Összes oldalmegjelenítés

2013. július 19., péntek

Meggyes-mascarponés szülinapi torta



Meggyes-mascarponés torta

Ari barinőm 70. születtésnapját nem akartam torta nélkül hagyni akkor sem, ha csak rohamtempóban tudtam egy tortát összehozni. Mert ugye minden egyszerre érik, most ki sem látszom a gyümölcsszedésből, befőzésből,  babfejtésből, meg hát a szokásos mindennapi teendők...
Így aztán tortafüggés ide, tortafüggés oda, megint csak az volt a cél, hogy : Legyen torta, legyen finom, és készüljek el vele időre.
Hat tojásból Piskótát sütöttem (most barna nádcukorral, mert Arankának figyelnie kell a cukorszintjére) 23 cm-es kerek tortaformában.
A krém az egyik Barbi tortámnál alkalmazott és nagyon bevált meggyes mascarponés krém volt, ez alkalommal cukor helyett glukononnal készítve.(A linkekre kattintva megtekinthető a piskóta, és a krém receptje is.)
Az ebédfőzés előtt kisütött piskóta kihűlt, mire elkészültem az ebéddel, addigra a krémet is bekevertem.
Három lapba vágtam a tortalapot, két helyen megtöltöttem, a külsejét pedig körbekentem mascarpone-vaj keverékével, amihez egy keveset kivettem a tortakrémből még a meggy beledolgozása előtt.
Hűtőbe tettem. Ebéd után pillecukorból fondant készítettem (Így). Sárga-rózsaszín pillecukrot kaptam, abból ez a laksz színű fondant lett .(Bár némelyik fotón fehérnek tünik, attól függően, hogy természetes vagy mesterséges fénynél volt fényképezve.) Fél órai hűtőben pihentetés után kinyújtottam, beborítottam vele a tortát. Nyújtáskor próbáltam mintát nyomni a fondantba, de eléégé gyengén sikerült, alig látszik.  A fondant szélét körben alul linzerkiszúróval kicsipkéztem. Nemrégről maradt Plasztikcsoki, amit csak ki kellett venni a hűtőből, átgyúrni, és gyorsan rózsát készítettem dekorációnak, meg körbe apró golyócskákat.És feliratot.
A készítés fázisai
Estefelé mentem köszönteni, mire gondoltam, hogy hazaérnek a strandolásból. Aranka lánya a kötelező gyertyagyújtás és fényképezkedés után hozta a nagykést, és nekem is alkalmam volt megkóstolni.
A torta mindannyiuknak nagyon tetszett, és nagyon  finom  volt. Az én véleményem ugyanez.
Itt még egészben
Ezt a szeletet én ettem meg
Aranka a tortával
Kedves barátnőm nagyon örült a tortának, én is annak, hogy sikerült  ilyen kellemes meglepetést okozni.

18 megjegyzés:

  1. Nagyon Boldog Szülinapot Arinak! Mennyei tortát kapott! :))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Dina, és Ari nevében a szülinapi jókívánságot is!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a torta, és nagyon szép gesztus tőled, hogy köszöntötted a barátnődet:)
    A meggyes - mascarponés krémhez vezető link nem működik, pedig én kíváncsi lennék rá, mert kedden szülinapja lesz a tesómnak, s pont egy ilyen krém kellene nekem a sütihez:) Belinkeled nekem, ha megkérlek? Akár ide a megjegyzésem mellé is jó lesz:) Köszi előre is:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Kati!
    Javítottam a linket, de ideírom, nagyon egyszerű a krém:
    25 deka magozott meggy
    25 deka mascarpone (nekem most 30 volt)
    20 deka vaj (nekem most 15 volt)
    cukor 5 deka a meggyre szórva, + 5 deka a krémbe, vagy ízlés szerint
    1 evőkanál étk. zselatin (nekem most 2)
    A meggyre rászórtam a cukrot, negyedórát állt, kevertem időnként hogy levet eressze. Leszűrtem, a lébe leáztattam a zselatint. A meggyet összeturmixoltam. A vajat, mascarponét cukorral kikevertem, bele a meggypüré, utoljára oedig a forrásig felhevített zselatin. Negyed óra állás után lehetett kenni a tortát. Közben kóstolni kell, mennyire legyen édes.


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Marisz, nagyon gyors voltál:) Azt hiszem ki fogom próbálni ezt a krémet:) el is mentem, amit írtál, a gépemre, hogy megmaradjon:) Köszi mégegyszer:)

      Törlés
  5. Nagyon szép tortát sütöttél :) Szívesen elfogyasztanék belőle egy szeletkét :)

    VálaszTörlés
  6. Igaz milyen jóérzés másnak meglepit meg örömet szerezni? A torta szuperre sikerült.
    Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Juci! Igen, mindannyian nagyon örültünk.

      Törlés
  7. Nagyon szép lett, ügyes vagy! :) Boldog szülinapot az ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, az ünnepelt nevében is köszönöm a jókívánságot!

      Törlés
  8. Boldog szülinapot Ari barátnődnek! Igazán alkalomhoz illő tortát készítettél neki! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon boldog szülinapot a barátnődnek! Nagyon jó kis tortát készítettél neki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, a barátnőm nevében is köszönöm!

      Törlés
  10. Finom lehetett! Boldog szülinapot Arankának!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...