Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 8., csütörtök

Ha nem elég édes a görögdinnye...


Görögdinnye granita

Ha nem elég édes a görögdinnye, készítsünk belőle jégkását!
Először vettem idén görögdinnyét, és a sok napsütés ellenére se volt eléggé édes. Vagy nem volt eléggé érett.
A közepét, a legjobb falatjait azért megettük, a többi részét pedig feldolgoztam jégkásának.
Levágtam a dinnye héját, felmetéltem kockákra, és csak úgy kézi krumplinyomóval összetörtem. Persze lehet turmixolni, vagy botmixerrel csinálni ezt a részt.
Beletettem egy laposabb műanyag dobozba, szórtam rá két evőkanál xilitet, összekevertem ,megkóstoltam, és még egy kanállal tettem bele. Meg két evőkanál pálinkát belekevertem. Folyadék nem kellett bele, mert elég leves volt a dinnye. Tető rá és ment a fagyasztóba. Fél óránként megkevertem, majd visszatettem. Ismét megkevertem, villával kásássá igazgattam.
Elkészült  görögdinnye granita

Már csak poharakba kellett osztani, egy megmosott citromfű ágacskát kapott dísznek, és lehet is fogyasztani!
Mennyei hűsítő ebben a nagy melegben!
Hozzávalók:
görögdinnye
édesítőszer
pálinka vagy valamilyen likőr
Pontos arányokat nem tudok mondani, mert kóstolással állapítottam meg mikor megfelelő.
Mivel ez hamarabb kész mint a fagyi, mostanság inkább ilyeneket készítek.

14 megjegyzés:

  1. Milyen jól tud esni ebben a hőségben! :) Kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Igen, nagyon jól tud esni ebben a hőségben!

      Törlés
  3. Finom lehet ebben a kánikulában :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon klassz, jó ötlet:) Idén még eddig jó dinnyéket vettem, már amikor ritkán rászántam magam, 400 forintos kilónkénti árért:). De a sárgadinnyék is mind nagyon finomak voltak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a sárgadinnye nem elég édes, azt gyümölcslevesnek szoktam megcsinálni. Mindkét fajta dinnyét nagyon szeretjük, nem dobjuk el ha nem mézédes akkor sem. Persze a tyúkok kezet csókolnak ha időnként dinnyét kapnak - máskor a kevésbé édes görögdinnyét nekik adtam, de a granita bevált, ezután inkább azt csinálok.

      Törlés
  5. Nagyon jó ötlet! Épp lapul a hűtőben egy fél, nem túl édes dinnye, ez lesz a sorsa! Most a pálinka is mehet bele, mert a gyerekek épp a mamánál nyaralnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki Marcsis! Én inkább valami likőrt tettem volna bele, de az nem volt itthon.

      Törlés
  6. Ismét egy remek ötlet! kösziiiiii <3

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó, ezt mi is kipróbáljuk!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...