Összes oldalmegjelenítés

2013. május 7., kedd

Krémes-habos sütemény a SAD. 15. fordulójára

Mille-feuille- több réteg leveles tészta közt krém, hab, gyümölcs

Jaj, de jó a habos sütemény!- a témája a 15.SAD- fordulónak, melynek háziasszonya  Gionetta, a Magyar ízek tárháza blog írója.
Több ötletem is volt a témát illetően, mégis, mikor megláttam ezt a nehezen kiejthető nevű süteményt, emellett döntöttem.

Mille-feuille - kiejtése: mil fájj - talán "ezer levél"-nek lehetne fordítani, és  más néven Napóleonnak hívják. Egy klasszikus francia sütemény, melynek levelestészta a tésztája, mégpedig karamellizálva, jó ropogósan.
A tészta rétegek között  krém, tejszínhab, gyümölcsök.
Rengeteg féle változata van, hogy melyik lehet az eredeti, fogalmam sincs.
Hozzávalók:
1 cs leveles tészta
20 deka mascarpone
16 deka szeder(málna)dzsem
20 deka földieper
1 zacskó habtejszín
Előhűtött kinyújtott leveles tésztát vettem, így lisztezett deszkán épp egy kicsit nyújtottam rajta, hogy vékonyabb legyen, majd feldaraboltam egyforma négyzetekre. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam a tészta négyzeteket sorba egymás mellé. A tetejüket megszórtam kristálycukorral, majd lefedtem sütőpapírral és ráraktam nyomatéknak egy valamivel kisebb tepsit. Erre azért van szükség, hogy ne púposodjon fel sülés közben.
Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, és alsó felső lángon sütöttem 25 percig, akkor levettem a tetejéről a tepsit meg a sütőpapírt, és visszatettem még 5 percre és szép pirosra karamellizálódjon a tetejük.
Hagytam kihűlni, közben elkészítettem a krémet. 
A kimért mascarponét meg a lekvárt összekevertem. Nekem hecsedlim volt, azt használtam. Kóstolás után kicsit utánaízesítettem 1 kanál porcukorral és 1 kanál citromlével. Eléggé érdekes rózsaszínes lett a krém színe, ezt a színt a kalocsai hímzésnél laksz rózsaszínnek hívják.
A kihűlt lapokat bekentem a krémmel és ráhelyeztem a következő lapot. 
 
Kicsit folyós volt a krém, hűteni kellett.

Készítés közben kis időre be kellett tennem a krémet a hűtőbe, mert folyt. A következő lap tetejére édesített tejszínhabot raktam, ebbe nyomkodtam a két-három darabba elvágott friss földiepreket, és máris kész volt.
Habos, epres
Sajnos az én sütikéim nem sikerültek valami jól. A krém nagyon folyós állagú lett és eléggé kifolyt a két lap közül. Tehettem volna bele fixálót, de nagyon ellene vagyok az ilyen mesterséges adalékoknak, és úgy gondoltam, mivel sehova nem viszem, itthon ezzel a szépséghibával tálalható. Így is volt. 
Várakozáson felül finomnak bizonyult a kissé csúnyácska Mille-feuille, ráadásul a rossz minőségű fotó sem szolgál előnyére. De nagyon-nagyon finom volt! A mascarpone lekvárral összekeverve rendkívül kellemes ízű krémet ad. Ha valaki szebb állagút akar, akkor feltétlenül tegyen bele habfixet, vagy zselatinfixet. Hozzá a tejszínhab meg a friss eper nagyon jól harmonizált.  Készíthető bármilyen friss, mirelit vagy aszalt gyümölccsel.
 
Még a fotóim is homályosak

A  receptet Innen hoztam, köszönetet mondok érte itt is Borinak. Övé volt az egyetlen magyar nyelvű blog, ahol már készült ilyen finomság, pedig a külföldi blogokon elég népszerű, viszont a google barátom a fordítást mindig elpuskázza, aki viszont ismer nyelveket, jó  Mille-feuille recepteket találhat.
Mások talán nem is mutatnák meg, ha ilyen csúnyácskára sikerül egy süteményük. Én viszont nem szégyenkezem miatta, ez most ilyen lett, a mostani tapasztalataimat felhasználva remélem, a következő szebben sikerül. 
A neten nézelődve több félét láttam ebből a süteményből, hoztam néhány fotót. Tessék válogatni!


Kép: Innen
Kép :Innen
   
Legtöbb helyen három tésztaréteg között van töltelék, de találtam két rétegűt is. Az enyém is kétrétegű.

24 megjegyzés:

  1. Ó, micsoda szép és finom sütike :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Tejszínhab! Szépnek nem mondanám, a fotó is pocsék, de rendkívül finom volt!

    VálaszTörlés
  3. Nem a külcsín, a belbecs számít, no meg az élvezeti érték. Az pedig átlagon felüli! :-)) Köszönöm a játékot! :-))

    VálaszTörlés
  4. Én nagyon szeretem ezt a sütit, sőt többször is készítettem már. Most jó ötletet adtál, mert még nem szerepel a blogon:) Az én dédim, amikor ki akart tenni magáért, mindig csinált valami galibát a sütikkel, amitől nem voltak a legszebbek, de mindig azok voltak a legfinomabbak :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm janka a dicséretet és a vígasztalást is!
      Várom a bejegyzést a tiédről is!

      Törlés
  5. Jujj de finomat készítettél, szívesen lelopnám az epreket a tetejéről, hogy aztán felfalhassam a többit is! ;-) A felhozatalodból a Te változatos tetszik a legjobban, mert az igazi "Mariszos"! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Zsuzsa, "igazi Mariszos"!
      Ha ha ha!
      Kicsit csálé kivitelezés, homályos fotó, de jó!
      Köszönöm! :)

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Bár az enyém nem olyan szép, mint a "hozott" képeken lévők, de nagyon finom volt.

      Törlés
  7. Egyetértek a SAD témájával:-) Mármint hogy jó a habos sütemény. Nekem tetszik a sütid, ha elém tennéd, meg is mutatnám, mennyire:-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, hú de nagyon megennék belőle egy darabkát...:)

    VálaszTörlés
  9. Azért látszik ám a képeken, hogy mennyire finom volt a süti, én legalábbis tisztára megkívántam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, próbáld ki Te is. Egy próbát megér!

      Törlés
  10. Nagyon finom lehet guszta! Ma csináltam én is a SAD-ra majd holnap teszem fel, ennek ellenére megtudnám kóstolni most ezeket a falatkákat is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Nagyon finom volt.

      Törlés
  11. Igazán csábító habos süteményt varázsoltál! :)

    VálaszTörlés
  12. Szia! Díjjaztam a blogodat:)
    Nézz be hozzám: http://varazslatfakanallal.blogspot.hu/
    Márti:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Martha, köszönöm a díjat!
      Már mástól is megkaptam, de utólag beírtam a posztba, és az oldalsávba is kiraktam.

      Törlés
  13. Ti aztán sütikben "nagyok" vagytok! :) Rólam ez nem mondható el, csak párszor sütök egy évben , húsvét, karácsony, szülinap...., csak csodálom az alkotásaikat!

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm Wanna!
    Igen, sok mindent megtanultam elkészíteni. Akár önellátók is lehetnénk, ami az élelmezésünket illeti, csak mindent leírni nincs idő.Van előnye is, hátránya is. De azért nehogy rosszabb háziasszonynak érezd magad!
    Amit csinálsz, azt szeresd csinálni, abban igyekezz jónak lenni.
    És mondhatom, hogy jó vagy benne, nagyon figyelemre méltó bejegyzések vannak a blogodban.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...