Összes oldalmegjelenítés

2013. május 27., hétfő

Árvácska szelet


Az én Árvácskám

Ez a süteméy nem úgy sikerült ahogy szerettem volna, de sebaj! Mostani tapasztalataim alapján legközelebb már remélem, jobban felismerhető lesz az árvácska virág. De legközelebb nem is akkor kezdek neki, amikor éppen háromfogásos ebédet készítek! Mert egy kicsit macerás ennek a sütinek az elkészítése, de  végül kárpótol az íz és a látvány.
Lényegében egy barna piskótába beletekerünk két különböző színű, őzgerinc formában sütött piskótát, melyek hosszában el vannak vágva és vajas krémmel úgy vannak összeragasztva, hogy egymásnak szemben legyenek az eltérő színek.
A receptet a Network oldalon  találtam  (nagyon megörültem neki, és hálás vagyok érte),  de én kicsit módosítottam rajta, hogy ne legyen annyira tömény vajas.
Most tehát azt írom ide, ahogy én készítettem.
I.tészta (őzgerinc formához)
3 tojás
3 evőkanál kristálycukor
1 tasak vaníliás pudingpor(40 grammos)
1 kiskanál sütőpor(mokkás)

II.tészta (őzgerinc formához)
3 tojás
3 evőkanál kristálycukor
1 tasak rózsaszínű pudingpor (puncs)(40 gramm)
1 kiskanál sütőpor(mokkás)

Barna tészta(roládnak)
5 tojás
5 evőkanál kristálycukor
másfél tasak (60 gramm)csokipuding por
1 kiskanál sütőpor(mokkás)

Mindegyik piskótát ugyanazon módon, gőz felett készítettem. Egy lábasba vizet tettem a gázra, és amikor forrt, egy ráilleszkedő inox tálban elkezdtem felverni a tojásfehérjéket.  A tál alja ne érjen bele a vízbe! Mikor már szépen emelkedett a hab, apránként hozzáadtam a kristálycukrot is, tovább keverve a géppel, míg jó kemény, szép fényes lett. Ekkor levettem a tálat a gőzről, és egyenként beledolgoztam a tojássárgákat, végül pedig a sütőporral elkevert pudingport, mindezt géppel, már csak a legkisebb fokozaton. 
Az I. és a II. számú tésztát kivajazott, morzsával meghintett őzgerinc formába öntve lassan, 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lánggal sütöttem. Nálam elég sokára sültek meg, egyenként 45 perc alatt, talán mert elég rövid és mély a formám, 25 cm hosszú, 5 centi mély, 11 centi széles. Úgy gondolom, hogy hosszabb, keskenyebb őzgerinc forma alkalmasabb ehhez a tésztához. A formában kellett volna kihűteni, hogy szépen kijöjjön, de mivel nekem csak egy ilyen sütőedényem van, meg siettem is, késsel alányúltam és kivettem forrón. Hát ez nem volt nyerő ötlet, mert az alja benne maradt, hozzáragadt a formához. Ez a képen a drappos színű piskóta, aminek színre rózsaszínnek kellett volna lenni. De mivel én gluténmentes pudingport használok, és tudom, hogy az nem színes nagyon, így mirelit bodzabogyóval szerettem volna színezni, amivel most nem sikerült szép színt elérni.
A sárga piskótához kevertem e mokkáskanál kurkuma port, és azt a formában hűtöttem ki.
A barna piskótát a nagy gáztepsimben sütöttem sütőpapíron, úy mint a piskótatekercset. Kétszáz fokon alsó-felső lángon 25 perc alatt lett kész. (Javíttatnom kellett a sütőt, és úgy tapasztaltam, hogy azóta nincs meg az a hőfok, amenni beállítás szerint lenni kellene.) Kivétel után sütőpapírral feltekerve hűtöttem ki, de most a keskenyebb felénél fogva tekertem fel, tehát a 27x35 centis piskótalapot a 27 centis oldalánál fogva.
A krémmel is eltértem az eredeti recepttől, én pudinggal készítettem.
I.krém - rószaszín
1 tasak puncspudingpor (vagy más rózsaszínű)
3 deci tej
10 deka vaj
5 deka porcukor(vagy ízlés szerint)

II.krém - fehér
1 tasak vanília puding
4 deci tej
20 deka vaj
10 deka porcukor

A krémekhez külö-külön megfőztem a tejben a pudingport és hagytam kihűlni. A vajat külön-külön kikevertem a porcukorral, és a hideg pudingggal jól összekevertem.

