Összes oldalmegjelenítés

2013. május 14., kedd

Dominó - Váncza - projekt

Dominó szelet 
Mónika  Váncza projektjéhez csatlakoztam, amikor elkészítettem ezt a Dominó szeletet.
Hozzávalók:
15 deka cukor
20 deka liszt
2 tojás
3 ek méz
1 szelet (6deka)reszelt csokoládé
fél cs. Váncza sütőpor

A lisztbe belekevertem a sütőport, a mézet meglangyosítottam. A tojásokat a cukorral habosra kevertem, ezután adtam hozzá a meglangyosított  mézet meg a reszelt étcsokoládét, és miután ezekkel is jól kikevertem,  hozzávegyítettem a sütőporos lisztet. a tésztát 23x23 centis, sütőpapírral bélelt szögletes formába öntöttem. Közben a sütőt előmelegítettem 160 fokra, és ilyen lassú tűzön als-felső sütéssel 50 percig sütöttem.
a formában hagytam kihűlni. miután kihűlt, bevontam a tetejét fehér mázzal.
Most egy általam eddig még nem ismert fehér mázat készítettem. sietnem kellett, és kerestem egy olyan receptet, ami nagyon gyorsan és könnyen elkészíthető.                                                                                  

Fehér máz süteményre
25 deka szitált porcukor
1 evőkanál rum
1 evőkanál olvasztott zsír
kevés tej
Minden hozzávalót összekeverünk, majd ráöntjük a megsült tésztára.
Ezt a receptet Itt találtam, és bár voltak fenntartásaim vele kapcsolatban - féltem, hogy kiérzik a süteményen a zsír íze -, de mivel sietnem kellett vele (ez is a férjem szülinapi ebédjére készült) bevállaltam.
Könnyű volt felvinni a mázat a sütire
Mikor rászáradt a máz felszeleteltem a süteményt. Igyekeztem hosszúkás, "dominó" formájú szeleteket vágni, meg lehetőleg egyformákat, csak úgy szemmértékkel.
Kimetélve
Ezután 2-3 dekányi (nem mértem, de még maradt is belőle) csokoládét olvasztottam, és pöttyöket cseppentgettem a szeletekre,  kés fokával kis bemélyedést vágtam középen, amit szintén csokival húztam át.

Lehetett volna szebben is díszíteni, de hát az állandó rohanás...
Azért sikere volt a családtagjaimnál a sütinek. finomnak találták, főleg a kisebbik fiam. És nem érzett ki a mázon a zsír.

Köszönöm Jámborné Budai Mónikának a receptet, a vele kapcsolatos tapasztalatait.
Biztos, hogy készül még ilyen nálunk, mert mutatós, finom, gyors és könnyen elkészíthető!

14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek. Az állandó rohanás pedig bizony ismerős...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Édeskonyha! Kicsit vígasztal, hogy manapság másnak is mindig rohanni kell.

      Törlés
  2. Juj, ezt már mikor kinéztem! Jó, hogy emlékeztetsz, itt lenne az ideje! A tiéd is nagyon jól sikerült! Szívesen bekapnék egyet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Dina! készítsd el Te is!

      Törlés
  3. Nagyon jól sikerült, rakom is a recept mellé:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mónika! Teller Zsuzsáé szebb lett, de finomnak finom volt.

      Törlés
  4. Ezt már én is elkészítettem, a bölcsibe vittem köszöntésre, ölre mentek érte a gyerekek! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Zsuzsa láttam a Tiedet, oda is írtam, hogy tökéletesen szépre sikerültek!

      Törlés
  5. Ötletes, mutatós és biztos vagyok benne hogy nagyon finom is :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon mutatósak, és milyen finomak lehetnek! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...