Összes oldalmegjelenítés

2013. május 30., csütörtök

Fahéjas-kakaós "lábtörlő" kalács

Lábtörlő kalács

Ebbe a lábtörlőbe vétek lenne lábat törölni. Nagyon mutatós és finom kalács.
Hozzávalók:
40 deka liszt
2 deci tej
7 deka vaj
4 deka cukor
negyed teáskanál só
fél evőkanál fahéj
2,5 deka élesztő

Kakaós részhez:
2 evőkanál natúr kakópor
2 evőkanál porcukor
fél evőkanál őrölt fahéj

A tészta hozzávalóit a szokásos sorrendben a kenyérsütő tartályába tettem a vaj kivételével, és beindítottam a dagasztó programot. A vajat megolvasztottam és a sípszó után öntöttem a tésztához. A dagasztás leállta után azonnal kivettem a tésztát és kettőbe vágtam. Egyik felébe belegyúrtam a porcukorral összekevert kakaóport és fahéjat, kb fél deci tejjel. Lefedve duplájára kelesztettem őket.
Mikor megkeltek lisztezett deszkán mindkettőt akkora nagyságú téglalappá nyújtotam, mint a nagy gáztepsim. A nagy gáztepsire sütőpapírt tettem és a fehér tésztát ráhelyeztem, majd éles késsel ujjnyi csíkokra vágtam hosszában. A barna tésztát keresztben vágtam fel csíkokra, és egy barna egy fehér kocka mintára átbújtattam a tésztacsikokat.
A csíkok fűzése
Mikor elkészült a lábtörlő körben levágtam a szélén a lelógó részeket és eldolgoztam körben a széleit. Egy tojásfehérjét kissé felvertem, azzal kentem be a tetejét. A sütőt 200 fokra előmelegítettem, míg a sütő bemelegedett, addig letakarva kelt atészta. Majd  alsó-felső lángon 25 perc alatt megsütöttem.
Kisütve

A barna tészta több lett, mint a fehér, így néhány csigát tekertem belőle és egy kisebb tepsiben azt is kisütöttem.


Nagyon finom volt, legközelebb dupla adagból kell megsütni.
A receptet Ildikónál találtam, és nagyon köszönöm neki. Az övé szebb, és több fázisfotója van, nézzétek meg a blogját.


30 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett ez a kalács is. :) És köszönöm, hogy megjelölted a blogom benne. Most meg is kívántam. :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt muszáj volt meglesnem és kipróbálnom is az lesz! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Eddig csak virslivel készítettem ,de így is nagyon mutatós, szép kalács. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Nálam még a virslis várat magára, majd ha sikerl jó minőségű virslit vennem, azt is megsütöm.

      Törlés
  4. Türelem süti.Megint alkottál!

    VálaszTörlés
  5. Tényleg dekoratív, na és finom is,minden kalács finom:) Nagyon szépen elkészítetted:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jópofa, ötletes :) Olyan mint egy szőttes :)

    VálaszTörlés
  7. Marisz, ez szuper, de tényleg:) Olyan mutatós, s gondolom pont olyan finom is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Kati, nagyon finom könnyű tészta!

      Törlés
  8. Nagyon szép lett ! Neked aztán van türelmed :)

    VálaszTörlés
  9. Ez a kalácsod is nagyon szép! Mutatós nagyon és biztosan finom is. Nem kell bele tojás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tésztájába nem kell tojás, csak a lekenéshez.Viszont nekem épp volt maradék tojásfehérjém és csak azzal kentem le a tetejét, de így is jó lett.

      Törlés
  10. Ez nagyon jó!!!
    ...ha még1x azt mondod, hogy nem vagy ügyes...!!! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm M@rti! Azt mondom, hogy sokkal szebben tudnám kivitelezni a cukrászati készítményeimet (ezt ugye milyen szépen megfogalmaztam?), ha nem kellene mindig mindennel sietnem. Tehát ez is lehetett volna szebb! Mérhettem volna centivel a tésztacsíkokat, akkor szép egyformák lettek volna,akjár sakktábla kalács is lehetett volna, meg ...volna.
      hogy is van a viccben? Ha a nagyanyámnak kereke lett volna, a 6-os villamos is ő lehetett volna... :)

      Törlés
  11. Nagyon szép lett! Igazán mutatós!!

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű kalácsot sütöttél! Eszméletlen ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  13. Marisz, ez nagyon szép lett! Csodajó ötlet!
    Szeretnélek megkérni, hogy vegyél részt egy játékban, a részleteteket megtalálod nálam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Grdi, köszönöm a dicséretet, és a játékra való felkérést!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...