Összes oldalmegjelenítés

2013. július 2., kedd

Hűtőben kelt kolbászos kifli

Hűtőben kelt kolbászos kifli
Hozzávalók:
fél kiló liszt
12 deka zsír
5 deka élesztő
1 tojás
1 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1,5 deci tej
mustár vagy majonéz(elmaradhat)
15 dekányi házi vékonykolbász
1 tojás megkenni

A meglangyosított tejben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam. 
Egy tálba beleszitáltam a lisztet, belekevertem a sót, beleütöttem a tojást és beletettem a szobahőmérsékletű zsírt is. Hozzáöntöttem a felfutott élesztőt, mindent fakanállal összekevertem, majd 2-3 perc alatt kézzel tésztát gyúrtam belőle. Éjszakára lefedve a hűtőbe tettem. 
Reggel kivétel után egy órát állni hagytam, hogy könnyebb legyen vele dolgozni.
Az alaposan átgyúrt tésztát kettőbe vettem, és mindkettőből hosszúkás téglalapot nyújtottam, kb 1 centi magasat, 15 centi széleset. Ez a tészta más állagú nyersen is, sütve is, mint a megszokott kelt tészták. Keményebb, porhanyósabb.
Mindkét téglalapot egyenként 6 darab háromszög formára vágtam (így összesen 12 kiflim lett).
Minden háromszöget bekentem majonézzel, majd a szélesebb felükre 2-2 karika kolbászt helyeztem, és itt megfogva feltekertem őket.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a kifliket, tetejüket megkentem felvert tojással.
A sütőt 200 fokra előmelegítettem és alsó-felső lánggal 40 perc alatt sütöttem meg.
A készítés fázisai
Majdnem úgy csináltam, mint Erzsike, csak virsli helyett kolbásszal. Köszönöm a receptet, örülök neki, mert kevés fáradsággal reggelire már ehettük a finom, friss kifliket.


16 megjegyzés:

  1. Én úgy tanultam, hogy az élesztős tésztának melegre van szüksége a keléshez. Ez mégsem teljesen igaz:-) Én lángos tésztát kelesztettem valamikor hűtőben, s tökéletes lett. Vagy ott a kútban kelt tészta. Azt még nem próbáltam, de régóta foglakoztat.
    Ez a kolbászos kifli is nagyon tetszik, főleg Férjem örülne neki:-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Gerdi! Az én férjem is örült neki, meg nekem is nagyon jólesett. Szoktam hűtőben kelesztett lángost is készíteni, de más hűtős kelttésztákat is, ezekből a hűtős kakaós csigát nemrég posztoltam:http://tortafuggo.blogspot.hu/2013/05/hutoben-kelt-kakaos-csigak.html
    A kútban kelt tészta érdekelne, dehát nálunk nincsen kút...

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom lehetett :) Én is sokszor a hűtőben kelesztek.

    VálaszTörlés
  4. Én sem próbáltam még igy, de nagyon szépek a kilik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, próbáld meg, időtakarékos megoldás, és finom!

      Törlés
  5. Nálunk is a fiúknak lenne a nagy kedvence, bár szerintem nekünk, lányoknak is nagyon bejönne, guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Próbáld ki, hogy kiderüljön, kinek nagyobb kedvence!

      Törlés
  6. De szuper finomságokat készítettél! :) Azt hiszem ezt is ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, próbáld ki Te is!

      Törlés
  7. Tőled mindig újdonságokat tanulok. Hűtőbe kelesztés? Jól néznek ki a kiflik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olgis, nálam is eléggé új dolog a hűtőben kelesztés, de bejön!

      Törlés
  8. Jaj de kívánatosak!!Bekapnék most egy párat az biztoooos!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juci, inkább süsd meg, mint áhítozol utána! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...