Összes oldalmegjelenítés

2013. május 28., kedd

Sünikék sütés nélkül

Sütés nélküli süni sütik
Ezeknek a süniknek az elkészítése roppant egyszerű. Sütést nem igényel, jóformán receptje sincs, darált kekszből, gesztenyemasszából, kakaóporból  ízlés szerinti porcukorral, olvasztott vajjal meg annyi tejjel van összegyúrva, hogy összeálljon a tésztája.
Most azért mégis lemértem miből mennyit tettem, hátha valaki el akarja készíteni.

Hozzávalók a sünikékhez:
fél kiló kekszdara
25 deka gesztenyemassza
10 deka vaj
10 deka cukor(vagy tetszés szerint)
2 evőkanál kakaópor
3 evőkanál rumaroma
tej vagy gyümölcslé amennyit felvesz

10 deka étcsokoládé
10 deka csokidara
színes szórócukor

Kimértem a száraz hozzávalókat és összekevertem. Megolvasztottam a vajat, beleöntöttem a rumaromát és kb 2 deci tejet. elsőbb fakanállal összedolgozta, majd kézzel is alaposan összegyúrtam. Húsz percre hűtőbe tettem, majd a pihentetés után jó diónyi gombócokat gömbölygettem, amiket süni formájúvá alakítottam.
Cukorgyöngyből szemeket, szájat nyomtam a "pofijukra".
Gőz fölött felolvasztottam az étcsokoládét 2 evőkanl étolajjal és ecsettel a rákentem a sünikre, és azonnal megszórtam csokidarával vagy cukordarával, hogy megtpadjanak a "tüskék".
Már csak tálcára kellett tenni őket. Ebből az adagból negyvennél is több sünike lett.
A Foktői Református Gyülkezetben  szombaton Családi nap volt. Ide készítettem, mivel tudtam, hogy lesznek gyerekek is,  gondoltam, hogy nekik tetszeni fognak ezek az ehető mókás kis állatkák.

Az egésznapos program közös  áhítattal kezdődött, majd előadások következtek házasságról, konfliktuskezelésről, gyermeknevelésről lelkész, családterapeuta és pszichológus közreműködésével.
Egy órakor közös ebéd volt, de én azon nem vettem részt, mert volt egy fontos elintézni valóm.
Utána pedig elmentem az unokáimért és éppen időben odaértünk a templomba a Budapesti Gyulai Pál utcai gyülekezet énekkarának a hangversenyére. A szép előadás után a gyerekeknek játék, kézműves foglalkozás volt, a felnőtteknek kötetlen beszélgetés. 
A kisebbik unokám Dorina a lufihajtogatás rejtelmeit szerette volna ellesni, Anna inkább a szövés, fonás iránt érdeklődött. Mindenki kellemesen elfoglalta magát, közben lehetett teázni, üdítőzni, végigkóstolni a finomabbnál finomabb süteményeket, amelyeket a gyülekezet asszonyai (meg egyikük férje)sütöttek.
Aztán négy óra tájban - a résztvevők egy része - autókba ültünk és konvojban kiautóztunk a meszesi (Kalocsa-Meszes) Dunára.
Itt sétálgattunk, nézelődtünk, fényképezkedtünk. szerencsére szombaton elég kellemes idő volt.
Meszesen a Dunánál
Mutatok  képet egy kislányról, aki magyar ruhában jött a rendezvényre.
Nincs szebb lány a magyar lánynál!
Mikor visszaértünk, ismét eszegettünk. Még volt egy program, az este 6 órakor kezdődő orgonahangverseny a falu katolikus templomában, de Dorka eléggé fáradt volt már, így mi elköszöntünk és hazamentünk.

A sünikékkel sikerem volt, mind elfogyott, de hagytam belőle otthonra is, amivel felköszöntöttem a lányokat gyermeknap alkalmából.



14 megjegyzés:

  1. Én is szívesen tolongtam volna ezekért a sünikért! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jópofák, nem vagyok már gyerek, de nekem is nagyon tetszik:) Ha lesz időm, kipróbálom a lányom szülinapi bulijára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos sikered lesz vele Trollanyu! És nem túl sokáig tart elkészíteni, hiszen nem kell sütni.

      Törlés
  3. De ügyesek:) Sajnálnám megenni őket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati! Ha a sünikéket sajnálnád megenni, akkor csak golyókat kell csinálni és csokidarába forgatni. Az is mutatós, főleg ha egyenként bonbonpapírra téve tálalod.

      Törlés
  4. Nagyon kreatív vagy! Ez a sütike csábító :) Elhiszem hogy gyorsan elfogyott :)

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Süni, Neked cukibb sünijeid vannak! :)

      Törlés
  6. Nagyon cukik lettek a sünik! Imádom az ilyen sütés nélküli golyókat, de legfőképp a gyerekek imádják pusztítani. Ha kicsit több időm lesz, majd sünikké formálom én is, mert nagyon jópofa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm HahoPihe! Gyerekeknek érdemes vele vesződni, hálás közönség.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...