Összes oldalmegjelenítés

2013. július 28., vasárnap

Tiramisu gyerekeknek


Tiramisu gyerekeknek - kávé és alkohol nélkül

Anna unokám tiramisut kért a névnapjára. Ezért készítettem ezt a gyerekeknek való - kávétól és alkoholtól mentes - változatot.
Először Mirzánál nézelődtem, aztán mégis a magam változatát csináltam meg.
Hozzávalók:
30 db babapiskóta
1 tasak forrócsokoládé por (12,5 gr-os)
3 deci tej
1 kispohár tejföl (175 gr-os)
30 deka mascarpone
1 tasak főzős vaníliapuding
fél liter tej
4 ek kristálycukor
5 deka mazsola
5 evőkanál natúr kakaópor
Elkészítés:
Először a fél liter tejjel, 4 kanál cukorral és a vaníliapudinggal a szokásos módon pudingkrémet főztem.
miután kihűlt, összekevertem a mascarponéval és a tejföllel, kézi robotgép legkisebb fokozatán. Ízlés szerint ilyenkor lehet még édesíteni.
A csokoládéport forró vízzel feloldottam.
A babapiskóták mindkét felét 2-2 másodpercre a forrócsoki oldatba mártottam, és szorosan kiraktam velük egy szögletes jénai tál alját.Megszórtam az előzőleg alaposan megmosott mazsolával, és erre kentem a finom, selymes krém felét. szűrőn keresztül kakaóport szitáltam rá. A következő sor babapiskótával az előbbi módon jártam el, majd a maradék krémmel bevontam, és lefedve éjszakára hűtőszekrénybe tettem.
Másnap sablonon keresztül virágmintát hintettem rá kakaóporból, valamint kapott egy névnapi feliratos táblácskát.
Jól lehűtve került tálalásra. Szépen lehetett szeletelni, ízre pedig mindenki csak legekben nyilatkozott róla.
Persze ebben a hőségben  - szabadtéri étkezés volt - mire eszembe jutott, hogy megvágva is csináljak róla fotót, egy kicsit már olvadozott.
Ilyen volt a belseje
Örülök, hogy kedveskedhettem vele Annának és az ünnepi ebéd részvevőinek!

10 megjegyzés:

  1. Te egy fantasztikus nagyi vagy! :) Szuper tiramisut készítettél az unokádnak! Boldog névnapot neki! :)

    VálaszTörlés
  2. Igazán szép lett, és ez a gyerek változat is nagyon jó ötlet- ez is mutatja, hogy a nagyi előtt nincs lehetetlen, ha az unokákról van szó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Igen, az unokáimnál nagyon "pedálozok". :)

      Törlés
  3. Boldog névnapot utólag is! :) Jól néz ki a tiramisud, nagyon finom lehet így is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Hankka! Nagyon finom volt!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...