Összes oldalmegjelenítés

2013. június 22., szombat

Trópusi gymölcstorta

Trópusi gymölcstorta
Egy bejegyzésem már van a Trópusi gyümölcstortáról, még 2011-böl. A torta jó lett, de a róla készült fotók csapnivalók. (Most is csak egy árnyalattal jobbak.)
Most annyiban tértem el hogy kisebb(23x23 centis)kapcsos tortaformában készítettem. Ebben sütöttem 3 tojásból piskótát alapnak. Fél liter tejben 4 evőkanál cukorral megfőztem egy vaníliapudingot, plusz még tettem hozzá 2 evőkanál étkezési keményítőt. Ezt azonnal melegen a tortakeretbe visszatett piskótára kentem.
A gyümölcsöket apróra összemetéltem: narancsot, mandarint, datolyaszilvát(másnéven kakiszilva),kivit,ananászt,banánt, és a pudingkrém tetejére szórtam. Tettem még rá 25-30 szem kimagozott friss meggyet, és 3-4 dekányi apróra összevágott diót. Hűtőbe tettem, és három órányi hűtés után locsoltam meg a tetejét az alábbi csokimázzal.
Alul piskóta, rajta puding,rajta a gyümölcsök
Csokimáz:
12 dkg cukor,
4 evőkanál kakaó,
és 4 evőkanál víz.

Elkészítés:
12 dkg cukrot, 4 evőkanál kakaót, és 4 evőkanál vizet kikeverünk, majd lassú tűzön addig főzzük, amíg a cukor el nem olvad. (Onnan lehet tudni, hogy hólyagok nőnek a tetején). Biztonság kedvéért egy kicsit cseppentsünk egy pohár hideg vízbe, és ha nem folyik szét, hanem egyben leszáll a pohár aljára, akkor már biztosan jó! Rögtön keverjünk bele egy pici vajat vagy margarint (1-2 dkg-nál ne többet, mert nem fog megkötni), és azonnal lehet a süteményre önteni. Ha van türelmünk, már csak azt kell megvárni, hogy megkössön, ha nincs, tegyük hűtőbe, ott pár perc alatt megszilárdul.
Nekem nem szilárdult meg, lehet, hogy a nagy kánikula miatt (de ettől függetlenül nagyon finom volt).
Egyébként nem számít, hogy a csokimáz nem fedi be teljesen egyöntetűen, a nővérem is úgy csinálta, hogy itt-ott kivillant némelyik gyümölcs teteje. Az olvasztott táblás csoki jobban takar, a főzött máz kevésbé.
A csokimáz receptjét Innen hoztam, köszönöm.
Mivel rendkívül meleg volt, amikor levettem a tortakeretet láttam, hogy valami "támaszték" kell, hogy ne olvadjon szét a torta, ezért körberaktam babapiskótával, amit körbekötöttem  szalaggal. Egy Boldog Születésnapot feliratos marcipán táblácska került még rá, ugyanis ilyen alkalomra készítettem.
A kész torta
A keresztlányom élettársának a születésnapjára meglepetésnek készítettem ezt a tortát, úgy küldtem el.
Hogy finom volt, arról már kaptam visszajelzést.
Ha esetleg szelet képeket is kapok, később felteszem.
Kép:Innen
Szelet tortáról nem kaptam képet, de a kaki gyümölcsről mellékelel egyet, hátha valaki nem ismeri.

19 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik a fotó és szívesen kóstoltam volna én is:) Legközelebb nekem küldd el:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Szívesen küldenék neked is, de sajnos romlandó.
      Viszont ha Magyarországon jártok, gyertek el a mi kisvárosunkba, addigra frisset készítek kínálni!

      Törlés
  2. Csupagyümi ínycsiklandó! Elhiszem hogy ízlett nekik :) Hol veted a 23x23 centis kapcsos tortaformát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, már nem vagyok benne biztos, hogy az Aldiban, vagy a Lidlben-e?

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! Majd figyelem az újságban hátha lesz megint :)

      Törlés
    3. Biztos lesz, időnként, főleg ünnepek előtt szokott lenni.

      Törlés
  3. Marisz, szerintem sincs semmi baj ezzel a fotóval:) Isteni finom lehetett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon megdícsérték, ebből nem tudott kóstolót hozni a keresztlányom, mikor a tálcát hozta vissza - mert mind elfogyott.

      Törlés
  4. Ennyi szuper hozzávalóval csakis finom lehet ez a torta, nagyon jól is néz ki! :)

    VálaszTörlés
  5. Még hogy rossz a fotó! Marisz, szerintem előbb felfalták, minthogy te kielemezted volna a fotót ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Tejszínhab, köszönöm!

      Törlés
  6. Hozzám is küldheted nyugodtan, egy morzsa nem maradna belőle! :)

    VálaszTörlés
  7. Finom lehetett!!!! (A kakigyümölcs sem vette el a kedvemet!) :-)

    VálaszTörlés
  8. Hahaha! M@rti, biztos tudod, mi a kakigyümölcs. Megnéztem a helyesírását, tehát így kell írni, és gyerekökölnyi szép narancsszínű, paradicsomhoz hasonló szilva termés. Én nagyon szeretem - a neve ellenére.
    Teszek fel utólag egy képet róla.

    VálaszTörlés
  9. Koszi, ismerem! Itt a hatar mellett nem gond atmenni Szlovakiaba, ott mindig mindenfele kulonlegesseg kaphato!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En meg kumquat-nak is ismertem :-) de a kaki konnyebben megjegyezheto! :-)

      Törlés
    2. Humorodnál vagy M@rti! Tényleg könnyebben megjegyezhető.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...