Összes oldalmegjelenítés

2013. július 16., kedd

Szezámmagos sós süti

Szezámmagos sós süti
Szeretem a "Blogkóstoló" elnevezésű játékot, amelyben gasztrobloggerek egymás blogjairól sütünk-főzünk.
A mostani már a 10.forduló, melynek Kisildi a háziasszonya. Most Flórát sorsolta páromul, az ő blogjáról választhattam. Flóra már régi motoros a szakmában, rengeteg poszttal és rengeteg csodás recepttel. Mégis könnyű volt választanom, mert valami hamari sósat szerettem volna sütni, és mikor beírtam az oldalának a keresőjébe, hogy "sós süti", a rengeteg találat közül az első éppen az én időmnek,  ízlésemnek, és a spájzban lélvő alapanyagoknak  éppen  megfelelő volt, a Szezámmagos sós süti.
Hozzávalók:
fél kiló liszt
1 teáskanál só
25 deka vaj
2 tojás + 1 a kenéshez
5 deka tejföl
15 deka túró

Szóráshoz:
5 deka szezámmag

A hideg vajat belereszeltem a lisztbe és elmorzsoltam. Belekevertem a sót, a leleadott túróval is elmorzsoltam, majd a tejföllel és a tojásokkal összegyúrtam. Fél órára hűtőbe tettem.
Kivettem, kb 1-2 centi magasra kinyújtottam. Megkentem egy felvert tojással, melybe a fele szezámmagot is belekevertem (így kevésbé potyog le róla).n Éles késsel 2x2 centis apró kockákra vágtam és sütőpapíros tepsibe sorakoztattam őket. Kétszáz fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon fél óráig sütöttem.
Több mint száz darab falatsütim lett ebből az adagból, és nagyon finom.
Köszönöm Flórának a receptet. Jó volt nála kóstolgatni.
Szép pirosra sütöttem 
Ezt is a vasárnapi családi összejövetelre sütöttem. Hamar elfogyott!

20 megjegyzés:

  1. De nagyon gyors voltál Marisz!! Jó választás, ez tényleg nagyon finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Jó választás volt.

      Törlés
  2. Azta mindenit, de gyors voltál. :)Finomat választottál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Gyors voltam, mert gyorsan kellett valami egyszerű sós finomság!

      Törlés
  3. Szeretem az ilyen apró sütiket, nagyon guszta! Már én is gondolkodom a választott blogomról elkészíteni amit kiválasztottam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Hiszen már Te is választottál, igyekezz utánam! :)

      Törlés
  4. Én most kimaradtam, de mennék hozzád egy kis nasira:) Guszta:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kati! Komolyan mondom, hogy szívesen látlak, ha felénk járván becsöngetsz...

      Törlés
  5. Sajnos én is kimaradtam.
    Ez a sós nekem is elnyerte a tetszésemet, nagyon jó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli süsd meg! Nagyon ügyes vagy a sütésben, nem kihívás ez neked! :)

      Törlés
  6. Örülök, hogy ízlett, nagyon jól néz ki!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Flóra!Tőled sok egyebet is szívesen választottam volna, de most hamari sós süti kellett, és ez nagyon jó választás volt.

      Törlés
  7. Első blogkóstoló, gratula :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kisildi! Mindkettőnknek sikerélmény!

      Törlés
  8. De gyors voltál:-) Finom rágcsálnivalót választottál!
    Ma elkészítettem a hamis tiramisut, rövid pihenő után ettük is. Majdnem mind elfogyott:-) Nagyon finom lett, köszönet a receptér!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm Gerdi!
    Örülök, hogy Neked is jól sikerült a hamis tiramisu. Az a kevés, ami holnapra maradt, az lesz a legfinomabb!

    VálaszTörlés
  10. Imádnám enni ezt a finomságot! :) nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon helyesek, finomak lehettek! :) Szeretem az ilyen sós sütiket, mert viszonylag gyorsan elkészíthetők és finomak! :)

    VálaszTörlés
  12. Jaj, ezeket úgy szeretem! Egy jó fröcsi mellé így nyárestéken :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...