Összes oldalmegjelenítés

2013. május 19., vasárnap

Négyszínű kevert süti

Négyszínű kevert süti
Ezt a receptet Mártitól, a fodrásznőmtől kaptam és ideírom úgy, ahogy Ő lediktálta nekem.
1.lap:
5 púpozott kanál cukor
5 púpozott kanál liszt
5 púpozott kanál darált dió
másfél deci tejföl
1 egész tojás

2.lap.
ugyanaz mákkal

3.lap:
ugyanaz kakaóval, amit 2-3 kanál vízzel el kell keverni

Krém:
Fél liter tejben megfőzünk 4 púpozott kanál grízt kevés vaníliás cukorral.
Külön edényben kikeverünk 25 deka szobahőmérsékletű vajat 20 deka porcukorral. Miután kihűlt a gríz, a kettőt összekeverjük.

A krém felét a mákos lapra kenjük, erre jön a kakaós lap a többi krémmel, majd a diós lappal betakarjuk. Lelapogatjuk és hideg helyen hagyjuk kicsit összeérni. A teteje csokival leönthető.
A kanál mérete mindenütt evőkanál, a tepsi nagysága 27x19 cm, sütési hőmérséklet 180-200 fok, gyorsan sül.

Ennyi volt leírva. Bekevertem a háromféle tésztát, és mivel nem volt ilyesmi méretű tepsim, a nagy gáztepsimet sütőpapírral kibéleltem és sütőkeretben  a megadott méret szerint egymás után sütöttem ki a lapokat. Nekem 200 fokon is kellett fél óra alsó-felső sütés egyenként. Meg közben néhány percet várni kellett, hogy ki tudjam venni az előző tésztát a sütőkeretből.
Fázisképek
Felmetélve

Én a keretbe visszatéve töltöttem meg a lapokat.  Alig vártam, hogy megvághassam. Tényleg jól mutatott a diós, mákos, kakaós lapok között a tejbegrízes krém, ami a negyedik színt adta. 
Finom volt, de igazából egy napi hideg helyen állás után értek össze az ízek, és puhultak meg kellően a lapok.
Ez volt apünkösdi süteményünk. Az alábbi virágos képpel pedig áldott Pünkösdöt kívánok minden kedves látogatómnak!
Ilyen pünkösdi rózsa nyílik a kertünkben.



26 megjegyzés:

  1. Megint különlegeset alkottál. Nagyon mutatós,és biztosan finom is.

    VálaszTörlés
  2. Mariszkám, ez a süti gusztusos, ahogy az meg van írva. Akkor csak tanulsz te is a tortamánián! :)Értettem a célzást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ildikó! Tényleg nem céloztam semmire, csak megállapítottam, hogy én a tortázást nemigen sajátítom el, esetleg elméleti színten. Gyakorlat teszi a mestert, de hát nem ehetünk mindig tortát.
      Így aztán a tortafüggésem azt jelenti, hogy csodálom mások alkotásait.
      Köszönöm a dicséretet!

      Törlés
    2. Ildikó, most esett le(kicsit lassan jár az agyam)!
      Ennek tényleg ez a neve, találtam a Mindmegette oldalán, és az lehet, hogy jobb recept, mert szódabikarbónát is ír bele. Már húsvétra akartam megsütni, de elmaradt, a fodrásznőm pedig már rákérdezett, ezért vettem sorra, hogy végre beszámolhassak neki róla - Ő nem internetezik.

      Törlés
  3. Nagyon mutatós és finom süti,én is szoktam készíteni,nagy kedvenc nálunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Rozi, én először sütöttem, de nekünk is bejött.

      Törlés
  4. A mák a kedvencem :) Mindig meglepsz minket valami ínycsiklandó sütivel :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom ez a süti, sokszor csinálom:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon mutatós sütemény, én eddig nem ismertem, de nagyon tetszik. Mák és dió is a kedvencünk. A pünkösdi rózsád is csodaszép:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! A pünkösdi rózsám szép ugyan, de nekem csak ez a szimpla virágú van. Őszre szeretnék ültetni telt virágú fajtákat.

      Törlés
  7. Azta, nem semmi, igen jól néz ki. Jó sokat bíbelődtél vele, de gondolom megérte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lilla! Először készítve kicsit macerás volt, de következő alkalommal már gyorsabban fog menni.

      Törlés
  8. Nagyon tetszik, elmentem és nemsokára meg fogom sütni!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Piroska! Várom róla a bejegyzést a blogodban!

      Törlés
  9. Nagyon jól néz ki és igen finom lehet! De jó neked hogy kertedben ilyen szép virág van!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Éva! Egyelőre csak ez a szimpla pünkösdi rózsám van, de remélem, jövőre már lesz dupla virágú is.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon különleges és szép, úgy érzem megérné a ráfordított időt! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Zsuzsa! Biztos megérné a ráfordított időt, Te még mutatósabbra megcsinálnád! :)

      Törlés
  12. Nagyon mutatós ez a süti!! Szerintem én nagyon szeretném, csak ne lenne vele annyi munka :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, ez se munkásabb, mint a somlói, majd sorra keríted egyszer...

      Törlés
  13. Nagyon mutatós süti, nem ismertem eddig, de nagyon tetszik - és olyan szépen szeletelted Marisz.
    A pünkösdi rózsád is nagyon szép, nekem is u.ilyen van, vagy talán egy picit tömöttebb szirmokkal.

    VálaszTörlés
  14. Különleges, nagyon jó süti! Jövök nézelődni a blogkóstolóra:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...