Összes oldalmegjelenítés

2013. április 7., vasárnap

Miről álmodik a horgász? - horgásztorta


Miről álmodik a horgász?
A férjem barátja, aki nagy horgász, a 60. születésnapját ünnepelte. Erre az alkalomra készítettem ezt a tortát.
A felesége látta a neten a férjemnek készített   horgász tortát, és azt mondta csináljak ugyanolyat. De én nem szeretek egyforma tortákat csinálni, ezért a recept, az íz ugyanaz lett, de a forma meg a téma kicsit más.
Ugyanazon módon vizes piskótát sütöttem, de most a nagy gáztepsimben. A krém is ugyanaz a keményítős-vajas citromkrém, csak most több zöld színezetű lett. A tó partján szunyókáló horgász az ünnepeltet személyesíti meg, aki azt álmodja, hogy kifog egy gyönyörű sellőt.
Az én gyönyörű sellőm! Ha ha ha!
Nagy derültséget váltott ki az ünneplő társaság tagjaiból - ott volt az egész horgász egyesület feleségestől !
Ki lett "vesézve" szegénykémnek (a sellőnek) minden porcikája. Megállapították, hogy még tokája is van! Vagy mumpszos, azért olyan vastag a nyaka! A farka meg rövid, de a szája elég csókos! A cicik minden férfinek tetszettek.
A horgászunkkal általában elégedettek voltak, aki még a horgászathoz is ügyel az öltözéke összhangjára - fehér papucshoz fehér sapka illik! Bár nem mindenki látta első ránézésre, hogy hanyatt, vagy hason fekszik, de a kabát gombolása ezt egyértelművé tette.
      

Most se nagyon volt időm sok csicsára,a tó köré köveket, végébe néhány nádszálat, felül egy-két virágot raktam,oldalt meg fondantból kiszúrt kis szívekre olvasztott csokival a feliratot: Hatvan év - nem a vég!
A figurákat is az utolsó pillanatban készítettem. Fehér pillecukorból gyúrtam a fondantot az ITT leírt módon. Kakaóporral, kurkumaporral, mactha teaporral és folyékony természetes alapú ételfestékkel színeztem a füvet, tavat meg a virágokat, figurákat.  A torta krémje a keményítőtől nagyon jó állagú lett, semmi fixáló vagy zselatin nem kellett bele.
Az ünnepelt nagyon örült a tortának. És mindannyian nagyon finomnak találtuk. Meg a hajnalig tartó buli is remek volt.
   
Szeletben
   
Az ünnepelt, a nagy ho-ho-ho-horgász

Már agyalok, hogy a hetvenedikre milyen tortát készítsek neki?

16 megjegyzés:

  1. Egészen jó kedvem kerekedett a kedves kis történetedtől! Szívből gratulálok a nagyszerű tortához és az ünnepeltnek a jeles szülinaphoz! Amúgy meg mit tudnak a férfiak a sellőkről, hiszen ők is csak a meséből ismerik őket???;-DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa!Szerintem se fogunk többet tudni a sellőkről addig, míg valaki egyet ki nem fog közülük...

      Törlés
  2. Hát, ez a mumpszos sellő nekem nagyon tetszik!!! Látod mennyi vidámságot és örömet okoztál ezzel a tortával, megérte a fáradtságot:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Hát egy nagyon vidám társaság ünnepelt együtt, szerintem ha "tökéletesre" sikerült volna a sellő, a hecc kedvéért akkor is "kicikizték" volna.

      Törlés
  3. Nagyon jópofa ötlet és remek a kivitelezés :D

    VálaszTörlés
  4. Jókat kuncogok én is a mumpszos sellőn, hogy ezek a férfiak miket ki nem találnak! :) Egyébként nagyon ötletes a díszítés és finom lehet a torta, Isten éltesse az ünnepeltet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka! A sellő nyaka valóban vastagabb volt a kelleténél, a torta nagyon finom volt.Köszönöm a jókívánságokat az ünnepelt nevében is!

      Törlés
  5. Hát ez a leírás nagyon tetszik! Mint mindig! :-)
    Biztos nagy örömet szereztél a tortáddal így is, úgy is! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm M@rti!
      A torta hozzájárult az egyébként is derűs hangulat fokozásához így is, úgy is!

      Törlés
  6. Csúcs lett a torta, és a reggeli kávém mellé egy kis vidámságot is tettél a történettel, köszönöm! :) Ismét ügyes voltál, gratulálok! Az ünnepeltet Isten éltesse sokáig! Szép napot Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HahoPihe köszönöm a dicséretet, örülök, hogy jól indult a napod, legyen szép továbbra is.
      A köszöntést köszönöm az ünnepelt nevében is!

      Törlés
  7. Marisz kedves még egy két ilyen remek torta és már a profik közt a helyed!! Gratulálok!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Juci, köszönöm! De a profik oldalán meg se merem mutatni - tudom én, hol a helyem.
      ezt a tortát bármelyik mezei háziasszony (mint én is) el tudja készíteni, esetleg a figurák megformálása okozhat némi gondot(mint nekem is).

      Törlés
  8. Nagyon ügyesen elkészítetted ezt a tortát is :) Ötletes, mutatós! Kíváncsi leszek hogy milyen tortát találsz ki neki a hetvenedikre :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye!
      Remélem, a következő 10 év alatt összehozok valami zseniális ötletet.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...