Összes oldalmegjelenítés

2013. április 9., kedd

Zöldséges tészta - Éva játékára

   
Zöldséges tészta
Ugyan én  "sütős" blogot írok, most  Éva (Takarékos konyha) játéka miatt kivételt teszek, mert "Szeretem a tésztát"! És aki a tésztát szereti, az készítsen el egy számára kedves tésztaételt, írjon bejegyzést róla és küldje el a játék szervezőjének.
A Zöldséges tészta egyik kedvencem, most ezt mutatom be.
Hozzávalók:
20 deka Szarvacska tészta (Gyermelyi)
20 deka fehérpaprika
20 deka paradicsom
20 deka cukkini (nálam sárga)
20 deka póréhagyma
1 fej vöröshagyma
1 fej fokhagyma
3-4 ek étolaj
só, őrölt fehérbors
zöldfűszerek(kakukkű,bazsalikom, petrezselyem)

Elkészítés.
A vöröshagymát apróra összevágom és az olajon egy mélyebb teflon serpenyőben a tűzre teszem.  Míg a hagyma párolódik a többi zöldséget is kisebb kockákra vagy karikákra vágom, és fokozatosan a hagymához keverem. Mikor kellően megpuhultak, csak akkor sózom ízlés szerint, kóstolással, és egy teáskanálnyi őrölt fehérborsot is adok hozzá.  Ekkor már majdnem készen vannak a zöldségek, és most adom bele az összezúzott fokhagymát. Egy-két perc együtt párolás után már el is zárható alatta tűz. Ha friss zöldségből készítem, lehet, hogy kevés vizet kell alá önteni a pároláshoz, de a  mirelit zöldség enged elég levet.
 
Megpárolom a zöldségeket
Közben a tésztának felteszem a vizet egy teáskanál sóval meg olajjal, és az előírt módon kifőzöm a tésztát.
Összeforgatom a leszűrt tésztát a párolt zöldségekkel. Meghintem apróra metélt zöldfűszerekkel és mári lehet tálalni. Ha gazdagabban akarjuk adni, reszelhetünk sajtot a tetejére, vagy egy kanál tejfölt adunk hozzá, de anélkül is nagyon finom.
 
Jó étvágyat hozzá!
Természetesen a zöldségek fajtája változhat, borsóval, zöldbabbal is finom, de karfiol, brokkoli is mehet bele. Én azért is szeretem, mert gyorsan elkészül. Ha a "fiúk" is ezt kapják, akkor hússal, vagy kolbásszal készül. A vékony csíkokra vágott csirkemellet párolom először, és később adom bele a zöldségeket.
Füstölt kolbásszal pedig úgy készítem, hogy a karikára vágott kolbász zsírját a forró serpenyőben kicsit kiengedem,  és a zöldségeket ezen a zsíron párolom. A kolbászkarikákat csak a végén teszem bele, amikor a tésztával összekeverem.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon finom tésztát készítettél köszönöm! Guszta nagyon ! Szeretem az ilyen zöldséges tésztákat én is ! Még eddig a brokkolit nem próbáltam ki pedig az is finom lehet hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm a dícséretet, és hogy szervezted ezt a játékot!

      Törlés
  2. Nagyon guszta a tésztád, már a tavaszt idézi, színében és tartalmában is :)
    Én nem is tudtam Éva játékáról, de majd utána nézek. Húsvét környékén - előtte és utána is - nem nagyon néztem a blogokat, otthon voltunk pár napra Édesapámnál. Nagyon jó volt, csak az időjárás szúrt ki velünk, szerettünk volna kirándulgatni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katalin! Köszönöm a dicséretet!Igen, nagyon vágyom már a színekre az ételekben is.
      Bizony áprilisban már nagyon jólesne mindannyiunknak a kirándulás, levegőzés, de sajnos az idei tavasz kiszúr velünk.

      Törlés
  3. Finomságos tésztát készítettél! :)

    VálaszTörlés
  4. Finom tésztaétel, jó sok zöldséggel! :) Hússal vagy kolbásszal dúsítva pedig még jobb lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Nekem a zöldségekkel az igazi, a család férfitagjainak pedig a húsos változat.

      Törlés
  5. Finomat főztél és jó hogy feltettél egy ilyen szépséges, egészséges ételt! Most úgy vagyok veled mint amit Janka írt nekem a húsvéti ajánlómnál, amiben 2 db ételfotó és recept is szerepelt: "Jé, ti nem csak tortát esztek??" ;-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó! Ha-haha! "Jé, ti nem csak tortát esztek??"
      Szerencsére nem csak!Én mindennap főzök, többször már a reggelihez is lángot kell használni, csak hát annyifélét fotózni, posztolni sok lenne. Ezért írok csak sütis blogot.
      Írod, hogy "egészséges étel". Talán az, de nem tudom, most éppen válságban vagyok hogy mi az egészséges, mi nem az, de mivel nem tudok vagy nem merek egyértelműen állást foglalni, az ilyen megállapításokat inkább kihagyom.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...