Összes oldalmegjelenítés

2013. április 18., csütörtök

Meggyes kevert süti


 
Meggyes kavart süti

A menyem névnapjára gyorsan összeütöttem ezt a sütit. A kakaósat, meggyeset szereti, gondoltam, örül majd neki, hogy a hétköznap ellenére kicsit feldobjuk ezt a napot.
Meggyes kevert:
3 tojás
25 deka porcukor
12 deka vaj
1 deci tej
22 deka liszt
3 deka kakópor
1 cs. sütőpor
reszelt citromhéj
 25 deka magozott meggy


Először kemény habot vertem a tojásfehérjékből két kanál porcukorral.
A tojássárgákat a többi porcukorral és a szobahőmérsékletű vajjal jól kikevertem, majd a tejet is hozzáadtam. Ezután kevertem bele a kakaóporral, sütőporral összekevert lisztet  (a citromhéjat kifelejtettem), utoljára pedig több részletben a tojáshabot. Kikent, kilisztezett 20x30-as tepsibe öntöttem a masszát.
A felengedett, kimagozott mirelit meggyet lisztbe forgattam és "megdobáltam" vele a tészta tetejét.
Előmelegített sütőben  alacsony hőfokon sütöttem, 150 fokon 70 percig.
Mikor kihűlt leöntöttem a tetejét olvasztott csokival, és megszórtam pirított mandulaforgáccsal, de ezek el is maradhatnak.

Csokoládéval, mandulaforgáccsal

A meggy eléggé leült az aljára
A tetejére kb. 3 deka csokit olvasztottam egy diónyi vajjal és szilikon ecsettel kentem rá Kb. 3 dekányi volt a mandulaforgács is. Ezek helyett fahéjas porcukorral meghintve is tálalható.
A recept  Innen való, köszönet érte. A süteményt körbevágtam és a leeső széleket megkóstoltam.
Nagyon finom, remélem az ünnepeltnek is ízleni fog. Estefelé lesznek csak otthon, akkor viszem.

16 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, jól kiegészíti a savanyú meggy a csokit:) Biztos nagyon fog örülni a menyed, boldog névnapot kívánok neki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu a dicséretet is, a köszöntést is.
      A menyem nagyon örült neki, de majd csak holnap kóstolják meg, este már nem esznek édességet.

      Törlés
  2. De jó is egy ilyen finomat sütő anyós:) Nekem is ízlene az biztos:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katikám, remélem, a menyem is jó anyósnak lát.

      Törlés
  3. Nekem is tetszik, nagyon és a csoki meg a mandula a tetején olyan ünnepivé teszi :)
    Menyednek és Neked is boldog napokat!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem az ilyen egyszerű,kevert meggyes sütiket. A csoki és kakaó remek ötlet. Ki fogom próbálni, mert isteni lehet.

    VálaszTörlés
  5. Regebben anyu nalunk is sokat keszitett ilyet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. GasztroManó, ugye milyen jó volt? Most próbáld ki Te is, biztos az is finom lesz!

      Törlés
  6. Nagyon guszta lett ez a sütike! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta! :) Ismét egy az egyszerű, mégis nagyon finom sütemények közül! :) Isten éltesse az ünnepeltet! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Hankka, az ünnepelt nevében is!
    Hááát, nagyon igyekszem...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...