Összes oldalmegjelenítés

2013. június 20., csütörtök

Andalúz eper

Andalúz eper
Ezt pofonegyszerű elkészíteni, különlegessége inkább a kissé szokatlan ízében van. Bár én nagyon szeretem a balzsamecet párosítását gyümölccsel, cobbler sütésénél is rendszeresen alkalmazom.
Hozzávalók:
fél kiló eper
3 teáskanál balzsamecet
1 evőkanál barna nádcukor
csipet őrölt bors
Nincs más dolgunk, mint a jól megmosott, lecsumázottb eperszemeket félbe vágni és a többi hozzávalóval jól összekeverni. Pár órára hűtőbe tenni, és ebben a kánikulában jól lehűtve elfogyasztani.
Isteni!!!

Ez már tényleg a szabadföldi eper néhány utolsó példányából készült. Úgy írtam le, ahogy én csináltam, az eredetit Krisztinánál találtam, aki meg Receptművesnél akadt rá.
Mindkettőjüknek köszönöm ezt az egyszerű finomságos csemegét, amely friss rámetélt bazsalikommal salátaként is fogyasztható !

8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet. Én is kipróbálom majd a balzsam ecetet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikvi, nekünk gyümölccsel párosítva a balzsamecet nagyon bevált.

      Törlés
  2. Az eper önmagában is nagy kedvenc, különleges lehet ezzel az ízesítéssel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, az eper nekünk is egyik kedvenc gyümölcsünk. A mama (anyósom), de ő már nem él, én pedig nem annyira értek hozzá.

      Törlés
  3. Már maga az andalúz szó egyik nagy kedvencem, olyan dallamos, olyan hangulatos, hát még ha eper is társul hozzá:) Én sem használtam még balzsamecetet soha, de Jamie Oliver receptjeinél láttam, hogy gyakran használja salátákhoz, azt hiszem ki fogom próbálni:) Guszta nagyon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Köszönöm Kati!
      Én is Jamiietől lestem el a balzsamecet-gyümölcs párosítást, és nagyon bevált. Most meg még hozzájött az őrölt bors, és az is bevált.

      Törlés
  4. Gyakran ízesítem az epret balzsamecet krémmel, nagyon finom, nem tudtam, hogy ezt andalúz epernek hívják:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
  5. En is szoktam balzsam ecettel kesziten az epret, es meg van nekem csokolades balzsam ecet is, kimondottan desszert hasznalatra. Szep a fotoid, uj fenykepezo geped van?

    Nem gyoztem csodalni a kremes epres tortadat; valami gyonyoruseges. es a csokolade szuli nap torta is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...