Összes oldalmegjelenítés

2013. július 29., hétfő

Tiramisu felnőtteknek

Tiramisu felnőtteknek

Még mindig tiramisu. Lehet, hogy mások már unják, nekünk megunhatatlan, és ebben a forróságban előnyös, hogy nem kell sütni.
És ez is névnapokra készült, hisz júliusban torlódnak a családban a névnapok: mindkét fiam és a keresztlányom névnapja egy héten belül van.
Ezért ebből jó nagy adaggal készítettem, a nagy csomag (vagy két kis csomag) babapiskótából 4 db maradt ki.
Hozzávalók:
1 nagy csomag babapiskóta
fél liter lefőzött kávé
fél kiló mascarpone
fél liter habtejszín
8 evőkanál porcukor
5 deka mazsola
3 evőkanál Amaretto likőr
3 evőkanál natúr kakaópor

Elkészítettem a krémet. A mascarponét a cukorral jól kikevertem, utána sugárban öntöttem hozzá a tejszínt (zacskós, állati eredetű) és közben kézi mixer legkisebb fokozatával kevertem.
A lefőzött kávéba beleöntöttem az Amaretto likőrt, és a babapiskótákat 2-2 másodpercre belemártottam, majd egy jó nagy méretű szögletes jénaiba szorosan leraktam. Megszórtam megmosott mazsolával, rákentem egy réteg krémet, majd ismét babapiskóta következett és a krémmel rétegezve öszzesen három sor magas babapiskóta lett, tetejére krém került. Egy éjszakára hűtőbe ment, másnap sablonon keresztül natúr kakaóporral meghintettem, névnapi üdvözlő táblácskát tettem rá marcipából (ezt készen vettem).
A belseje
A siker nem maradt el most sem. Nemcsak a névnaposok, de mindannyian nagyon szerettük.


10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Látom, te sohasem pihensz!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ildi!
      De pihenek, most például: a lábaim egy lavór szódabikarbónás langyos vízben, térdemen a laptop és gasztroblogokat olvasgatok! :)

      Törlés
  2. Szuper jól néz ki, én is nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Gyors, könnyű, és nagyon finom volt!

      Törlés
  3. Számomra megunhatatlan. Csodásan néz ki :)

    VálaszTörlés
  4. Mi is imádjuk, ezek az olaszok csak tudnak valamit:) Ez is nagyon jó lett és tényleg nagy előnye, hogy nem kell sütni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu!
      Igen, jól ráhibáztál az előnyeire.

      Törlés
  5. Egyáltalán nem unom, bármikor meg tudnám enni! :) Nagyon szép a tiramisud kívül-belül! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...