Összes oldalmegjelenítés

2013. május 1., szerda

Meggyes csoda, avagy Meggyes-kókuszos keksztekercs

   
Meggyes csoda
Meggyes csoda néven találtam egy receptes oldalon ezt a sütés nélküli édességet, de más helyen is láttam Meggyes-kókuszos keksztekercs néven. 
Engem elsősorban a külseje fogott meg, aztán hogy meggyes, végül pedig hogy nem kell sütni.

Hozzávalók:

Alap:

50 dkg darált háztartási keksz
20 dkg porcukor
3-4 evőkanál kakaópor
4 evőkanál feketekávé
tej az összeállításhoz

Krém:

30 dkg vaj
20 dkg porcukor
10 dkg kókuszreszelék + a megszóráshoz
magozott meggy - legalább fél kiló

Elkészítés:
Az alap hozzávalóiból meggyúrtam a tésztát. Annyit változtattam, hogy nem tejjel gyúrtam meg, hanem meggylével. Mirelit meggyet (kb. 60 dekát)kimagoztam, és szobahőmérsékleten hagytam lecsöpögni a levét, ebből használtam fel a tésztához annyit, hogy rugalmasra összeálljon. Fél deci rumot is adtam bele. Összeállítás után egy órára hűtőbe tettem.
A krémhez a vajat a porcukorral alaposan kikevertem. A kókuszreszeléknek csak a felét tettem bele a krémbe.

A hűtőből kivett kekszes tésztát kétfelé vettem. Az egyikből 3 gombócot gyúrtam, majd ezeket egyenként téglalapokká nyújtottam szilikonos sütőpapírok között. Elég nehéz volt vele bánni, de sikerült kb. 2 mm vastagságú, 20x30centis lapot nyújtani(egyenként). Ezt megkentem krémmel, a szélére raktam egy sor meggyet és feltekertem.
Mindhárom rudat egy órára hűtőbe tettem és csak utána nyújtottam ki a keksztészta maradék felét olyan hosszúra, mint a rudak hosszúsága, és olyan szélesre, hogy keresztben betakarja az egymásra helyezett rudakat.. Megkentem krémmel, két rudat ráhelyeztem, ezekre is krémet kentem, meg közéjük is, így helyeztem a harmadik rudat a tetejükre középre. A maradék krémet erre kentem, meg a rudak oldalánál kitöltöttem azt a részt ahol egyébként beesne. Ekkor a sütőpapírral, amelyen dolgoztam, óvatosan feltekertem.
Ecsetet kávéba mártottam, kívülről bekentem és megszórtam kókuszreszelékkel, majd hűtőbe került egy éjszakára.
    
Szeletelés előtt

Másnap szépen szeletelhető nagyon mutatós finomságot raktam tányérra.
      
Tessék kóstolni!

Finom volt, de nekem nagyon tömény, nagyon édes. Legközelebb talán olyankor készítem el, amikor nagyon kiéhezünk valami édesre. De akkor is kevesebb vajjal és több kókusszal.
Hűtőszekrényben tároljuk, néhány napig eltartható.
Az Itt és az  Itt   talált receptek alapján készítettem, köszönöm a receptet!                                                                                                                                    
Ez a receptem megjelent a Kiskegyed Recepttár 2014. februári számában:


23 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és finom édességet készítettél. Amit most nyomban meg is szeretnék kóstolni lehet?:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Nyisd az ablakot, küldöm!

      Törlés
  2. Tényleg csodásan néz ki! Csábító!

    VálaszTörlés
  3. Azért én meg ízlelném szívesen!
    Ja és elfelejtettem,megdicsérni az új képed,csinos vagy!!!

    VálaszTörlés
  4. Imádom az ilyen és hasonló sütés nélküli nasikat! :) Már a kinézete alapján is biztos vagyok benne hogy nagyon finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Bár nekem kissé tömény, de egyszerre kevesebb is elég belőle.

      Törlés
  5. A családom kedvence a kókuszos keksz.
    Így elrendezve, meg nagyon dekoratív is.
    Megint tanultam tőled.

    VálaszTörlés
  6. Hű, ezek aztán jó nagy szeletek lehetnek! Bevállalnám, még akkor is ha nagyon tömény! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól mutat és a kókuszt nagyon szeretjük:) A túl édes dologokat viszont én sem bírom, már alapból lecsökkentem a cukrot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól mondod Trollanyu, eleve kevesebb cukorral kellett volna készíteni. No, majd legközelebb.

      Törlés
  8. Valami csodás süteményt varázsoltál, Marisz. Imádom a kókuszusakat, és nagyon mutatós, persze valami isteni finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Elisabeth! Kicsit édesebb volt a kelleténél, ezért legközelebb kevesebb cukorral készítem.

      Törlés
  9. Tényleg nagyon szép, tetszik, munkával jár, de nagyon szép, és biztos finom is az eredmény:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Kati! Én kicsit édesnek találtam, de azért finom volt, már el is fogyott.

      Törlés
  10. Nagyon különleges és mutatós! :) A túl édes sütiket mi sem nagyon szeretjük, de egy vékony szeletke mindenképpen jólesne ebből a finomságból! :)

    VálaszTörlés
  11. Ezt fele mennyiségből is lehet csinálni ugye? Vagy jobb egészből?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...