Összes oldalmegjelenítés

2013. június 27., csütörtök

Nugátkrémes csokitorta

Nugátkrémes csokitorta
A keresztlányom születésnapját kívántam ünnepivé tenni ezzel a tortával. Hétköznap lévén, meg befőzési időszakban tényleg nem sok időt tutam rászánni, ezért egy könnyebb zsúrtorta receptet kerestem.
Piskóta hozzávalói:
3 tojás
10 deka cukor
7,5 deka liszt
2,5 deka étkezési keményítő
1,5 deka natúr kakaópor
1 teáskanál sütőpor
A szokásos módon elkészítettem a hozzávalókból a masszát, és sütőpapírral bélelt nagy gáztepsiben 30 perc alatt kisütöttem. Teljesen kihűtöttem, aztán 4 db 15 centi átmérőjű karikát vágtam a lapból. Nem adta ki mindet egészben, de a középre kerülő lapokat összehoztam a darabokból.

Krémhez:
20 deka nugátkrém
10 deka tejcsokoládé
2 deci habtejszín
5 deka durvára őrölt mandula
Melegedni tettem a tejszínt, közben beletördeltem a csokoládét, és belekockáztam a nugátot is. Állandóan kevergetve besűrítettem, majd kihűtöttem.
Betöltöttem vele a tortalapokat, minden sor krémet megszórva őrölt mandulával. Kívülről is ezzel a krémmel vontam be. Az oldalát megszórtam őrölt mandulával, a tetejére pedig nylonzacskó sarkával rajzoltam krikszrakszokat.


Nem mutatott rosszul így se a torta, de valahogy "pucérnak" tünt.
Bár marcipánvirág kiszúró szettem nincs, pogácsaszaggatóval, linzerkiszúróval szoktam virágokat készíteni fondantból. Csakhát most az idő is szorított (meggy,borsó, tök várt eltevésre), ezért a Bán Mártitól ajándékba kapott cukor orchideák egyikével "dobtam fel". Itt is megköszönöm Mártinak a virágokat!
Virággal ünnepibb
Nagyon kellett rá ez a virág, ez a szín, sokkal ünnepibb lett tőle a torta.
Elégedett voltam a művemmel, és a keresztlányom is nagyon megörült neki, amikor átadtam.
Remélem, az ízre sem lesz panasz, várom a visszajelzést, és ha esetleg szeletről kapok fotót,később azt is felteszem.
A receptet Mandytól hoztam, bár én arányaiban és bizonyos összetevőiben is eltértem aŐ receptjétől, de az ötletért köszönet jár Neki. Ebben a leírásban az én verzióm szerepel, aki az eredetit szeretné megnézni, látogassa meg Mandy blogját.

24 megjegyzés:

  1. Nagyon szép torta! A virág olyan, mintha élne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin!
      A virág Bán Márti érdeme, én nem tudok ilyet, még nem próbáltam.

      Törlés
  2. Nagy gratuláció Neked is, Mártinak is! Megesküdtem volna, hogy igazi a virág! A tortára nézve pedig - mint Pavlov kutyájának - nekem is beindul a nyálelválasztásom, ínycsiklandozó! :-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, Márti nevében is!
      már kaptam viszajelzést, hogy nagyon finom volt a torta.

      Törlés
  3. Gyönyörű ez torta is és a virág is. Én is szívesen kapnék ilyet, Isten éltesse a keresztlányodat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha, minden érintett nevében köszönöm!

      Törlés
  4. Gyönyörű. Virággal és anélkül is!

    VálaszTörlés
  5. DE gyönyörű, pláne a virág :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a virágot a Bán márta készítette, tökéletes munka!
      Köszönöm Tejszinhab!

      Törlés
  6. Nagyon guszta és biztos h nagyon finom is:) A virág pedig tökéletesen illik a tetejére!:)

    VálaszTörlés
  7. Arany szívede van te Marisz:) Mindenkit finom tortákkal örvendeztetsz meg:) Mint ez is pédául:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati!
      Tudod néha azért lelkiismeretfurdalásom van, mert a torták többnyire egészségtelenek...

      Törlés
  8. Nagyon-nagyon szép, és biztos vagyok benne, hogy finom is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Nagyon finomnak találták.

      Törlés
  9. Boldog születésnapot a kersztlánykádnak! :) A tortád nagyon szép lett! M@rti virága valóban feldobja :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, a keresztlányom és M@rti nevében is!

      Törlés
  10. Juj, de nagyon fincsi lehet! Nugát, csoki, mandula, csakis jó lehet! :) Szép lett nagyon a torta! Boldog Szülinapot a leányzónak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dina! A visszajelzések szerint finom volt.

      Törlés
  11. Csodaszép lett a torta, gratulálok:) Még mielőtt elolvastam, tudtam, hogy Márti orchideája, gyönyörű:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Igen, a "nagyokat" már a stílusukról fel lehet ismerni.

      Törlés
  12. Fantasztikusan jol mutat a szep virag az ugyszinten szep...vagyis gyonyoru finom tortan. Milyen jo erzes lehet kapni hazilag keszult finom tortakat. Nagyon aranyos vagy hogy mindenkire ra gondolsz finom tortakkal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Elisabeth!
      Úgy tapasztaltam, hogy a rokonaink, barátaink szeretik a házi süteményeket. Ezért az én ajándékom többnyire valami olyan sütemény, vagy torta, amit a megajándékozott szeret.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...