Összes oldalmegjelenítés

2013. június 29., szombat

Svéd citromtorta muffinformában


Svéd citromtorta muffinformában
Hozzávalók:
15 deka vaj
15 deka nádcukor
2 tojás
10 deka liszt(fele sima, fele rétes)
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 cirom leve és lereszelt héja
1 teáskanál vaníliakivonat
36 szem meggy
A vajat felolvasztottam. A tojásokat a cukorral jó habosra kikevertem, beleadtam a citrom levét és héját, a vaníliakivonatot, utoljára pedig váltakozva az olvasztott vajat és a szódabikarbónás  lisztet, kis fokozaton keverve.
Muffinformákba kanalaztam a masszát (12 -be), mindegyik tetejére ráejtettem 3 szem meggyet                  (ezek sülés közben leültek a tésztába) és 160 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem.
Én Linyahtól hoztam a receptet, de Lillánál figyeltem fel a paleo változatára, amit egyszer szintén ki fogok próbálni. Köszönöm az említett hölgyeknek a receptet! Én minimális eltéréssel készítettem, ide azt írtam le, ahogy én csináltam
A formákból kivéve megfordítva hűtöttem ki a muffinokat
Nagyon finom, kellemesen savanykás ízű lett a süteményem, bár legközelebb kicsit kevesebb cukor is elég lesz bele.

Muffinpapírban kerültek asztalra 

10 megjegyzés:

  1. Már láttam én is több helyen ezt süti és muffin formában, nálad is nagyon szépre sikerült:) A citromot imádom, az ilyen sütikért én jobban odavagyok, mint például egy csokisért:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu. Mi is odavagyubk érte, már alig van belőle, pedig csak ketten vagyunk rá.

      Törlés
  2. Ez nagyon finom süti, nálunk is sikere volt :)

    VálaszTörlés
  3. Milyen remek ötlet! Én amúgy is nagyon szeretek muffin formában sütni :) nagyon praktikus. A tortácskáid meg mennyei finomak lehetnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, nálunk is nagy kedvenc lett a muffin. ezek is nagyon finomak voltak.

      Törlés
  4. Úgy látom ez egy jó kis recept tényleg, én is Linyah receptjét alakítottam át, ő Teller Cake-től hozta, az eredeti recept pedig Gasztromanótól származik, szóval szép kis kört járt be már eddig is. Szuper!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, tényleg szuper! Legközelebb dupla adagból készítem. És ha lesz időm, tanulmányozom a paleot.

      Törlés
  5. A gyerekek nagyon szeretik a muffint, sőt, meg is sütik. Én meg nem is bánom, mert kevésbé szeretem sütni. Ajánlom majd figyelmükbe a receptedet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi! Az idősebbb unokám az elméletet már tudja, de egyedül még nem engedem a sütőhöz. Egy-két év múlva talán, és akkor majd én se bánom, ha kiszolgál vele.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...