Összes oldalmegjelenítés

2013. július 23., kedd

Amaréna meggy

Amaréna meggy
Több blogon is láttam, hogy amaréna meggyet készítettek. Mivel nem tudtam mi az, a googlén igyekeztem utánajárni.
A Wikipédia szerint nem is meggyről, hanem cseresznyéről van szó :" Amarena cseresznye egy kis savanyú sötét színű olasz cseresznye". Ez egy vad cseresznye, amit szirupban eltesznek és koktélok, bonbonok, sütemények ízesítésére, díszítésére használják. Olasz blogokon cseresznyéből szirupban főtt finomságokat találtam, de volt olyan recept is, hogy 40 napig napoztatni kellett a lecukrozott cseresznyét (vagy meggyet?).
Szinte zselé sűrűségű leve lesz, amit lecsöpögtetnek róla és úgy teszik süteménybe a gyümölcsöt. Nagyon népszerű lehet az olaszoknál ez, mert volt amelyiknél több mint 200 hozzászólásban dícsérték.
Mivel nem volt egyértelmű a dolog (lehet, hogy a tökéletlen fordítás miatt), így Maradtam Piroska és Böbe változatánál, vagyis amennyi a meggy súlya, annyi cukor kell rá, meg mandulaaroma és vanília.
Már igencsak lejárt a meggy szezonja, ráadásul későn értem a piacra, egy helyen találtam vagy 2 kilóra való meggyet, de olyan "viharvert" volt, hogy alig sikerült 70 dekányi ép szeműt egyesével kiválogatni belőle.
Az alaposan megmosott meggyet kimagoztam, és a tisztán mért gyümölcshöz számítottam a cukrot.
fél kiló meggy
fél kiló cukor
2 evőkanál mandula aroma
2 evőkanál vanília aroma
A meggyet előbb összekevertem a mandula és vanília aromákkal, majd hozzáadtam a cukrot.
Rajta a vanília, a mandulaaroma és a cukor
Eztután hűtőbe került, míg teljesen el nem olvadt rajta a cukor. Ez néhány napot igénybe vesz. Néha fakanállal meg lehet keverni, hogy gyorsítsuk a folyamatot.
Elolvadt a cukor, bőségesen levet eresztett tőle a meggy. A meggyszemek szép fényesek lettek.
Üvegbe töltöttem, rácsavartam a tetőt.
És most mit csináljak vele?
Üvegben az amaréna meggy
Nemigen derült ki számomra, hogy el fog-e állni csak így. Az olasz blogokon megfőzik, dunsztolják.
Én egyelőre így beteszem a hűtőbe.
De ha valaki tud tanácsot adni amaréna ügyben, szívesen fogadom.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxMost találtam ízbolygónál amarénás recepteket, akinél cseresznye az amaréna . Hátha valakit még érdekel, vagy majd jövőre jó lesz:
Cseresznye befőző poszt
Karácsonyig a hűvös kamrában tartósítószer nélkül elállt.

12 megjegyzés:

  1. Látom Te is elcsábultál, el is hiszem, mert isteni finom különlegesség! Én is a hűtőben tárolom,féltem ha kamrába teszem , megromoljon.Elvileg tudom, hogy nem szabadna neki, mert a cukor tartósít,a meggyet is így teszem el évek óta. De még is, féltem:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is bízom benne, hogy eláll a téli hónapokig.

      Törlés
  2. Azért erre én is kíváncsi vagyok hogy mi a folytatása. Jó lenne tudni. :) mindenesetre fincsit készítettél az már biztos! Nem lehet hogy leszűrik és szeszbe teszik bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, nem tudom, kell-e ennek még szesz is? Már a mandulaíztől különleges. Engem inkább az eltarthatósága izgat, nem szeretném, ha megromlana.

      Törlés
  3. Ha ezt előbb tudom, hogy cseresznyével is jó...na nem baj, majd jövőre! Markánál szerintem kérdezősködhetsz a továbbiakról, nekem elég profinak tűnt a témában az erről szóló bejegyzésénél. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez Markánál sem derül ki, sajnos...

      Törlés
  4. Micsoda különlegesség! Ezt viszem és jövőre kipróbálom. Gondolom egy kevés szalicilt belekeverve eláll kamrában is, van benne cukor rendesen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli, szalicilt NE tegyél bele!Én most figyelgetem a hűtőben, ha gyanús lenne, inkább gyorsan lefagyasztanám.
      Vagy nedves dunsztban kidunsztolnám.

      Törlés
  5. Én epret raktam el régebben cukorral kikeverve, simán áttelelt, fél órát kellett kavargatni fakanállal, hogy a cukor teljesen feloldódjon! Akkor még fiatal voltam és kitartó :D

    VálaszTörlés
  6. Most olvasom ezt a különlegességet kifogom próbálni én is köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, nálunk mindenki nagyon kedveli, érdemes kipróbálni.

      Törlés
  7. Mintha Gesztenye-Bombon Mánia is készített volna ilyet. Elállt végül is Marisz?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...