Összes oldalmegjelenítés

2013. július 14., vasárnap

Málnás tiramisu rolád

Születésnap, házassági évforduló málnás tiramisu roláddal meg az unokám rajzával
Mivel a csütörtöki hamis tiramisu tortám igen nagy tetszést aratott, ismét ilyet kellett csinálnom a vasárnapi bulira, ahol a bővebb családdal ünnepeltük a menyem születésnapját és a házassági évfordulójukat. Persze, azért nem akartam teljesen ugyanolyat, tehát kicsit az összetevőkön meg a formán is változtattam.
Ehhez Vicuska Málnás tiramisu roládja éppen megfelelő volt, hálásan köszönöm neki a receptet!
Én a következőképpen készítettem:
Hozzávalók - két tekercshez:
Egy nagy csomag (savoyardi) babapiskóta
fél kiló mascarpone
3 lime (zöldcitrom)
1 nagy doboz 20%-os tejföl (375 gramm)
5-6 evőkanál porcukor
1 cs. zselatinfix
fél kiló friss málna
A folyóvíz alatt megmosott málnából 10 dekányit 1 kanál cukorral és 2 deci vízzel a tűzre tettem, s pár perc főzés után átpasszíroztam.  Ezt a babapiskóták mártogatásához készítettem.
A limeokat alaposan megmostam, héjukat lereszeltem, levüket kifacsartam.
Elkészítettem a krémet: A nagy doboz tejfölt porcukorral kikevertem, majd apránként hozzákevertem a mascarponét, hozzáadtam a limeok reszelt héját és levét, utoljára pedig a beleszórtam a zselatinfixet, amellyél még jól átkevertem.
Ezután az asztalra terítettem egy folpackot, a babapiskótákat pedig egyenként az édes málnalébe mártottam, 2-2 másodpercre mindkét felüket. (Szép rózsaszínűek lettek tőle.) A kiterített folpackra 3x7 darabot raktam ki belőlük sorban.
Nylon zacskóba csomagolva került a hűtőbe
Körülbelül felére kentem a krém felét,             megszórtam málnával, és következett a feltekerés. Ami nagyon nehezen ment, mert csak kisebb méretű volt a folpackom.
Vicuska 40 centis folpackot írt, az enyém csak 30 volt, ezért a következő tekercset nem ezzel a módszerrel csináltam, hanem ahogy már az Epres- túrós roládomat     is készítettem, vagyis egy őzgerinc formát kibélelterm folpackkal és annak az alját valamint az oldalát raktam ki a mártott babapiskótákkal. Erre került a krém, a málna, aztán az őzmajd a rolád alja lesz - lezártam babapiskótákkal, melyeknek most csak az egyik felüket mártottam a málnás lébe.
Özgerinc formában
 Az éjszakai hűtőzés után reggel került sor a külső dekorálásra.


A fázisképeken - elsőn látszik, ahogy kiborítottam a formából.
Másodikon, hogy egy ostyalapot méretre vágtam arra részre, amely a rolád alja lesz. A harmadikon már kívülről is körbe van kenve.
Krém a külsejükre:
10 deka túró
10 deka mascarpone
2 ek porcukor
fél lime leve
Ezeket jól kikevertem és mindkét rolád külsejét vékonyan bekentem.
Rózsaszínű díszítéshez:
5 deka mascarpone
5 deka vaj
1 teáskanál porcukor
málnalé
Ezeket kikevertem és habzsákból mintáztam. Málnaszemekkel
díszítettem, valamint zöld teaport hintettem el rajuk a színek kedvéért.
Amelyiknek kicsi lett a fólia

Az őzgerinc formás
Most színes gyertyáim voltak itthon, fotózáskor csak úgy mellé tettem, nehogy szállításkor eltörjenek.
A roládok igen nagy sikert arattak. Kellemesen savanykás, üdítő ízükkel mindenkinek bejöttek. Bár huszonegyen voltunk, sikerült úgy felszelni, hogy mindenkinek jutott (meg persze más is volt).
Bográcsban főtt a vaddisznó pörkölt, melyet tarhonyával, kovászos uborkával tetünk asztalra.  A pácolt sertéstarját, csirkeszárnyakat tárcsán sütöttük, a hozzá való burgonyát is. A görögsaláta mellé kínáltunk  kecskesajtot, (nem tettük bele, mert nem mindenki szereti). Többféle édes és sós sütemény volt, meg gyümölcsök. A kukoricát is bográcsban főztük, ötven csövet, de nem fogyott el mind.
Nagyon jó hangulatú, kellemes családi összejövetel volt, rokonokkal, gyerekekkel, unokákkal.
Szeretnénk megérni még sok ilyet!

20 megjegyzés:

  1. Összefut a számban a nyál ahogy a menüt olvasom! A roládod látványa meg már "csak" hab a tortán! Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, a rolád tényleg nagyon finom volt!
      Én vadhúst egyáltalán nem eszem, meg kecskesajtot sem, de azért nem maradtam éhen.

      Törlés
  2. Nagyon szép lett ez a roládod is:) A menű nekem is ízlett volna:) Most a főtt kukoricát meg a görög salátát kívántam meg a legjobban:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! A görögsalátát én is meg tudnám enni magában is, akár főételnek. A főtt kukorica is nagyon kapós volt, idén először főztünk.

      Törlés
  3. Nagyon cuki lett,nekem is tetszett volna, az biztos!

    VálaszTörlés
  4. Ez tényleg nagyon finom süti lett! Nagyon klassz lehetett ez a hatalmas családi buli, sajnos mi már nagyon kevesen vagyunk :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Igen, nagyon szeretjük az ilyen családi ebédeket, főleg nyáron, amikor a szabadban lehet közösen szakácskodni.
      Sajnos, időről-időre mi is fogyunk, és az is sajnos, hogy nagyobb létszámban, mint amennyi az utánpótlás...

      Törlés
  5. Jók szoktak lenni az ilyen családi összejövetelek. Nagy a családotok, sokan összegyűltetek. És mennyi finomság volt ott! Nem csoda, hogy maradt meg kukorica ennyi sok finom étel után:-) csodás ez a rolád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli köszönöm! A maradéákokat elosztottuk, ma csak levest kellett főznöm.

      Törlés
  6. Emlékszem erre a roládra Vicuskánál , nálad is gyönyörű lett. Az ilyen családi ünnepségek szuperek, én vevő lettem volna a maradék kukoricára:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu!Ingyen megkaphattad volna a maradék kukoricát, ha kicsit közelebb lennél! :)
      És köszönöm a dicséretet!

      Törlés
  7. Ejha! Nagyon jók ezek az összejövetelek, szeretem én is az ilyesmit! :) A roládok csodásak, remek ötlet, és tuti nagyon finomak voltak! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Dina! Jól sikerült minden!

    VálaszTörlés
  9. Pazar lett a családi összejövetel menüsora!!!! A roládodat meg meg fogom ismételni, mert nagyon tetszik! Örülök, hogy ilyen kreatívan álltál hozzá az elkészítéséhez, adtál néhány remek ötletet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska! Nekünk is nagyon bevált, biztos nálunk is lesz ismétlés.

      Törlés
  10. Szuper finomságot hoztál megint :)

    VálaszTörlés
  11. Csodás család. A roládod nagyon tetszik. Nem kell sütögetni ebben a melegben.Örülhet a család egy ilyen kreatív nagyinak, anyósnak!

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm Olgis!Minden alkalommal bezsebelem a dicséreteket. :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...