyszer.
Magas vitamin, nyomelem és ásványianyag tartalma erősíti az immunrendszert, salaktalanít, fiatalítja a szervezetet, javítja az általános egészségi állapotot, lassítja az öregedést, stb. Csak néhányat említettem jótékony hatásaiból, akit bővebben érdekel, több honlapon is tájékozódhat: Itt, vagy Itt, és még sok helyen.
Fontos, hogy mind belső, mind külső alkalmazása vízzel való hígítás után történjen, tömény állapotban maró hatása miatt egészségkárosodást okoz!
És természetesen a konyhában is felhasználjuk, mint bármely más ecetet ételek ízesítésére, a háztartásban pedig vegyszermentes takarításra.
Most az almaecet házi készítésének legegyszerűbb módját választottam, ahogy Mági készíti.
Bár én annyiban eltértem, hogy a hozzávalókat nem mértem, de már nem először csinálom, van gyakorlatom a "gondolomra" mérésben.
Hozzávalók:
2 kiló alma
20 deka akácméz
víz
A jól megmosott bio almákat 8-10 részre héjastól, csutkástól összevágtam. Ötliteres dunsztosüvegbe beletettem, ráöntöttem a mézet (én legalább fél kilónyit) és meglangyosított buborékmentes ásványvízzel  (nálunk nagyon klóros a csapvíz) felöntöttem. Papírtörlőt gumiztam a tetejére, majd keresek egy vászonruhát rá, vagy gézt, mert a muslincák nagyon szeretik az erjedő dolgokat, és a belekerülő muslincák vagy a petéik károsítják a készítményt.
Most kitettem a meleg teraszra, de árnyékos helyre. Általában 25 fokos hőmérsékleten kell tartani néhány hétig, majd leszűrni és hűvösebb helyen (pincében) erjeszteni még négy hétig.
Ezekről a folyamatokról ebben a bejegyzésben majd beszámolok.
Addig is, akinek kedve van, elkezdheti a házi almaecet gyártását!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Leszűrés és erjesztés után kiemeltem a tetején képződött hártyát, ezt nevezzük ecetágynak.
Ecetágy
Az ecetágyat nem dobtam el, hanem ismét üvegbe tettem, szeleteltem rá héjastól almát, tettem rá mézet, felöntöttem langyos vízzel, és így újra kezdődik a folyamat, mindig lesz friss almaecetem. Az ecetágy több évig is felhasználható.
A tiszta ecetet leszűrtem üvegekbe és máris fogyasztható.
Mézes almaecet

12 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Igen az! Mert nagyon egyszerű elkészíteni és nagyon hasznos!

      Törlés
  2. Nagyon jó ötlet! Látni láttam már recepteket is almaecettel de még nem használtam, kikéne próbálnom. Igaz almafám nincs de valahol kedvező áron majd veszek almát és követlek!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, jó döntés a magad csinálta almaecet, ízre, szagra is másabb, mint a bolti.

      Törlés
  3. Kedves Marisz!
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  4. Válaszok
    1. Kati, jó ötlet, és jó házi bio almaecet! :)

      Törlés
  5. Hogy Te miket tudsz! Fantasztikus vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye!Ezek nem nagy dolgok, csak az időt kell rászánni.

      Törlés
  6. Rendszeresen használom az almaecetet, az idén eldöntöttem, hogy készítek is. Szerzek almát és hajrá! Köszönöm.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...