Összes oldalmegjelenítés

2013. május 10., péntek

Hűtőben kelt kakaós csigák

Hűtőben kelt kakaós csiga
Este elég későn (9 óra tájban) gondoltam el, hogy  a  reggeli 9 órás busz indulásra sütnék a fiamnak valami kelt tésztát. A google keresőbe beütve a NoSalty-n akadtam erre a Hűtőben kelt kakaós csiga receptre. Azonnal neki is kezdtem.
Hozzávalók:
60 deka liszt
2 tojássárgája
7 gr szárított élesztő
3 deci tej
20 deka kristálycukor
20 deka vaj
3 ek kakaópor
Elkészítés
A kenyérsütő tartályába öntöttem a tejet, a tojássárgákat, 7 deka cukrot és 7 deka olvasztott vajat.
A lisztet (nálam fele finom, fele rétesliszt) ráöntöttem a folyadékokra, tetején kis mélyedésbe beleszórtam az instant élesztőt és indítottam a dagsztás programot.
A maradék cukrot, vajat és a kakaóport kikevertem kenhető állagúra.
Ahogy a gép összeállította a tésztát (kb. 20 perc) máris kivettem, és 10 perc pihentetés után gáztepsi méretű téglalappá nyújtottam. Rákentem a vajas kakaót, majd feltekertem és 16 felé vágtam. A csigákat sütőpapírral bélet nagy gáztepsibe raktam kis helyet hagyva egymás között, és letakarva tepsistől a hűtőbe tettem éjszakára. 
Reggel kivettem és a langyos konyhában fél órai kelesztés után 200 fokra előmelegített sütőbe tettem. Alsó-felső lángon fél óra alatt sütöttem készre.
Jól megnőttek, teljesen betelítették a tepsit
Nagyon finom könnyű kalácskáim lettek. ez az adag egy nagy gáztepsire volt elég. Teljesen "összenőttek" mire kisültek. Az édessége is épp megfelelő volt, ilyet máskor is sütök.
Nagyon hálás vagyok a receptért Jahinnak.




8 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki a csigáid, a gyerekeim kedvence. Fahéjasat sütöttem nem rég éjszakai kelesztéssel, nagyon isteni tud lenni, friss péksüti reggelire:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy mondod Trollanyu, legideálisabb kelttészta reggelire!
      Legközelebb nálunk is fahéjas lesz, mert azt is szeretjük.

      Törlés
  2. Hmmm Marisz, Te mindig meglepsz valami finomsággal minket :) csak az a baj hogy nem laksz a közelemben mert lenne egy kiskuktád aki megkóstolgatná amit sütsz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, kár, hogy nem lakunk egymás közelébe!
      De tudsz ám ilyeneket sütni Te is, lehet hogy szebbet, jobbat is!

      Törlés
  3. Nagyon jól néznek ki, könnyű lágynak tűnik a tésztája!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Katalin! Nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  5. Még hogy meleg kell a kelt tésztának! Bár én soha nem kelesztettem hűtőben, de sok fele láttam már ilyet. S működik, itt a bizonyíték nálad is.
    Nekem is van ilyen pöttyös tepsim, a kedvencem:-)

    VálaszTörlés
  6. Így van Gerdi, működik! Valószínűleg a meleg a rövid idő alatti keléshez kell, de hosszú idő alatt hűvösben is megkel a tészta.
    Ez a fajta tepsi több méretben van nekem is és nagyon szeretem őket.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...