Sütemény összeállítása:
Az őzgerinc formában sült mindkét tésztát hosszában kettévágtam, majd  a belső oldalukat bekentem a rózsaszínű krémmel, és ezzel összeragasztottam úgy, hogy a színek egymással ellentétesen legyenek.
Szorosan feltekertem egy folpack alufóliában, és a hűtőbe tettem.(Én csak később sütöttem meg a barna lapot, de tanácsos úgy készíteni, hogy már a barna tészta is legyen eddigre kihűlve, és abba lehet becsavarva hűtőbe tenni a színeseket).
Az elkészített fehér krémmel bekentem a barna lapot - ezzel óvatosan kell bánni, mert könnyen törik - és a színes rudakat beletekertem. Folpackba csomagolva egy éjszakát hűtőben tartottam tálalás előtt.
Jó hidegen szépen lehetett szeletelni. Az én süteményemben a virágminta nem sikerült igazán formásra, hiányzott az egyik őzgerincből kivett piskóta alja, talán a folpackba is túlságosan szorosra összenyomkodtam, a színekkel se vagyok teljesen kibékülve.
Mégis mindenkinek nagyon tetszett (egy rendezvényre is vittem belőle), és nagyon ízlett. Jó nagy adag, kiadós sütemény.



Nem tudom, le tudtam-e írni érthetően az elkészítését, bár a gyakorlott süteménysütő háziasszonyok a kép alapján is megértik.
Több sikert kívánok hozzá annak, aki kedvet kap elkészíteni!

26 megjegyzés:

  1. Ez így ahogy van , nagyon guszta! Ízre is tökéletes lehet, nagyon enném:))

    VálaszTörlés
  2. Ez a sütirecept nekem is megvan a Csábító házi sütemények című könyvemben. De eddig még nem készítettem el, mert valóban macerásnak tűnik... Majd egyszer, ha sok időm lesz.
    Szép lett Maresz, és igencsak megkóstolnám... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézést, Marisz-t akartam írni... Csak van egy ismerősöm, aki úgy szereti, ha Maresz-nek hívják, emiatt kicsit megkavarodtam a nevekkel...

      Törlés
    2. Köszönöm Gabi! Hát igen, az időtényező volt nálam is a fő probléma. Ha nem kellene mindig mindennel sietnem, rendesen is el tudnám készíteni.

      Törlés
    3. Ja, és semmi gond a Maresszal! Időnként a férjem is úgy szólít.

      Törlés
  3. Juj,de jó recept! Nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm MrsSame! Készítsd el Te is.

      Törlés
  4. Nagyon mutatós!Én látom az árvácskát a közepén, ha akarom. puszika.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy Olgis! Te látod, ha akarod! :)

      Törlés
  5. Szerintem ez csodálatos ! Szép, színes, mutatós! Egyik ismerősöm nekem is elküldte a receptjét de még nem került sorra...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Juci! Remélem, Neked jobban sikerül!

      Törlés
  6. Nagyon jól néz ki! Már van egy csomó kimentett receptem Tőled, csak tudnám eldönteni mit is készítsek el, annyi finom dolog van itt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HajniZoli köszönöm!
      Hát mindet szép sorjában... :)

      Törlés
  7. Kész vagyok! Ez a süti valami mennyeien néz ki! Gondolom az íze meg... jajjjj :D csábító :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Millye, de ez ba süti sajnos nem olyan kinézetű, amilyennek lennie kellene.
    Legközelebb remélem olyan lesz.

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon guszta így is! Amikor olvastam, épp arra gondoltam, hogy milyen jó, hogy ennyire részletesen leírod nekünk. (Ennek köszönhetően tuti, hogy nem állok neki, mert nagyon sokáig tart, és sok lesz a mosogatni-való!) :-)
    De egyszer biztos sort kerítek rá, mert annyira jól néz ki!
    Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm M@rti! És tudom hogy a tiéd szebben sikerül!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...