Összes oldalmegjelenítés

2013. május 18., szombat

Mogyoróvajas keksz

Mogyoróvajas kekszek
Tavaly még Londonból hozattam rokonokkal mogyoróvajat, de idén többször láttam már a Lidlben.
Vettem, és azonkívül, hogy jkenyérre kenve is szeretem, valami sütikét is gondoltam vele sütni.
A mogyoróvajas keksz hozzávalói:
10 deka puha vaj
12,5 deka mogyoróvaj
20 deka cukor
15 deka liszt
1 tojás
fél teáskanál szódabikarbóna
csipet só

Elsőbb a szobahőmérsékletű vajat a mogyoróvajjal símára kevertem, majd hozzáadtam a cukro- fele barna nád, fele fehér répacukor - és ezzel is jól elkevertem. Beletettem a tojást, és most addig kevertem, míg a cukor elolvadt. Ez eltartott gépi keveréssel is 5-6 percig, mert a barna cukor nehezebben olvad. De a jól kivilágosodó színe jelezte, mikorra olvadt el.  ezután adtam hozzá a lisztet, melybe belekevertem előzőleg a sót és a szódabikarbónát. mostmár csak fakanállal dolgoztam össze a tésztát.  Elég lágy lett, ezért a könnyebb formálhatóság miatt egy órára letakarva hűtőbe tettem.
Pihentetés után diónyi golyókat gömbölygettem a tésztából, melyeket sütőpapírral bélelt tepsiben egymástól kis távolságra elhelyeztem. Kanál hátával ellapogattam, majd berácsoztam egyenként.
Közben 190 fokraelőmelegítettem a sütőt, és alsó-felső lángon 15 percig sütöttem a kekszeket.
Felirat hozzáadása
Közvetlenül kisütve ezek a kekszek még képlékenyek és törékenyek, ezért a tepsiben kell kihűteni.
Ebből az adagból 36 darab kb. 8 cm átmérőjű nagyon finom kekszem lett!
A receptet  Macitól hoztam, köszönöm neki!

4 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki, biztosan nagyon finomak is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lilla! Annyira bejött, hogy már készítem is a következő adagot.

      Törlés
  2. Nagyon profi vagy :) mennyei lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Épp egy hete készült nálam is, kicsit másképp. Mi is imádjuk a mogyoróvajat is, és a vele készült sütiket is! Így is ki fogjuk próbálni! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...