Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 19., hétfő

Barackvirág leveles tésztából

Barackvirág leveles tésztából
Ez a sütemény először a látványával fogott meg, majd a receptet elolvasva azért is megtetszett, mert kevés hozzávalóból gyorsan elkészíthető.
Hozzávalók:
1 csomag friss leveles tészta (275 grammos)
1 őszibarack konzerv (820 grammos,felezett)
25 gramm vaj
porcukor tálaláshoz
Elkészítés:
A leveles tésztát enyhén lisztezett deszkán kinyujtottam kb. 50x50 centis négyzetté.
Középen félbevágtam, majd olvasztott vajjal megkentem az egyik felét, a másikat pedig ráborítottam.
Elfordítottam és újra kinyújtottam.
Három különböző méretű pohárral köröket szaggattam ki a tésztából. A legkisebb 7 centis kör lesz a virág alapja, a középső 9 centis, a legnagyobb 11 centis pedig a szirmokat adják.
A nagy gáztepsimet kibéleltem sütőpapírral és ebben állítottam össze a barackvirágokat.
Az eredeti recept szerint a legnagyobb kört tesszük alulra, majd a középső és utoljára a legkisebb következik, nekem azonban fordított sorrenddel könnyebben ment.
A tepsibe tettem a legkisebb tésztakört. A következő kettőn nyolc vágást ejtettem úgy, hogy középen keresztezzék egymást. Ezek lesznek a szirmok kihajtva. A legkisebb körre ráhelyeztem a középsőt, majd a legnagyobbat úgy, hogy az előző bevágások középre essenek. Ezután kihajtottam a szirmokat. Utoljára mindegyik közepére elhelyeztem fél barackot.
A készítés fázisai
Kétszáz fokosra előmelegített sütőben alsó-felső lángon jó félóráig sütöttem. (Sütőfüggő!)
Porcukorral megszórva
Tálaláskor  meghintettem vaníliás porcukorral. Kellett rá, mivel a tészta nem volt édes.
Finom, mutatós, gyorsan elkészíthető vendégváró süti lehet. Bár én most beteglátogatóba vittem.
A receptért Varga Gábornak tartozom köszönettel. Bár én nem teljesen úgy csináltam ahogy Ő, a végeredmény szerintem hasonlít.
Az általam készített adagból 6 darab sütemény lett, sütéskor ez éppen elfért a nagy gáztepsimben.
Legközelebb már dupla adagnak is neki merek állni, sőt, lehet, hogy friss őszibarackkal is megpróbálom.


20 megjegyzés:

  1. A napraforgókalácsot sok éve én is megsütöttem. Megfordult a fejemben, hogy kicsi napraforgókat is lehetne készíteni az alapötlet alapján. Na de hogy leveles tésztából! Remek ötlet! Csodásan készítetted el! Különben imádom az őszibarackot :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Vicuska! Én nem sütöttem még napraforgó kalácsot, nem tudtam, hogy az is erre a mintára készül.

    VálaszTörlés
  3. Milyen szépek lettek! Nagyon tetszik, ötletes! :) Én is kifogom próbálni, köszi szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm Okki! Számolj be róla, hogy sikerült!

      Törlés
  4. Hú de gyönyörűek,ilyet még nem is láttam leveles tésztából,szélforgót igen,hasonlóan készül,feltettem a várólistára,köszi az ötletet.
    Most visszanéztem,az előbbi készítéseidet is,gratulálok mindenhez,ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Rozi, tőled főleg jól esik az elismerés! Én még szélforgót nem csináltam, de az lesz a következő.

      Törlés
  5. Nagyon szépek Marisz!:) De szerintem a napraforgóra jobban hasonlít:) Gyönyörűek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza! Más is mondta,hogy inkább napraforgó.

      Törlés
  6. Milyen szépek! Nagyszerű ötlet!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek, mutatósak és ötletesek, akárki is találta ki :)

    VálaszTörlés
  8. Csodaszepek:)Bocsi az ekezethianyert:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Eltekintek az ékezethiánytól, bizonyára technikai oka van.

      Törlés
  9. Ide érdemes benézni, mindig tanulok tőled valami újat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Olgis! Én is járok hozzád tanulni, meg a kertedben gyönyörködni.

      Törlés
  10. Csodásak! Komolyan mondom hogy csorog a nyálam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Valóban finom volt!

      Törlés
  11. Én holnapután meg is csinálom :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd számolj be róla, hogy sikerült! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...