Összes oldalmegjelenítés

2013. június 19., szerda

Csokitorta születésnapra


Csokitorta születésnapra
Kakaós piskóta:
8 tojás
2 evőkanál hideg víz
15 deka porcukor
10 evőkanál liszt
1 cs. sütőpor
3 evőkanál natúr kakaópor
Kimértem a hozzávalókat. A lisztet fele-fele arányban rétes és sima lisztből. A tojásokat szétválasztottam és a fehérjéket a porcukor egyharmadával kemény habbá vertem. A tojássárgákhoz hozzáadtam a többi porcukrot, a kakaóprt, sütőport és a vizet, így kevertem géppel habosra, aztán ráöntöttem a tojáshabra, és óvatosan (a tál közepétől kifelé) kezdtem el belekeverni. Közben többszörre beleszitáltam a lisztet is, lassan, hogy ne törjem össze a habot.
A masszát sütőpapírral bélelt 26 centis kapcsos tortaformába töltöttem és 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 60 percig sütöttem. (Az én villanysütőm egy javítás után gyengébben süt, ezért mindent hosszabban kell sütnöm.) Nem nyitogattam a sütőajtót, csak 50 perc után, amikor tűpróbát végeztem.
Lekapcsoltam a sütőt és még bent hagytam 10 percig.
A formában hagytam langyosra hűlni, azután borítottam rácsra.
Egy Fórum oldalon találtam ezt a piskótareceptet. Jó választás volt, jól sikerült.
Miután teljesen kihűlt, három lapba vágtam és az alábbi krémmel töltöttem:
krém:
4 deci tej
50 gramm főzős csokipuding por
5 evőkanál kristálycukor
5 gramm tejcsokoládé
250 gramm vaj
40 szem meggy vagy cseresznye

A pudingport, cukrot és a tejet egy lábosban tűzre tettem és kézihabverővel kevergetve kemény állagúra főztem. Lekapcsoltam a lángot és azonnal belekevertem a forró pudingba az eltördelt tejcsokit, majd időnként megkeverve kihűtöttem. A hideg pudingkrémet géppel jól összekevertem a szobahőmérsékletű lágy vajjal, és bekentem vele a tortalapokat, melyeket a krém alá 2-2 evőkanál rummal meglocsoltam.  Az alsó és a második lapra a krém tetejére 20-20 szem kiengedett mirelit cseresznyét szórtam. A krémet úgy osztottam el, hogy a torta tetejére és oldalára is jusson vékonyan. Egy éjszakára hűtőbe került, reggel a tetejét kicsit kidekoráltam.
tetejére:
10 deka olvasztott tejcsoki
szám és rózsa mézes csokigyurmából
A tejcsokit 1 kanál étolajjal felolvasztottam és a torta tetejére öntöttem. Érdekes módon nem folyt le az oldalán, ezért némi tortadarával hintettem be a torta oldalát. 
A mézes csokigyurmám (plasztikcsoki) máskorról maradt, így csak elő kellett venni a hűtőből és kicsit átgyúrni, nyújtani, és a számot meg a rózsát kialakítani. Elég nehéz volt vele bánni ebben a nagy melegben, ezért csak egy rózsa lett három levéllel.
Egyik szomszédasszony születésnapjára sütöttem ezt az egyszerű csokitortát szívességből. A lányával megbeszéltük, hogy meglepetés lesz, mire a jeles napon hazaér a munkából.

A meglepetés jól sikerült.  Az ünnepeltnek és a család minden tagjának ízlett a torta.
Gyöngyi, itt is sok boldog születésnapot kívánok!

12 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, és bizonyára finom is a tortád! ha megengedsz egy megjegyzést: Írod, hogy nem folyt le a torta oldalán a csoki. A csokimáznál ha betartasz néhány dolgot, akkor sikerülni fog. Elsősorban nagy kakaótartalmú csokit használj.Legutóbb én tortabevonó darabos csokit használtam és nem dermedt meg szépen. A nagy kakaótartalmú csokival nincs ilyen gond. Én forró tejszínben oldom. A tortát szépen lekened vajkrémmel, hogy szép sima legyen, és a hűtőben dermeszted. Ha már megfelelő időt hűlt, akkor én kancsóba teszem a tejszínben feloldott és kihűlt csokit, és a tortát forgatva, az oldalára öntöm elsősorban, hogy a torta oldalára lecsorogjon, majd a közepére.Még eligazítani sem kell, magától elhelyezkedik a tortán. Szép sima lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ildikó! Hasznos számomra az észrevételed, a jövőben figyelembe veszem.
      Eredetileg plasztikcsoki borítást terveztem a tortára, de kevés volt a máskorról megmaradt plasztikcsokim, és csak 1 tábla tejcsoki volt a háznál.
      Vagy ki tudja, lehet, hogy itt-ott eldugva van jó minőségű is... :)

      Törlés
  2. Nagyon szép a torta és nagyon finom lehetett! Azt mondod hogy jó ez a piskóta recept? A héten tortát szeretnék én is sütni és tudod mikor nagyon jót akar az ember akkor általában nem szokott sikerülni. Most a bőség zavarában szenvedek mert legalább 3 féle piskóta receptjét írtam ki de nem tudom melyiket válasszam hogy szép magas legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, talán látszik is, hogy ez nem lett túl magas, de a tortakarika átmérőjétől is függ a magassága. Meg a sütődtől. én lassan és aránylag hosszú ideig sütöm a piskótát, úgy van ideje szépen felemelkedni. Ha a formában hagyom kihűlni, akkor nem esik össze. Ha sietni kell vele, akkor kivétel után 5-10 percre ráborítok egy bádogtálat ami teljesen befedi, és utána könnyen kivehető a formából, s miután kivette, rácson hűtöm úgy, hogy a teteje kerüljön alulra.

      Törlés
  3. A csokitorta nálam mindig jöhet, még ebben a hőségben is - imádom!
    Szép torta Marisz.

    VálaszTörlés
  4. Szép lett a torta! Gondolom az ízére sem érkezett panasz :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Mindenkinek ízlett.

      Törlés
  5. Szép, mutatós lett, nagyon tetszik a csokirózsád is! :) És milyen finom lehetett a cseresznyével turbózott csokikrém! :) Megkóstoltam volna szívesen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Hankka!
      Alig ismertelek meg - új frizura, dizájnos szemüveg...
      Csini vagy.

      Törlés
  6. Szép lett a piskóta is, a kész torta is. Csoki és meggy nagyon finom párosítás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm HajniZoli! Nálam most épp cseresznye volt, de azt mondták finom volt.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...