Összes oldalmegjelenítés

2013. június 16., vasárnap

Mascarponés túrótorta csokis eperrel - Blogkóstoló 9.

Mascarponés túrótorta csokis eperrel
Rubin Gaby a háziasszonya a mostani  Blogkóstolónak (ami szám szerint a 9.), aki nekem Limon blogját sorsolta.
Eddig nem ismertem ezt a blogot,érdeklődéssel tanulmányoztam hát.
Limon vegyes blogot ír, megtalálható nála a gulyáslevestől a kelttésztáig, a babakeksztől a finom tortákig sokféle sült-főtt étel.
Tanulmányoztam ugyan a zöldséges marharaguját is, de a blogkóstolást mégiscsak egy tortával végeztem el.
Mégpedig az eperszezon végét kihasználva az epres "Mascarpones-csokis túrótortát" választottam, amelyet sütni se kell.
Hozzávalók:(keksz alaphoz 26 cm-es formába)
20 deka zabkeksz
10 deka vaj
10 deka étcsoki
Krémhez:
fél kiló krémes túró
negyed kiló mascarpone
7-10 deka cukor
20 deka habtejszín
1 citrom reszelt héja
1 vaníliarúd magjai
2 teáskanál zselatinpor
fél kiló eper
Tetejére díszítésnek:
15 deka eper
5 deka csokoládé

Limon Hobbits kekszet használt, Én  Győri zabkekszet kaptam, ezt nylonzacskóban nyújtófával összetörtem.
Az apróra tördelt csokoládét a vajjal mikróban felolvasztottam, összekevertem a keksszel, folpackkal bélelt kapcsos tortaformába símítottam és betettem a hűtőbe.
A túrót, mascarponet, cukrot, citromhéj reszeléket gépi habverővel jól összekevertem. A vaníliamagokat kifelejtettem belőle.
A turmixgép tartályába 20 deka habtejszínt öntöttem és a turmixgéppel felvertem. A zselatint elkevertem 2 evőkanál vízzel, majd a mikróban forrásig hevítettem.
Végül hozzákevertem a túrós krémhez a feloldott zselatint,  utoljára pedig a  itejszínhabot is.
A krém felét a tortaalapra símítottam, majd kiraktam eperrel. Erre került a krém másik fele, és ismét hűtőbe került a torta, míg elkészítettem az olvasztott csokoládéba mártott epreket.
A díszítésre szánt epreket mosás után alaposan megszárítottam. Ez azért fontos, hogy tapadjon rá az olvasztott csokoládé, mert a vizesről lefolyik.
A csokit 1 teákanál étolajjal felolvasztottam, és a fogvájóra szúrt epreket belemártottam, majd egy hungarocell lapra szúrtam őket száradni, aztán a hűtőbe tettem, míg teljesen megdermedtek.
Utána díszítettem vele a torta tetejét, néhány citromfű levelet is közé téve.
Néhány órai hűtőben tartás után szeletelhető, de másnaposan az igazi.
Tortakészítés fázisai
Köszönöm Limonnak a receptet! Nagyon szerettük ezt a tortát!
Egészben

Megvágva

Egy szelet 

22 megjegyzés:

  1. Marisz, ez a torta csodaszép!!! Éppen ilyen kánikulai időben esne jól belőle egy-két szeletke.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gizi! De a te epres tortáid is nagyon finomságosak!

      Törlés
  2. Álomszép álomsüti:) Nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a tortád. Látszik rajta, hogy nagyon finom is!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, könnyed torta! Jönnek a melegek, ilyeneket kell készítsünk.
    Gyönyörű a szelet:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli, köszönöm!Hűtőből isteni volt.

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki a tortád! Én is ezt választottam volna:-)Remélem mindenki szerette!
    /A Hobbits pedig azért volt, mert elfelejtettem venni a boltban, és a dm-ben csak ez volt:-), én is mindig zabfalatokat veszek/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Limon, köszönöm a receptet! Jól választottam, mert nagyon bejött !

      Törlés
  6. Nagyon szép lett és imádjuk az epret mi is:) Norvégiában most kezdődik az eperszezon:) Már úgy értem a norvég eper most érik, egyébként mindig kapható eper, az ízéről inkább ne beszéljünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu!Már nálunk is kapható egész évben a multiknál, de a hazai, szabadföldi az igazi.

      Törlés
  7. Hű, azt meghiszem, hogy szerettétek :-)))

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű szép lett a tortád :) Imádnám :)

    VálaszTörlés
  9. De nagyon jól néz ki a tortád! Küldhettél volna belőle egy szeletet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Képzeld, elfogyott, mielőtt küldhettem volna! Sajnálom. :)))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...