Összes oldalmegjelenítés

2013. június 8., szombat

Zöld süti

Zöld süti
Hozzávalók:
3 tojás
30 deka porcukor
30 deka liszt
25 deka Ráma margarin
1 cs sütőpor
2 deci tej
2 üveg zöld mandulaaroma

Tetejére:
10 deka csokoládé
5 deka aprított mandula

A recept szerint mindent összekeverünk, közepesre előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük, kihűlés után a tetejét leöntjük olvasztott csokival és megszórjuk tört mandulával.

Én egy tálban összekevrtem a lisztet a sütőporral és 2 teáskanál matcha zöldtea porral, meg 1 evőkanálnyi csalánporral. (A szárított csalánt kávéőrlőn ledaráltam.)
Másik edényben a margarint jól kikevertem a fele porcukorral, majd egyenként beledolgoztam a 3 tojássárgáját.
Harmadik edényben felvertem a tojásfehérjéket kemény habbá a maradék porcukorral, majd a tojáshabot apránként a tojásos margarinkrémhez dolgoztam. Utoljára pedig  szintén többszörre belekevertem a sütőporos, a csalántól és a matchától zöldes színű lisztet.
Mikor mindezzel megvoltam, rájöttem, hogy azért gyanúsan tömény a tésztám, mert kifelejtettem belőle a tejet, így azt most vegyítettem hozzá a masszához többszörre. Most kevertem bele a zöld mandula aromát is, de én csak 2 evőkanállal, mert nagyon világosnak találtam a massza színét.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 1 óra hosszát sütöttem.  A tepsi mérete nálam 37x27 centis volt. Húsz percig nem tanácsos kinyitni a sütőajtót!
Sütés után kihűtöttem, majd a felolvasztott csokival leöntöttem a tetejét, melyre rászórtam az elmetélt mandulát.
Hűtőbe tettem, hogy könnyebben szeletelhető legyen.


A receptet Innen hoztam, köszönet érte Törpirinek! Persze én egy klicsit másként csináltam, de így is nagyon jó lett. Az övék zöldebb színű, de én mindig igyekszem a természetes színezők használatára.
Aki evett belőle, mindenkinek ízlett. Senki nem érzett semmiféle mellék ízt, tehát kis mennyiségű csalánnal nyugodtan lehet színezni, nem megy a minőség rovására. A zöldtea, csalán, esetleg más növényi anyagokkal sose lehet nagyon intenzív színt elérni, de legalább kevesebb ételfesték, vagy aroma kell bele.

16 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik és milyen szép lett a színe:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki , biztos nagyon finom.Kellemes a mandula íze én nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Enyhén mandula ízű, mert nem sok aromát tettem bele, de nagyon finom.

      Törlés
  3. Milyen guszta ez a zöld süti! Finom is lehet a mandulával!

    VálaszTörlés
  4. Hát ez csoda jó! Nagyon jól néznek ki!
    Épp ma gondolkodtam, hogy mivel tudnék zöld színt elérni. Szörpök között gondolkodtam, de nem sokra jutottam. De te most megoldottad nekem, hát ez az, mandulaaroma!!!

    VálaszTörlés
  5. Piroska!Lehet kapni természetes alapú ételfestékeket is. De én nagyon gyakran ún. "festőnövényeket2 használok, mint a cékla, bodzabogyó, ribizlik, meggy,szeder,áfonya, kurkumapor, őrölt paprika,sáfrány, sáfrányos szeklice, spenót, diólevél,stb.
    ezek kevésbé színeznek mint a "gyári" festékek, és az esetleges mellék íz miatt is gondosan figyelni kell, mennyit teszünk bele, de használatukkal kevesebb ételfesték elég.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép a színe, szerintem nem is baj, hogy nem annyira intenzív zöld! :) A csokival és mandulával a tetején pedig valóban nagyon finom is lehetett! :)

    VálaszTörlés
  7. Na most aztán zöldülök az irigységtől, hogy milyen finomat etettek...:-DDD
    Viccet félretéve, nagyon finom lehet! Én ismerek egy másik "zöld sütit" is, ott a kakaós lapra kent, búzadarás krém zöld a keserű-mandula aromától.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, köszönöm a tippet.
      Az irigységtől pedig ne zöldülj, inkább süsd meg.

      Törlés
  8. Meg sem lepődöm amikor hozzád bekukkantok és ismét egy mutatós sütit találok! Hmmmmm :)

    VálaszTörlés
  9. Imádom a mandulaaromát... csokival látványnak is isteni, hát még az íze milyen fincsi lehet :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon mutatós így színesben! Az meg külön jó, hogy nem került bele az a sok aroma. Érdekes lehet a csalán meg a tea benne, érzik az ízén?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...